toppapuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuulia

Vieras
Moi! Te joilla on la maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa oletteko miettineet tarvitseeko vauva toppapuvun vai riittäisikö äitiyspakkauksen kevyttoppapuku? Meillä on vuoden 2001 äitiyspakkaus niin se toppapuku taisi olla 80cm. Johan siihen hukkuu.. Ajattelin jos ei tartteis hommatakaa pientä pukua.

No mulla on la maaliskuun alkupuolella enkä aio hommata toppapukua. Meillä on fleecepuku hommattuna kevättä varten ja vaunuissa äitiyspakkauksen makuupussi ajaa toppapuvun asian. Meillä esikoinen oli marrasvauva ja hänellä käytimme toppapukua ensimmäisenä talvena ehkä kaksi kertaa, joten en jaksa uskoa että maalisvauvalla olisi puvulle mitään käyttöä.

Mä ostaisin semmosen kevyttoppiksen(äitiyspakkauksen omaa hiukan paksumman) jos tuolloin ois laskettu aika. Mulla oli viime vuonna talvivaavi, jolla käytin keväällä nukkuessa/liikkuessa tota kevyt toppista. Vaunuissa ja autossa on kummiski aina suht. lämmin jos on vilposampi ilma... Noi äp.n toppikset oli meille muutenkin aivan liian isoja, kun vaavi tuli laitokselta.

Edellinen lapseni syntyi maaliskuun alussa ja kun asumme aika etelässä, ei toppapukua tarvittu ollenkaan. Pakkauksen kevyttoppapuku (se vanupuku), lämmintä fleeceä ja villaa alle ja peitoksi + makuupussi niin kyllä tarkeni, lämpötila oli kuitenkin jo -5 ja +5 asteen välillä siihen aikaan. En hankkisi toppista lopputalven/alkukevään vauvalle. Hätätapauksessahan isokin puku käy, pieni vauva kun ei välitä vaikka hihat ja lahkeet olisivat liian pitkät.

Yhteistyössä