Aitoa, aitoa, kaiken pitää olla aitoa (elintarvikkeista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meritähti

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
3 722
0
36
Tampere
Tuntuu, että joka toinen tuote ruokakaupan hyllyllä on valmistettu aidosta jostakin tai vähintäänkin sisältää aitoa jotakin.

Nyt loksahti jo leuka auki kun kotona lueskelin ostamani kinkun, siis leivän päälle laitettavan leikkeleen "kansiteskstiä"
Se kuului: AIDOLLA SAVULLA SAVUSTETTU.
Siis täh? Voisiko joku selittää mulle mitä mahtaa olla aito savu? Mitäs sitten on feikki savu?

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Tuntuu, että joka toinen tuote ruokakaupan hyllyllä on valmistettu aidosta jostakin tai vähintäänkin sisältää aitoa jotakin.

Nyt loksahti jo leuka auki kun kotona lueskelin ostamani kinkun, siis leivän päälle laitettavan leikkeleen "kansiteskstiä"
Siis täh? Voisiko joku selittää mulle mitä mahtaa olla aito savu? Mitäs sitten on feikki savu?

Jospa niihin feikkeihin käytetään jotaki savuaromia :) tuli mulla mielee.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Jep,juuri näin. "Savunmaku" voidaan saada lähes tuotteeseen kuin tuotteeseen savuaromilla. Esim joissain grillauskastikkeissa käytetään savuaromia,jota myydään (ainakin isommissa) kaupoissa myös omana itsenään. Yksi tuotemerkki on Liquid Smoke,eli se on nimensä mukaisesti nestemäistä ja maistuu savulle,tai siis saa ruoan maistumaan savulle,ei ole tullut mieleen maistaa ainetta paljaaltaan..

Voiskin muuten olla...no mutta onpa hyvä tietää että mun savustettu kinkkuni on ihan oikeasti savustettu ja vieläpä ihan aidolla savulla. :D

Tää "aitous" markkinointi on tullut varmaankin vasta"iskuksi" näille arominvahvenne ja keinotekoisilla aromeilla varustetuille tuotteille.

Voiskin muuten olla...no mutta onpa hyvä tietää että mun savustettu kinkkuni on ihan oikeasti savustettu ja vieläpä ihan aidolla savulla. :D

juu näin on. savuaromia yleisesti käytetään savunmakuisissa tuotteissa

Yhteistyössä