äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veneilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mistähän sen noitten kuvien perusteella olis voinu tietää että koot ja mallit ihan omituisia, roikkuu lapsen päällä. ja tosiaan että laatu nykyisin näköjään ihan syvältä. kuvassahan ne näyttää ihan kivalta ja pakkaus monipuoliselta. ja ei, minulla ei ole tuttavapiirissä oikein ketään keltä olis kysyny ja täältä jos kysyis niin vastausten monipuolisuuden huomaa tästäkin ketjusta :) yka tykkää äidistä toinen tyttärestä ;)
joo, peittohan on ihan oudon kokoinen. ja kyllä, niin kun joku kertoi niin varmasti MAHTUU kaikki lasten pussilakanat siihen, ovat vaan ihan liian isoja. yhden tilasin netistä(joku varmaan kotonaan tekee ja myy), hinta oli 24,95. mutta onpahan sopiva ja nätti.
ja en osaa olla kauhean kiitollinen epäkäytännöllisestä ja huonosta käyttämättä jäävästä roinasta... valitan. sen verran kriittinen kyllä olen.
ja kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin niin halusin edes "kitistä" täällä kun olin niin tyhmä ja tietämätön että sen otin :) jos joku muu viisastuisi tästäkin.

Tä, mitä vikaa peiton koossa? Finlaysonin Muumi-pussilakanat on just sopivan kooisia, samoin Pompomin-pussilakanat.

Mulla on paljon ollut äitiyspakkauksesta käytössä, laatikko, patja, lakanat+pussilakanat, hupullinen peitto, muovilakana, lämpömittari, sakset, harja, makuupussi, myssy, sukkahoutus, sukat, lapaset, 50 cm body ja potkuhousu, kietaisubody, housut, rasva, harso, liivinsuojat, siteet ja kirja.

Loput odottaa käyttöään ihan kohta, tyttö on nyt noin 54 senttinen.

Kyllä meilläkin suurin osa vaatteista oli käytössä, muutamaa ehdittiin käyttää vain kerran, mutta niin kävi muutamalle itse ostetulle/saadulle vaatteellekin. Meillä siis esikoisella oli se edellinen pakkaus ja nyt tulevalle lapselle otettiin se uusin pakkaus. Peitto oli esikoisella talven käytössä, kesäksi vaihdettiin ohuempaan, kun tuo lapsi on niin lämminverinen. Makuupussi oli talvella myös käytössä ja on varmaan vielä ens talvenakin, kun lapsi on noin 1v. silloin. Toppapuvullekin varmaan tulee nyt käyttöä alkutalvesta, menee ihan hyvin rattaissa. Vanupuku oli viime keväänä käytössä ja uuden pakkauksen vanupuku on ollut nyt käytössä, on siis mitoitukselta isompi kuin edellisen pakkauksen puku. Villapuku saattaa jäädä käyttämättä, en tiedä mahtuuko enää. Pyyhekin on ollut ahkerassa käytössä. Uudessa pakkauksessa on muutama vaate mitkä ehkä jää vähälle käytölle kun ei oikein miellytä silmää, mutta suurin osa on kyllä ihan jees. Muutamaa isointa vaatetta on jo käytetty tuolla esikoisellakin. Kun ne 70 senttisetkin on aika isoa mitoitusta. Hammasharja, kylpymittari, kynsisakset sun muut käytössä myös. Olisihan sitä pärjännyt tän tulevan vauvan kanssa varmaan ilman pakkaustakin, kun vaatetta on tarpeeksi ja yksi ylimääräinen makuupussikin on. Mutta ei nyt niin köyhiä olla, että olis sitä rahana tarvinnut ottaa, kivempi jotenkin kun molemmilla on ne omat pakkaukset. Ja varmaan ainut mitä ei olisi kaksinkappalein tarvinnut on se toppahaalari. Kun ne vanupuvutkin on vähän erikokoisia. Ja ehkä yhdellä pyyhkeelläkin olis pärjätty, kun esikoiselle pitäis ostaa jo isompi pyyhe. Ja ehkä yksillä hatuilla olis pärjätty, nyt tällä tulevalla niitä on sitten kaksinkappalein ja esikoisella taas on kaksi talvihattua käytettävissä, se kun on sen verran reilu että menee päähän vasta talvella.

Otin aikoinaan esikoiselle ja koska jo silloin huomasin että vaatteista suurin osa jäi käyttökelvottomiksi väärän kokoisena keliolosuhteiden ja vauvan koon takia niin en sitten näille kahdelle nuoremmalle sitä pakkausta ottanut.

Olen ihmetellyt että miksi eivät voisi tehdä niin (JOS pakkauksen jakoa jatketaan) että vauvan perhe voisi päättää mitä ottaa; siis jos vaikka tahtoo seitsemän potkupukua mutta ei yhtäkään bodya niin saa sitten ne tahtomansa potkarit. Ja jos vaikka olisi vielä mahdollisuus hieman noiden kokojen suhteen päättää niin sehän olisi vallan hyvä juttu.

mietippä mikä työ siinä olis tehdä jokaiselle yksilöllinen paketti. mut ei oo näköjää ihmisten röyhkeydellä mitään rajaa :D

Meillä otettiin esikoisesta paketti 2010 ja kaikki vaatteet tuli käytettyä, osa hetimiten ja osa myöhemmin. Jotkut siirtyivät vielä kuopuksellekin, josta taas ei enää pakettia otettu vaan se raha. Kumma kun jotain maksutta veronmaksajien piikkiin saa, niin siitä pitää aina olla ruikuttamassa. Jos ei kelpaa, ostakaa itse mitä haluatte.

Olen ihmetellyt että miksi eivät voisi tehdä niin (JOS pakkauksen jakoa jatketaan) että vauvan perhe voisi päättää mitä ottaa; siis jos vaikka tahtoo seitsemän potkupukua mutta ei yhtäkään bodya niin saa sitten ne tahtomansa potkarit. Ja jos vaikka olisi vielä mahdollisuus hieman noiden kokojen suhteen päättää niin sehän olisi vallan hyvä juttu.

MIKSIKÖHÄN EI? Siis oletko hieman yksinkertainen :D? Ai että kaikki rastittaisivat johonkin kaavakkeeseen mieleisen vaatteen, määrän, värin ja koon ja sitten saataisiin kaikille mieleinen pakkaus. Tai voisikohan vielä valita, että HM, Lindex, Smäfolk (vai mikähittosenyton), MeandI vai Gucci... Hmm... mikä ettei?

Meillä otettiin kesäkuussa 2011 syntyneelle tytölle pakkaus. Saatiin vuoden 2010 pakkaus, josta kyllä monet potkuhousut ja bodyt jäi todella vähälle käytölle, kaikkia ei käytetty ollenkaan, eivät olleet kovin nättejä ja tosiaan mitoitus tosi väljää. Peitto, lakanat, villahaalari, vanuhaalari, toppahaalari+töppöset ja rukkaset, myssy, makuupussi, kylpylämpömittari, hiusharja, harsot, pyyhe olivat paljon käytössä.

mä tykkäsin. ainoa mikä harmittaa on se, että haalarit on molemmat 68-70 senttiselle ja meidän vauva tulee oleen sen kokoinen heinä-syyskuussa 2014 ehkäpä, joten jäävät todennäköisesti käyttämättä. :( Se harmaa pupuhaalari oli ihana :)

[QUOTE="vieras";29046491]Meillä otettiin esikoisesta paketti 2010 ja kaikki vaatteet tuli käytettyä, osa hetimiten ja osa myöhemmin. Jotkut siirtyivät vielä kuopuksellekin, josta taas ei enää pakettia otettu vaan se raha. Kumma kun jotain maksutta veronmaksajien piikkiin saa, niin siitä pitää aina olla ruikuttamassa. Jos ei kelpaa, ostakaa itse mitä haluatte.[/QUOTE]

tätähän juuri ajan takaa.. eli olisin ostanut mieluummin sillä 140e:lla mitä haluan. mutta kun kuvittelin saavani hyvää ja käyttökelpoista tavaraa "laatikollisen". ilmeisesti joku pyhä kalu tuo pakkaus eikä sitä kukaan morkkaa.. kaikki vaan sanoivat että "otattehan pakkauksen". noh, se on varmaan ennen ollutkin laadukkaampi. ennenhän kaikki oli paremmin ;)
mutta olenhan toki ostanutkin ihan mitä haluan vauvalle :) ja ei tod hänen tarvitse olla talvea tuolla yhdellä ainoalla pipolla ja haalarilla yms yms...

Minulla neljäs lapsi tulossa ja aina olen ottanut pakkauksen, lapsilla tosin jnkv ikäeroja mutta kahdella keskimmäisellä vain parisen vuotta. Jotenkin se vaan on niin kiva saada, sillä rahalla ei tosiaan paljoa saa.
Osa vaatteista/tarvikkeista hyvällä käytöllä, osa vähemmällä. Pikkukokoja vaatteista ostettu itse ja aina tulee lahjoja myös. Uusin paketti oli kivoja värejä ja kuoseja verrattuna johonkin aimepaan jossa vaan hailakoita. Nostalginen olen tietty kun paketti on niin mieluisa... Hauska oli lasten kanssa sitä tutkailla.

Niin siis kuten aiemmin jo kommentoin eniten ihmetyttää ne koot! Mua oikeasti harmittaa kun olen pakkauksen ottanut kiitollisena vastaan ja haluaisin vaatteita käyttää ja ne on mielestäni suurin osa ihan kivoja, mutta minkäs teet kun ainakin toistaiseksi tämän kuukauden ikäisen tytön kanssa vaikuttaa siltä, että ovat niin kummallisen kokoisia, että tuskin tulee kovin moni vaate kovalle käytölle (esim. Liian isot haalarit). Meillä lähinnä ongelmana se, että tyttö kyllä kasvaa hyvin pituutta, mutta on kovin siro ja solakka niin, että bodeissa tahtoo olkapäät putkahtaa paljaiksi, näin käy pakkauksen 50 senttisen kietaisubodin kanssa..

Me saatiin se edellisvuoden pakkaus, ja tosi kiva minusta oli! käyttöä tuli paljon makuupussille, pyyhkeelle, toppapuvulle, tumpuille ja töppösille, lakanalle ja pussilakanalle, lähes kaikki bodyt ja potkarit ym oli ihan nättejä (vihreetä raitaa, beigeä yms), pehmeitä ja hyvänmallisia. Tietty tuli myös käyttöön kynsisakset, lämpömittari, purulelu, kirja, voide...

Ei käytetty sitä vanupukua, kun se oli minusta vähän ruma ja huononmallinen, ja löyty toisenlainen jo omasta takaa. Villapuku jäi kans käyttämättä ja ruokailulappu. Säästöön pistin suuren osan noista kamoista, niin seuraavalle ei sit ehkä enää tarvita omaa pakkausta :)

Niin ja olihan siellä harjakin, se peitto, ihana pipo... vaikka mitä siis! :)

Ja en tajua valitusta vaatteiden koosta, vaikka bodyssa sitten lukis 50 cm ja se menee vasta 60 senttisenä, niin jääkö se muka sen takia käyttämättä? herranjestas, eikai niitä kokoja nyt niin tartte tuijottaa. Toppapukukin ihan varmasti menee suurimmalle osalle, niitä lahkeita ja hihoja voi kääntää, jolla saa muutettua puvun kokoa aika montakin senttiä. Joskaan se ei haittaa yhtään vaikka ne olisi hieman isot, kun useimmat vauvat makoilee siellä vaunukopassa kuitenkin suurimman osan ajasta, kyseinen puku päällään. Ei haittaa, vaikka olis vähän iso. Ei ainakaan sitten kinnaa mistään. Ja toi pukuhan on aivan ihana pehmoinen, se huppu on ihan supersöpö pehmoinen. (ainakin meidän mallissa oli)

Mutta joo, saahan sitä valittaa. :) ens kerralla sit rahana, jos niikseen tulee.

Niin ja olihan siellä harjakin, se peitto, ihana pipo... vaikka mitä siis! :)

Ja en tajua valitusta vaatteiden koosta, vaikka bodyssa sitten lukis 50 cm ja se menee vasta 60 senttisenä, niin jääkö se muka sen takia käyttämättä? herranjestas, eikai niitä kokoja nyt niin tartte tuijottaa. Toppapukukin ihan varmasti menee suurimmalle osalle, niitä lahkeita ja hihoja voi kääntää, jolla saa muutettua puvun kokoa aika montakin senttiä. Joskaan se ei haittaa yhtään vaikka ne olisi hieman isot, kun useimmat vauvat makoilee siellä vaunukopassa kuitenkin suurimman osan ajasta, kyseinen puku päällään. Ei haittaa, vaikka olis vähän iso. Ei ainakaan sitten kinnaa mistään. Ja toi pukuhan on aivan ihana pehmoinen, se huppu on ihan supersöpö pehmoinen. (ainakin meidän mallissa oli)

Mutta joo, saahan sitä valittaa. :) ens kerralla sit rahana, jos niikseen tulee.

Ongelma siis se, että ne on kummallisen kokoisia!! Tehti isokokoisille vauvoille.. Meillä on pituutta, muttei kovasti massaa, joten eipä auta myöskään se, että odotellaan että vauva kasvaa..menee meinaan pituudesta pieneksi....

no joo voishan sitä 50 senttistä pitää sitten kun käy 62 senttiset jos se istuis edes sitten mutta kun ei. löpöttää ja roikkuu. haluan että vaatteet istuu nätisti. ja niin haluaa mieskin, että ne siis on sopivia, ei mitään käännettyjä hihoja tms. ei itsekään semmosia pidetä, miksi vauvan pitäisi. ja hankala pukeakin sellaset rullattavat. jos eivät ole hyviä, olkoon käyttämättä.
mutta joo, uskon ja toivon että toppapuku on hyvä ja ne töppöset ja rukkaset. ja se villapuku. että ei se kokonaan ihan kankkulankaivoon mene.
mutta oikeesti kannattaa sellasten miettiä ottaako tota jotka ostaa itsekkin paljon vaatetta vauvalle. jos käyttöön vaan nuo muutamat pikku tavarat, ei niitä kannata ottaa vaan ennemmin ottaa sen 140e.

Alkuperäinen kirjoittaja veneilijä;29046776:
no joo voishan sitä 50 senttistä pitää sitten kun käy 62 senttiset jos se istuis edes sitten mutta kun ei. löpöttää ja roikkuu. haluan että vaatteet istuu nätisti. ja niin haluaa mieskin, että ne siis on sopivia, ei mitään käännettyjä hihoja tms. ei itsekään semmosia pidetä, miksi vauvan pitäisi. ja hankala pukeakin sellaset rullattavat. jos eivät ole hyviä, olkoon käyttämättä.
mutta joo, uskon ja toivon että toppapuku on hyvä ja ne töppöset ja rukkaset. ja se villapuku. että ei se kokonaan ihan kankkulankaivoon mene.
mutta oikeesti kannattaa sellasten miettiä ottaako tota jotka ostaa itsekkin paljon vaatetta vauvalle. jos käyttöön vaan nuo muutamat pikku tavarat, ei niitä kannata ottaa vaan ennemmin ottaa sen 140e.

Okei. No en ole huomannut tuota ongelma, vaikka poika oli aika rimpula ekat kuukaudet ennenkuin pulskistui. Ainakin se meidän toppapuku on ihan suunniteltu niin että ne hihat voi kääntää, niistä saa sillä tavoin umpinaiset.

Jos ostaa muutenkin paljon vaatetta, niin eihän se pakkaus todellakaan pakollinen olo. Mutta mielestäni se on silti rahansa arvoinen, jos noin muuten ei kiinnosta ostella jumalattomasti muuta vaatetta. Pyyhkeet, makuupussit, toppapuvut, tumput, töppöset, villapuvut, peitot, pussilakanat, pipot, tavisbodytkin ym, niin kyllä niistä äkkiä se 140€ tulee vastaan :) ja kun useimpia on hyvä olla enempi kuin 1 kpl.

niinhän tuota kaikkea on kertynyt ihan pikkasen enemmän kun 1... huppupyyhkeitäkin tosiaan useampi ja kyllä tuo pakkauksen pyyhe on huonoin. valitettavasti. mutta käytössä se kyllä on silti.

mutta joo, sainpahan murmattaa :) kiitos kommenteista kaikille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja veneilijä;29046328:
no mistähän sen noitten kuvien perusteella olis voinu tietää että koot ja mallit ihan omituisia, roikkuu lapsen päällä. ja tosiaan että laatu nykyisin näköjään ihan syvältä. kuvassahan ne näyttää ihan kivalta ja pakkaus monipuoliselta. ja ei, minulla ei ole tuttavapiirissä oikein ketään keltä olis kysyny ja täältä jos kysyis niin vastausten monipuolisuuden huomaa tästäkin ketjusta :) yka tykkää äidistä toinen tyttärestä ;)
joo, peittohan on ihan oudon kokoinen. ja kyllä, niin kun joku kertoi niin varmasti MAHTUU kaikki lasten pussilakanat siihen, ovat vaan ihan liian isoja. yhden tilasin netistä(joku varmaan kotonaan tekee ja myy), hinta oli 24,95. mutta onpahan sopiva ja nätti.
ja en osaa olla kauhean kiitollinen epäkäytännöllisestä ja huonosta käyttämättä jäävästä roinasta... valitan. sen verran kriittinen kyllä olen.
ja kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin niin halusin edes "kitistä" täällä kun olin niin tyhmä ja tietämätön että sen otin :) jos joku muu viisastuisi tästäkin.

Tee seuraavat asiat (ja muutkin): Pakkaa äitiyspakkauksen vaatteet ja tarvikkeet, joille sinulla ei ole käyttöä ja vie ne ne seuraavalla käynnilläsi neuvolaan. Sieltä ne jaetaan niitä tarvitseville, vähävaraisille vanhemmille, jotka ovat niistä hyvinkin kiitollisia.

Mikäl hyväntekeväisyys on enemmänkin lähellä sydäntä, voit viedä myös itse ostamiasi vaatteita, tarvikkeita ja leluja.

Ongelma ratkaistu.

Onko teillä kokemuksia edellisen pakkauksen (2011) vaatteiden koosta? Sain kaverilta edellisen pakkauksen vaatteita (pakkauksessa siis esim. omenabody, laivabody ja vihreä-lilaraitainen body) ja noista bodyista mun mielestä koko 62 on aika pieni. Esim. omenabody (62 cm), laivabody (62cm) ja raitabody (50cm) ovat kaikki haaroista hartioille saman pituisia. Kokolapun mukaisesti muuttuu vain leveys ja hihojen pituus. Näitä kaikkia pidempiä ovat kuitenkin Lindexin 50cm bodyt. Lindexin 56 cm body on jo paljon pidempi kuin 2011 äitiyspakkauksen 62 cm bodyt.

Mie kyllä olen ollut tyytyväinen 2012-äitiyspakkaukseen. Vaikka koot ovat olleetkin joissain miten sattuu, niin olen kyllä saanut käytettyä ne, kunhan tyttö on kasvanut oikean kokoiseksi. Parempi iso kuin liian pieni. Pakkauksen toppapukua käytin keväällä, kun vauva ei enää mahtunut laina pukuun. Olihan se vähän iso, mutta ei se kyllä haitannut vaunussa, koska pidin sitä toisena makuupussina eli jätin laittamatta käden hihoihin. Enkä ole kokenut vihreä laitaista pyyhettä ongelmalliseksi, koska ei se minulla ole pesussa päästänyt koskaan väriä. Ja se pieni patjan suojus oli sopivan kokoinen juuri silloin kun vauva nukkui siinä pahvilaatikossa.

Rahana meilläkin.. Viimeksi suurinosa vaatteista meni päälle vasta joskus 74cm kokoisena, joten kaapissa lojusivat pitkään. Rahalla saa jo vaikka kirpparilta älyttömästi sopivankokoisia vaatteita vauvalle.

Yhteistyössä