Äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tyttö syntyi loppuvuodesta -97, ja poika kesällä -04.

Lakanoita, makuupussi, punaista, sinistä ja valkoista perusvaatetta oli, joten en viittinyt ottaa äitiyspakkausta, ku siellä on paljon niitä vaatteita joita en 70cm laittais, eli liikkuvalle puolivuotiaalle en potkuhousuja laita..

Eli otin rahana, ja ostin sellaisia vaatteita joista tykkään, alesta ja kirppikseltä, aika paljon sillä rahalla saa..

Eli jos on makuupussit, lakanat ym. jo valmiina, ni silloin kannattaa harkita sitä, että ottaa pakkauksen sijasta rahaa.

Toisaalta jotkut esim. ottaa kaikille lapsilleen pakkauksen, ja säästää vaatteet muistona jokaiselle

En ottanut, koska vaatteita oli ennestäänkin riittämiin. Tokihan pakkauksen arvo on suurempi kuin sen sijaan saatava raha, mutta en halunnut ylimääräisiä toppiksia sun muita muutenkin ahtaisiin tiloihin.

Meillä tyttö -03 ja poika -05, enkä ottanut kuin esikoiselle pakkauksen. Olin säästänyt kaikki tytön kamppeet ja niistä on riittänyt ihan hyvin pojallekin, vaikka karsinkin kaikista tyttömäisimmät vaatteet pois.

Meillä poika pulauttelee kovasti ja siksi vaatteita saa olla koko ajan vaihtamassa ja pesemässä, mutta ei ne silti kesken ole loppunut. En oikeestaan ole edes ostanut pojalle mitään vaatetta mutta jonkin verran on saatu lahjaksi muilta. Hyvin selviää, vaikkei otakaan kaikille lapsille omaa pakkausta (minusta on vain turhaa, jos on monta toppapukua jne...)

Meillä tyttö 03 ja pikku kakkosen la 4.1.06 ja aion ottaa myös tälle kakkoselle pakkauksen. Ja jos saan vielä lisää lapsia otan varmaan kaikille muillekin. Ehkä säästän makuupussit ja lakanat ym muistoina sitten jokaiselle.

Jos lapset syntyvät peräkkäin niin ei ehkä ole järkeä ottaa uutta pakkausta, mutta meillä oli 7 vuotta väliä lapsilla, niin halusin uuden pakkauksen. En ollut edes säilyttänyt esikoiseni pakkauksesta mitään muuta kuin lakanat ja makuupussin, kaiken muun olin antanut eteenpäin.

Mulla on tytöt 1 v 7 kk ikäerolla ja molemmille otin pakkauksen. Nyt jos saisin päättää, niin en ois ottanut pakkausta tälle nuoremmalle. Käyttöön on toki vaatteet otettu, mutta kuten joku jo tuossa edellä sanoikin, niin potkarit on tosi hankalia liikkuvalla lapsella (ja ikäviä pujoteltavia vauvalla myös), niin ei niitä paljoa tullut käytettyä.

Käyttöön on tullut tästä jälkimmäisestä pakkauksesta oikeastaan vaan peitto ja pussilakana. Toppahaalari ja makuupussikin ois ollu esikoisen pakkauksesta ihan vielä käyttökelpoinen, joten niitäkin oli sitten toinen tuolla nurkissa tyhjänpanttina lojumassa. Tää meidän kuopus oli tosi kova puklailija, joten meillä kyllä meinasivat vaatteetkin loppua kesken, joten kyllä niitä äippäpakkausvaatteita käytettiinkin näin kotioloissa, mutta jos ei pakkausta ois ollu, niin ois niitä nyt varmaan kirppareilta ja sukulaisilta ja muualtakin halvalla löytynyt siihen tarpeeseen.

Nyt harmittaa kun on nurkat täynnä pieneksi jääneitä vaatteita ja niitä toppapukuja ja makuupusseja ja muuta sälää, joita nyt sitten yritän sukulaisille ja kavereille tyrkyttää ja netissä myydä epätoivolla, että sais edes vähän lisää kaappitilaa.

Toisaalta, kyllähän se vähän kuuluu asiaan, että uusi vauva ja uusi pakkaus! Ja jos meille joskus siunaantuu kolmas lapsi, niin kaippa minä sillekin pakkauksen otan... Ei kai sitä ihminen koskaan viisastu...

Mites kun mulla on la 12.4.06 niin milloin Kelalla vaihtuu äitiyspakkaus ja millä rv:lla pakkauksen saa? Eli siis saanko minä tällä hetkellä annossa olevan äitiyspakkauksen, en nimittäin pidä ollenkaan haalarin väristä...

tiedän kavereiden tehneen ja varmaan itsekin teen seuraavaa. jos poikamme joskus on isoveli niin otan kyllä pakkauksen. katson esim. toppiksista parhaimman ja annan toisen hyväntekeväisyyteen. eikö viime vuosina ole ollut sellanen vauvakassi-keräys johon laitetaan pakkauksen tyyppisesti tavaraa. mun mielestä hieno juttu ja todelllakin laitan ylimääräiset (ja joita muut ei suoraan huoli) tavarat eri hyötykäyttöön.

Meille otettiin pakkaus ja en tykänny siitä tän vuoden toppahaalarista niin lahjoitan sen spr.lle sieltä se menee ainakin sellaiselle joka todella tarvii. Mutakin vanhoja vauvan vaatteita olen sinne vienyt tai sitten lähetyksen kirppikselle. En ole sit viittiny lähtee myymään ja meneehän ne sit hyvään tarkoitukseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 14:59 Hermione kirjoitti:
Mites kun mulla on la 12.4.06 niin milloin Kelalla vaihtuu äitiyspakkaus ja millä rv:lla pakkauksen saa? Eli siis saanko minä tällä hetkellä annossa olevan äitiyspakkauksen, en nimittäin pidä ollenkaan haalarin väristä...

Yleensä pakkaus vaihtuu noin viikolla 15 ja sen jälkeen vielä jaetaan vanhat pakkaukset pois. Pakkauksen hakemiseen saa kaavakkeen neuvolasta kun raskausviikkoja on täynnä 22 ja sitä pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa eli näillä tiedoilla olet saamassa tämän nyt jaossa olevan mintunvihreän pakkauksen.

-98 syntyi kaksoset, otin pakkauksen
-01 syntyi poika, en ottanut, kun vaatteita oli ihan riittämiin, lisäksi sai paljon serkkujen vanhoja
-03 tyttö, otin, kun tuntui että nuo vanhat on niin kuluneita.