Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27063811]Miksi sitten uskovaiset katsovat Big Brotheria ja muita ohjelmia, joissa tehdään syntiä jatkuvasti?[/QUOTE]

Ketkä katsoo? En mä, eikä mun uskovaiset ystävät joiden kanssa asia on tullut puheeksi. Jos jotkut katsoo niin se ei muuta sitä totuutta että synti on syntiä ja Jumala näkee ja synnillä on seurauksensa. Mutta se on niiden ja Jumalan välinen asia, eikä mua kiinnosta muiden katsomiset sinänsä, mulle riittää että itse elän puhtaasti.

Täällä BB:tä katsova uskossa oleva. (ja se on vain yksi ns. pahoista tavoistani)

Ihmettelen mistä oikein tulee mielikuva, että uskovat eläisivät jotenkin "täydellisesti".

Mulla se on ainakin mennyt niin, että ennen uskoontuloa kuvittelin olevani ns. hyvä ihminen kunhan elin niinkuin muut odottivat.
Kun usko on syventynyt, on synnintunto kasvanut. En voi koskaan olla täydellinen, puhdas Jumalalle.
Tarvitsen siihen Jeesusta.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="mirabell";27064350]Täällä BB:tä katsova uskossa oleva. (ja se on vain yksi ns. pahoista tavoistani)

Ihmettelen mistä oikein tulee mielikuva, että uskovat eläisivät jotenkin "täydellisesti".

Mulla se on ainakin mennyt niin, että ennen uskoontuloa kuvittelin olevani ns. hyvä ihminen kunhan elin niinkuin muut odottivat.
Kun usko on syventynyt, on synnintunto kasvanut. En voi koskaan olla täydellinen, puhdas Jumalalle.
Tarvitsen siihen Jeesusta.[/QUOTE]

Mitä mieltä olet siitä, että kommenttisi yläpuolella joku uskovainen vieras tuomitsee sinun ohjelmavalintasi? Pidätkö itseäsi huonompana uskovaisena kuin hän? Hän ainakin näyttää pitävän itseään sinua ja muita BB:tä seuraavia uskovaisia parempana. Millainen on Raamatun ja Jumalan mielipide uskovaisista, jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle?

Hmm.
Nojoo, on hienoa että pyrkii elämään Raamatun ohjeiden mukaisesti.
En ole kyllä ihan varma itse, että onko se BB:n seuraaminen varsinaisesti syntiä.

Esim. viininjuominen (kyllä, teen sitäkin) ei itsessään käsittääkseni ole syntiä, vaan humaltuminen ja siitä seuraava "irstas meno".

Oikeastaan mä ajattelen sen olevan hienoa, että pyrkii elämään Raamatun oppien mukaisesti, mutta tiedossahan on, että kukaan ihminen ei omilla teoillaan kelpaa Jumalalle kuin Jeesuksen armotyön kautta.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä." (Matteus 7:1-5)

[QUOTE="...";27064575]Ei enää pankkikorttia: mikrosiru ihon alle? - Kotimaa - Savon Sanomat

Tässä mm yksi esimerkki[/QUOTE]

Tuohan on ihan puhdasta spekulointia. Toki se on ennen pitkää mahdollista, mutta tuskinpa tuollaista aletaan kovin äkkiä väkertämään. Loppujen lopuksi harvat ihmiset kuitenkaan haluaisivat tuollaista ihonsa alle. Myymälävarkaudet vaikeutuisivat huomattavasti jos ei muuta.

Mikä tuosta edes tekee sen "pedon merkin"? Enpä oikein usko, että sitä alettaisiin väkisin kenenkään nahan alle työntämään.

[QUOTE="mirabell";27064658]Hmm.
Nojoo, on hienoa että pyrkii elämään Raamatun ohjeiden mukaisesti.
En ole kyllä ihan varma itse, että onko se BB:n seuraaminen varsinaisesti syntiä.

Esim. viininjuominen (kyllä, teen sitäkin) ei itsessään käsittääkseni ole syntiä, vaan humaltuminen ja siitä seuraava "irstas meno".

Oikeastaan mä ajattelen sen olevan hienoa, että pyrkii elämään Raamatun oppien mukaisesti, mutta tiedossahan on, että kukaan ihminen ei omilla teoillaan kelpaa Jumalalle kuin Jeesuksen armotyön kautta.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä." (Matteus 7:1-5)[/QUOTE]

Puhutko nyt koko Raamatusta, UT:sta vai rusinat pullasta-seuraamisesta? Näillä kun on paljon eroa.

Ja lukaiskaapa huviksenne tuo Raamatun pätkä, oi palstan uskovaiset jotka ovat innolla tuomitsemassa muita. Jeesus tuskin tykkää teidän kivien heittelystänne.

[QUOTE="vieras";27064450]Mitä mieltä olet siitä, että kommenttisi yläpuolella joku uskovainen vieras tuomitsee sinun ohjelmavalintasi? Pidätkö itseäsi huonompana uskovaisena kuin hän? Hän ainakin näyttää pitävän itseään sinua ja muita BB:tä seuraavia uskovaisia parempana. Millainen on Raamatun ja Jumalan mielipide uskovaisista, jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle?[/QUOTE]

Älä laita sanoja mun suuhun. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mä sanoin että mä en katso sitä, ja synti on syntiä, ja se on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Eli jos jokin asia on syntiä niin Jumala huolehtii sen asian niiden kanssa jotka syntiä tekee. Paitsi silloin kun tekee muille pahaa nin siihen pitää ihmistenkin puuttua. Mutta henkilökohtaisesti mä kokisin sen ohjelman katsomisen synniksi joten en katso sitä. Jokainen toimii oman omatuntonsa mukaan, ei toisten. Mä en tuomitse muita mutta itseäni tuomitsen jotta minua ei tuomittaisi.

Kyseisen ohjelman kohdalla on helppo olla katsomatta, mutta on joitakin asioita joiden kohdalla pelkästään omatuntoni takia jätän tekemättä, koska en halua loukata Jeesusta. Mutta jos joku tekee, se ei ole mun asia. Jokainen ihminen on joutuu tekemään Jumalalle tiliä itsestään, ei ihmisille. Ei edes niille jotka haluaa väitellä ja pilkata uskovaisia, eikä edes toisille uskovaisille. Ainoastaan Jumalalle. Huom: Paitsi silloin kun tekee muille pahaa.

[QUOTE="vieras";27064700]Älä laita sanoja mun suuhun. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mä sanoin että mä en katso sitä, ja synti on syntiä, ja se on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Eli jos jokin asia on syntiä niin Jumala huolehtii sen asian niiden kanssa jotka syntiä tekee. Paitsi silloin kun tekee muille pahaa nin siihen pitää ihmistenkin puuttua. Mutta henkilökohtaisesti mä kokisin sen ohjelman katsomisen synniksi joten en katso sitä. Jokainen toimii oman omatuntonsa mukaan, ei toisten. Mä en tuomitse muita mutta itseäni tuomitsen jotta minua ei tuomittaisi.[/QUOTE]

Paavali sanoo, että kaikki on hänelle luvallista, mutta kaikki ei rakenna. Mä ajattelen, että syntiä on se, joka vie kauemmas Jumalasta. BB ei kyllä varsinaisesti mua kauemmas vie, paitsi jos jäisin siihen koukkuun. Mutta rakentavaa tuo ohjelma ei kyllä millään tavalla ole. Ja siksi musta se on parempi jättää väliin.

[QUOTE="vieras";27064665]Tuohan on ihan puhdasta spekulointia. Toki se on ennen pitkää mahdollista, mutta tuskinpa tuollaista aletaan kovin äkkiä väkertämään. Loppujen lopuksi harvat ihmiset kuitenkaan haluaisivat tuollaista ihonsa alle. Myymälävarkaudet vaikeutuisivat huomattavasti jos ei muuta.

Mikä tuosta edes tekee sen "pedon merkin"? Enpä oikein usko, että sitä alettaisiin väkisin kenenkään nahan alle työntämään.[/QUOTE]

Jops ajatellaan että kyseinen maksutapa yleistyy, niin silloinhan se on vähän pakko, jos meinaa jotain ylipäänsä ostaa. En mä väitä että tuo nyt on se pedon merkki, mutta ihmisten kontrollointi on taas helpompaa tuon jälkeen.

no kyllä aika varma merkki alkaa olemaan tämä raamatussa puhuttu "pedonmerkki", kovaa vauhtia on tulossa ihmisille käyttöön sirut, jotka laitetaan käteen tai otsaan.

Kuulin jo yli 15v sitten jonkun seurakunnan kokouksessa äänitetyllä nauhalla saarnaajan kertovan että niitä asennetaan jo lapsiin synnärillä. Että ei kannata päästää vauvaa silmistään, tai ylipäätään käydä sairaaloissa.

Onko ne nyt oikeesti vieläkään niin "kovaa vauhtia tulossa"?

[QUOTE="Vieras";27064896]Leo Meller? Kuulostaa niin sen tyypin jutulta. :D[/QUOTE]

En mää muista edes enää, yks naapuri sitä mulle soitti kun halus jakaa tän huolestuttavan uutisen mun kans. Jäi sitten ne yhteiset kahvittelut vähän vähemmälle tuon jälkeen :whistle:

[QUOTE="...";27064830]Jops ajatellaan että kyseinen maksutapa yleistyy, niin silloinhan se on vähän pakko, jos meinaa jotain ylipäänsä ostaa. En mä väitä että tuo nyt on se pedon merkki, mutta ihmisten kontrollointi on taas helpompaa tuon jälkeen.[/QUOTE]

Olet varmaan huomannut, että vaikka pankkikortit ovat yleistyneet, käteisellä voi edelleen maksaa. Ei yksi tapa sulje pois toista.

Eihän tuo loppujen lopuksi kontrolloisi muita kuin myymälävarkaita. On ihan oma asiasi lähdetkö kaupasta tavaran kanssa vai et. Ei kukaan pakota ottamaan mitään. Kaupasta ottaman tavaran maksaminen on velvollisuus nykin, jotkut vain eivät millään haluaisi tehdä sitä.

[QUOTE="vieras";27063290]Olen niin yllättynyt.[/QUOTE]

:D

Ihan oli lasten iltatoimissa avustamista, koska saunoimme sitä ennen, ja sen takia nukkumaanmeno viivästyi melkein tunnilla tavalliseen verrattuna ja lapsia piti vähän hoputtaa.
Sitten siistin keittiön, se on noiden iltapalan jälkeen sen näköinen kuin norsulauma olisi vieraillut. Mutta pyykkivuori jäi selvittämättä, se on tämän päivän homma. Sen jälkeen semmoinen asia kuin "uni" valtasi mut, yllättävän aikaisin jo, ja otin sen mielelläni vastaan. Sitä on nimittäin viime viikolla saanut odotella 1-3 tuntia, näitä unettomuusjaksoja on välillä. Ilmankos en eilenkään meinannut saada järkevää ajatusta päästäni, ja se näkyi näissä teksteissäni.

Olen kyllä yllättynyt, miten vähän ihmiset tietävät mikrosirusta...

Johanneksen ilmestys 13

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Potilastiedot mikrosiruun ihon alle | Tieteen Kuvalehti

Ei en

Ja just kuulin, että oliko vuoteen 2020 mennessä kaikille laitetaan siru, ettei enää henkilökortteja tarvita.

en kuulu mihinkään lopunajan lietsojiin.. tulipa tämä vain mieleen, kun joku kysyi että mistä tietää millon on lopunaika. Raamatussakin käsketään seuraamaan merkkejä, milloin loppu on lähellä, uskoville tulee ihan selviä merkkejä mistä sen voi tietää...
tiedän kyllä että lopunaikoja on ennustettu jo aikojen alusta, mutta en minäkään halua riskeerata elämääni siinä luulossa "ei se kumminkaan tule vieläkään, kunhan vaan lämpimikseen puhuvat"...

Olen kyllä yllättynyt, miten vähän ihmiset tietävät mikrosirusta...

Johanneksen ilmestys 13

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Potilastiedot mikrosiruun ihon alle | Tieteen Kuvalehti

Ei en

Ja just kuulin, että oliko vuoteen 2020 mennessä kaikille laitetaan siru, ettei enää henkilökortteja tarvita.

en kuulu mihinkään lopunajan lietsojiin.. tulipa tämä vain mieleen, kun joku kysyi että mistä tietää millon on lopunaika. Raamatussakin käsketään seuraamaan merkkejä, milloin loppu on lähellä, uskoville tulee ihan selviä merkkejä mistä sen voi tietää...
tiedän kyllä että lopunaikoja on ennustettu jo aikojen alusta, mutta en minäkään halua riskeerata elämääni siinä luulossa "ei se kumminkaan tule vieläkään, kunhan vaan lämpimikseen puhuvat"...

Onko sinulla käynyt ikinä mielessä että raamatusta löytyy joka asiaan selitys tai ennustus jos niin haluaa lukea? Tuolla samalla lainauksella mm. 30-luvulla perusteltiin että Hitlerin nimestä saa laskettua tuon pedon luvun.
Uskotko tosiaan että kaikki, jotka eivät ota sirua vuoteen 2020 mennessä, tapetaan?

Mummon mukaan kaikki tatuoinnit on pedonmerkkejä.

Toisen lähteen mukaan Hitlerin juutalaisiin tatuoimat numerosarjat oli pedonmerkkejä ja täten Hitler oli saatana tai jokin saatanuuden muoto jokatapauksessa.

Itse olen jo menetetty tapaus kun tuo tatska aina kulkee mukana...

Tuo Johanneksen ilmestys on edelleen varmasti luetuin ja väärinkäytetyin/ymmärretyin raamatun osa, vain sen viihdyttävyyden vuoksi.

Yhteistyössä