aito kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitikkä

Vieras
Voi että on ihanaa olla aito ja oikea kotiäiti.
Ei mitään paineita mistään työelämästä(juu,olen ollut ja kauan...)
Aivan mahtavaa hoitaa ja kasvattaa omat lapset,tuntea ja luoda vahvat siteet ja antaa lapsille perusturvan elämään.
Onneksi täällä suomessa on tähän mahdollisuus.Kaikilla,siis ihan jokaisella!
Elämä on valintoja täynnä.Ei ole isot tulot meidän perheellä mut ne vähät käytetään järkevästi elikkäs eletään tulojen mukaan.
Lapset on niin vähän aikaa pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikkä:
Aivan mahtavaa hoitaa ja kasvattaa omat lapset,tuntea ja luoda vahvat siteet ja antaa lapsille perusturvan elämään.
Elämä on valintoja täynnä.Ei ole isot tulot meidän perheellä mut ne vähät käytetään järkevästi elikkäs eletään tulojen mukaan.

Muuten hyvä, mutta mulla särähti korvaan se, että piti sitten kuitenkin tökkiä niitä jotka ei voi olla kotona. Elämä kun ei aina todellakaan ole noin simppeliä, että sitä vaan muka voisi kaikki jäädä kotiin.

Itsekin kotiäiti, mutta en idiootti.

Heips äitikkä. Täällä olisi just samanlainen äiti, joka nauttii kotona olosta ja ihan juuri siitä syystä, että lapset saisivat olla kotona pieninä. Rahallisesti se on kaikkea muuta kuin kannattavaa, mutta uskon vakaasti, että isompina lapsetkin osaavat tätä ratkaisua arvostaa. Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja mukavia hetkiä kotona!

Kiva kun olet löytänyt itsesi :) Minäkin yritin olla aito kotiäiti, mutta nuppi hajosi. Oli pakko mennä töihin, vaikka rahallisesti olisinkin voinut jäädä kotiin.

Mulle särähti sama korvaan, kaikkien ei todellakaan ole mahdollista olla kotiäitejä. Ei edes siihen asti, kun lapsi on 3 v. Yhden lapsen kanssa onnistuu vielä helpommin, mutta kun perhe kasvaa, ja sen mukana perheen tarpeet kasvaa, yhden lapsen kanssa mahtuu vaikka kaksioon, kun lapsia on kolmen ja vanhin tuo jo kavereita kotiin, ei enää mahduta mitenkään kaksioon, kolmioon siinä ja siinä. Ja pääkaupunkiseudulla kolmiossakin asuminen on kallista - oli se sitten vuokra-asunto tai omistusasunto. Täytyy myös muistaa se, ettei kaikkien puolisoilla ole töitä, se voi olla silloin ihan pakko sen toisen puolison mennä töihin, että perhe elää.

Munkin piti viettää toissa kesä kotona, pienin oli silloin vielä alle 3 v. Rahaa oli säästettykin sitä varten. No, mies irtisanottiin. Ei ollut paljon vaihtoehtoja, mulla oli varaa pitää tasan yksi viikko ylimääräistä palkatonta lomaa, lapset saivat toki miehen kanssa viettää vähän pidemmän kesäloman.

Vahvan perusturvan voi lapselle antaa myös työssäkäväkin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
Mulle ei riittäis. Enkä oikeen osaa kunnioittaa tuota valintaa tehneitäkään :|

Olipas omituisesti sanottu. Mun mielestä kuuluisi kunnioittaa jokaisen ihmisen elämää, jos vaan elää niinkun haluaa, eikä niinkun kuuluisi muiden mielestä elää.

Mä ainaki kunnioitan kotiäitejä ja aion itsekin kotiäidiksi jäädä. Tulevaisuuden suunnitelmat katson uusiksi vasta sitten, kun olen lapset saanut. Jos ei saada kun yks ni siittä sit varmaan töihin/jatko-opiskelemaan kun lapsi on 3v tai yli. Sen näkee sitten, mutta ainakin se käy meille :) Jos nuppi hajoo ni sit töihin. Tosin vaikea uskoa sitä koska ennemmin mulla töissä nuppi hajois (juu, ehkä ala on ollu väärä..)

Alkuperäinen kirjoittaja joop:
Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
Mulle ei riittäis. Enkä oikeen osaa kunnioittaa tuota valintaa tehneitäkään :|

Olipas omituisesti sanottu. Mun mielestä kuuluisi kunnioittaa jokaisen ihmisen elämää, jos vaan elää niinkun haluaa, eikä niinkun kuuluisi muiden mielestä elää.

Mikäs jeesustelija se siinä? Kunnioitatko sinä setääsi joka on tehny valinnan olla juoppo? Tai veljeäsi joka hakkaa vaimoaan joka viikonloppu kännissä.
Ihme lässytystä. Kunnioitus on jotain sellaista joka pitää ansaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:
Tuo olisi mun toiseksi pahin painajainen!

Miten aiot käyttää ajan sitten, kun kaikki lapset on oikeasti isoja (yli 12..15v)?

Missä sä niin luit että silloinkin vielä on pakko jatkaa 'vaan' kotona?

Jos joku kutsuu itseään 'aidoksi kotiäidiksi', niin minusta se viittaa aika vahvasti siihen, ettei muita tulevaisuudensuunnitelmia ole! Saatan tietenkin olla väärässäkin...

Kysymykseni alempana oli ihan ap:lle vastattavaksi/mietittäväksi tarkoitettu, mutta saapi nähdä vastaako hän vaiko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Muuten hyvä, mutta mulla särähti korvaan se, että piti sitten kuitenkin tökkiä niitä jotka ei voi olla kotona. Elämä kun ei aina todellakaan ole noin simppeliä, että sitä vaan muka voisi kaikki jäädä kotiin.

Miks mua ny idiootiksi alat...?Se on elämä just niin simppeliä et jos asiat hoitaa oikein niin jokaisella äidillä on SUOMESSA mahdollista olla kotiäiti jos vaan HALUAA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:
Tuo olisi mun toiseksi pahin painajainen!

Miten aiot käyttää ajan sitten, kun kaikki lapset on oikeasti isoja (yli 12..15v)?

Miksi mun pitäisi miettiä aikaa jonnekkin hamaan tulevaisuuteen?
Mä elän hetkessä,lapset o nyt pieniä.
Enempi mua huolettaa sun nimimerkki entä mun oma tekemiseni :)

Mä oon ollut kotona yli 5 v, mutta en oo vielä taantunut siihen tilaan, että hymyilisin jatkuvasti leveästi, puhuisin lässyttäen, ja kutsuisin itseäni nimellä äitikkä :D, samalla kruunuani kiillottaen ja mutisten että miten IHANAA on luoda PERUSTURVA lapsille ja antaa heille ERINOMAISET eväät elämään :saint:
Katsos kun ei-kotiäitien lapsetkin saavat nuo samat mahdollisuudet. Äitiyttä voi toteuttaa useammallakin eri tavalla.

Miks mua ny idiootiksi alat...?Se on elämä just niin simppeliä et jos asiat hoitaa oikein niin jokaisella äidillä on SUOMESSA mahdollista olla kotiäiti jos vaan HALUAA!!!

Teoriassa mahdollista. Onhan työkykyisen lapsettoman ihmisenkin mahdollista keinotella itsensä kotiin.

Mutta siis eriasia silti onko se perhelle ja lapsille paras mahdollinen ratkaisu. Jos vaihtoehdot on stressaantunut äiti ja viimeiseena asti kiristetty talous, (ei lapsille kunnon vaatteita, harrastuksia, asunto liian pieni, ruuista saa jatkuvasti tinkiä, ei pääse tapaamaan isovanhempia tai muita sukulaisia..............) ja työssäkäyvä äiti, milloin talous paranee niin paljon että saadaan riittävän kokoinen asunto ja muuten sopiva elintaso.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon ollut kotona yli 5 v, mutta en oo vielä taantunut siihen tilaan, että hymyilisin jatkuvasti leveästi, puhuisin lässyttäen, ja kutsuisin itseäni nimellä äitikkä :D, samalla kruunuani kiillottaen ja mutisten että miten IHANAA on luoda PERUSTURVA lapsille ja antaa heille ERINOMAISET eväät elämään :saint:
Katsos kun ei-kotiäitien lapsetkin saavat nuo samat mahdollisuudet. Äitiyttä voi toteuttaa useammallakin eri tavalla.

Noi 3 ylimmäistä kuvailua,missäs mä olen noin toiminut ja mikäs sä olet mun nimimerkkiä ARVOSTELEMAAN?Miks olet noin KATKERA?
Luuletko et mä kutsun itseäni äitikäksi tai et joku meidän perheest kutsuis noi?
SATTUIKO tää jotenki sinuun?Tunnetko jotain syyllisyyttä vai mikäs sul ny on hätänä?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Noi 3 ylimmäistä kuvailua,missäs mä olen noin toiminut ja mikäs sä olet mun nimimerkkiä ARVOSTELEMAAN?Miks olet noin KATKERA?
Luuletko et mä kutsun itseäni äitikäksi tai et joku meidän perheest kutsuis noi?
SATTUIKO tää jotenki sinuun?Tunnetko jotain syyllisyyttä vai mikäs sul ny on hätänä?

Minkä tuossa kuvittelet osuneen edelliseen kirjoittajaan?

Hänhän juuri kirjoitti ollennsa monta vuotta kotiäitinä muttei sen takia koe tarvetta nostaa itseään toisten yläpuolelle?

Teoriassa mahdollista. Onhan työkykyisen lapsettoman ihmisenkin mahdollista keinotella itsensä kotiin.

Mutta siis eriasia silti onko se perhelle ja lapsille paras mahdollinen ratkaisu. Jos vaihtoehdot on stressaantunut äiti ja viimeiseena asti kiristetty talous, (ei lapsille kunnon vaatteita, harrastuksia, asunto liian pieni, ruuista saa jatkuvasti tinkiä, ei pääse tapaamaan isovanhempia tai muita sukulaisia..............) ja työssäkäyvä äiti, milloin talous paranee niin paljon että saadaan riittävän kokoinen asunto ja muuten sopiva elintaso.

Kotiäitiys ei ole mitään keinottelua kotona olemiseen!

Miksi aina pitää valita se stressaantunut äiti?On olemassa NAISIA jotka oikeesti ovat KOTIÄITEJÄ ja rakastavat oloaan.Kaikista naisista ei siihen ole niin ovatko nämä kotiäiyden vastustajat sitten juuri noita?