Äitiyspakkaus 2006-2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olisiko joku halukas vaihtamaan vuoden 2006 äitiyspakkausta vuoden 2007 pakkaukseen? Haettiin juuri pakkaus postista ja oli vielä vuoden 2006 mallia. Meille on tulossa tyttövauva ja nuo viime vuoden värit on aika poikamaisia ja jäävät meiltä kyllä ihan täysin käyttämättä... :'(

Pakkaus on avaamaton! Ja voidaan käydä vaihtamassa vaikkapa autolla, niin ettei tarvitse murehtia postituksista...

Laita meiliä, jos olet halukas vaihtoon!

jenkka@kotikone.fi

Miksi otit pakkauksen, jos se ei kelpaa? Kuvat on nähtävissä etukäteen. En ymmärrä valitusta pakkauksen väreistä. Missään muualla ei ole näin hienoa etuutta.

Tyttäresi ei mene pilalle siitä, jos hänellä on pari vaaleansinistä vaatetta. Eihän siinä ole kuin toppapuku, vanuhaalari, yksi potkupuku ja yhdet housut siniset ja kaikki muut on mielestäni neutraalin värisiä. Eihän ne pakkauksen vaatteet edes riitä yhtään mihinkään, joten osta kaikki muut vaaleanpunaista, jos siniset niin kovin häiritsee. Toppapukukin mahtuu päälle silloin, kun lapsi ei vielä liiku mihinkään, vaan ulkoilee lähinnä vaunuissa eli alle vuoden ikäisenä. Vaunuissa nukkuessa kukaan ei näe, onko sinistä vai punasta ja pääasia että lapsella on lämmin. Ja mistä muuten tiedät mitä värejä 2007 pakkauksessa on, koska eihän sen kuvia ole vielä ainakaan Kelan sivuilla. Tuskin sielläkään kovin tyttömäisiä värejä on.

Oho, kylläpä joku vetäisi palkokasvin syvälle nenuunsa vain siksi että toinen haluaa vaihtaa äitiyspakkauksen... Voihan hyvinkin olla, että joku vuoden 2007 pakkauksen saava haluaa sen vaihtaa vuoden 2006 pakkaukseen, jolloin on ihan kivaa että molemmat saavat haluamansa.

Vuoden 2007 pakkaus on ollut nähtävillä mm. Lapsimessuilla ja joillain nettisivuillakin siitä on näkynyt kuvia (ei tosin vielä KELA:n sivuilla). Siinä toppahaalarin ja makuupussin väri on vaalean beige, muutenkin pakkaus oli melko "sukupuolineutraali" värimaailmaltaan. Itse kyllä pidin sekä 2006 että 2007 pakkauksista, molemmat oikein nättejä, me tosin tullaan saamaan tuo vuoden 2007 pakkaus sitten aikanaan. :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:30 vieras kirjoitti:
Olisiko joku halukas vaihtamaan vuoden 2006 äitiyspakkausta vuoden 2007 pakkaukseen? Haettiin juuri pakkaus postista ja oli vielä vuoden 2006 mallia. Meille on tulossa tyttövauva ja nuo viime vuoden värit on aika poikamaisia ja jäävät meiltä kyllä ihan täysin käyttämättä... :'(

Pakkaus on avaamaton! Ja voidaan käydä vaihtamassa vaikkapa autolla, niin ettei tarvitse murehtia postituksista...

Laita meiliä, jos olet halukas vaihtoon!

jenkka@kotikone.fi

Itse kyllä pidän 2006 pakkauksen vaatteista ja väreistä enemmän kuin 2007, en ole beigen ystävä alkuunkaan. Luultavasti saamme 2007 mallin sillä pakkaus tulee vasta elokuussa. Taitaa olla liian myöhäistä silloin vaihtaa? Mutta jos haluat esim toppahaalaria tai muuta sellaista vaihtaa vielä siinä vaihessa niin ollaan yhteydessä.

Minä en ymmärrä tuota älytöntä ä-pakkuksen hehkutusta.Minulle koko pakkus oli pettymys, enkä sitä aio enää ottaa. Muutamat potkarit siitä tuli käytettyä yöasuina. Meillä tyttö vauva ja 2006 värit olivat tosi poikamaisia. Osa vaatteista oli myös ihan "tönkkö" kankaasta valmistettuja ja osa taas ohuita luruja. Toki ymmärrän ,että kiitollinen pitäsi olla =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:48 vaaleanpunainen kirjoitti:
Minä en ymmärrä tuota älytöntä ä-pakkuksen hehkutusta.Minulle koko pakkus oli pettymys, enkä sitä aio enää ottaa. Muutamat potkarit siitä tuli käytettyä yöasuina. Meillä tyttö vauva ja 2006 värit olivat tosi poikamaisia. Osa vaatteista oli myös ihan "tönkkö" kankaasta valmistettuja ja osa taas ohuita luruja. Toki ymmärrän ,että kiitollinen pitäsi olla =)

Etkö tiennyt etukäteen mitä pakkaus sisältää? En ymmärrä urputusta jälkikäteen, kun pakkauksen sisältö on tiedossa siinä vaiheessa kun sitä hakee. Jos on niin nirso, ettei voi tytöllä käyttää yhtä tai kahta sinistä vaatetta, niin kannattaa ottaa se 140 eur ja ostaa sillä kaappi täyteen vaaleanpunaista. En tiedä onko vaatteiden laatu heikentynyt sitten v 04 jälkeen, mut meidän pakkauksessa ei ollut yhtään käyttökelvotonta vaatetta. Ihan hyviä perusvaatteita ja kankaat ok. Toki värit on aina mitä on, mutta ei siihen kuitenkaan voi punaistakaan laittaa, mistä itse olisin tykännyt tytölläni. Sitten valittaisivat poikien äidit, että ei kelpaa.

Ei ole lahjahevosen suuhun katsominen. Jossei pakkaus kelpaa, niin ota hyvä ihminen mielummin rahat.
Pakkauksen sisällön tosiaan näkee etukäteen eikä siniset vaatteet aiheuta traumoja tytöille. :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:48 vaaleanpunainen kirjoitti:

Etkö tiennyt etukäteen mitä pakkaus sisältää? En ymmärrä urputusta jälkikäteen, kun pakkauksen sisältö on tiedossa siinä vaiheessa kun sitä hakee. Jos on niin nirso, ettei voi tytöllä käyttää yhtä tai kahta sinistä vaatetta, niin kannattaa ottaa se 140 eur ja ostaa sillä kaappi täyteen vaaleanpunaista. En tiedä onko vaatteiden laatu heikentynyt sitten v 04 jälkeen, mut meidän pakkauksessa ei ollut yhtään käyttökelvotonta vaatetta. Ihan hyviä perusvaatteita ja kankaat ok. Toki värit on aina mitä on, mutta ei siihen kuitenkaan voi punaistakaan laittaa, mistä itse olisin tykännyt tytölläni. Sitten valittaisivat poikien äidit, että ei kelpaa.

Sen verta tarttee kommentoide että 2006 vuoden pakkauksen vaatteet (ainakin sen pakkauksen jonka itse olen kolunut) eivät ole niin laadukkaita kuin 2004 vuoden pakkauksessa.

Onko kellään mitään havaintoa milloin uusi pakkaus tulee jakoon? Tai missä netissä sitä voisi "hypistellä"?

HYVÄT IHMISET!! Miksi valitatte edusta, jonka saatte ihan vapaavalintaisesti ottaa, ilman että teille sitä kukaan pakottaa!! Pakkauksen näkee kyllä etukäteen, joten ei sitä ole silloin pakko ottaa, jos värit ei miellytä! Vanhojen pakkausten haalareita ym on kyllä kirpparit väärällään, että voi sitten ostaa mieleisensä väristä jos se pakkauksen sen hetkinen väri ei kelpaa!!
Missään muussa maassa ei ole näin hienoa etua, ja monelle se on tosi arvokas juttu! Jos se jäisi saamatta, niin sekään ei varmaan olisi teille hyvä!!
Lopettakaa siis turhanpäiväinen valitus noinkin hienosta edusta!! Ja ottakaa rahat jos ei miellytä! Niin kovin yksinkertaista, kun sen tajuaa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 12:31 Äippä 04 ja 07 kirjoitti:
HYVÄT IHMISET!! Miksi valitatte edusta, jonka saatte ihan vapaavalintaisesti ottaa, ilman että teille sitä kukaan pakottaa!! Pakkauksen näkee kyllä etukäteen, joten ei sitä ole silloin pakko ottaa, jos värit ei miellytä! Vanhojen pakkausten haalareita ym on kyllä kirpparit väärällään, että voi sitten ostaa mieleisensä väristä jos se pakkauksen sen hetkinen väri ei kelpaa!!
Missään muussa maassa ei ole näin hienoa etua, ja monelle se on tosi arvokas juttu! Jos se jäisi saamatta, niin sekään ei varmaan olisi teille hyvä!!
Lopettakaa siis turhanpäiväinen valitus noinkin hienosta edusta!! Ja ottakaa rahat jos ei miellytä! Niin kovin yksinkertaista, kun sen tajuaa..

Verovaroillahan tämä pakkaus kustannetaan, eli kyllä tämäkin etuus tulee itse moneen kertaan maksettua. Ja juuri tuo laadun heikkous on oikeasti jo törkeää. Vaikka kilpailuttaa pitääkin, ei olisi sitä halvinta huonoa pakko ottaa. Nämä vaatteet eivät kyllä käytön jälkeen kirpputoreille kestä. Esim tuo 04 pakkaus oli laadultaan parempi, jos suunta on tämä, niin kun näyttää, niin moisen etuuden voisi tosiaan lakkauttaa. Verovarojen tuhlaukseksi menee muuten kohta.

Monessa muussakin maassa maksetaan veroja, mutta silti siellä ei saada pakkausta tai avustusta. Jos olet niin kiittämätön niin olisit ottanut rahan. Vai onko ne setelitkin vääränvärisiä ja kokoisia?

Laatuun kohdistuva kritiikki on mieletäni perusteltua, jos aihetta napinaan tosiaan on. Mutta värit...haloo! Tyttöjensä sukupuoli-identiteetin puolesta pelkääville äideille mainittakoon, että 1920-luvulla vaaaleanpunainen oli nimenomaan pikkupoikien väri ja tytöt puettiin vaaleansiniseen! Eli täysin kulttuuri- ja aikasidonnaisia nuo värikoodistot. Keskittykää nyt hyvät äidit kasvattamaan lapsistanne yksilöitä, ilman mielikuvituksettomien ennakkoluulojen pakkopaitaa!

Ei helv.etti mitä valittajia! Kukaan ei pakota ottamaan pakkausta, jos se kerta on niin ruma ja huono ja niin edes päin! Ottakaa rahalla ja ostakaa sillä 140? tarvikkeet mitkä haluatte ja mitä tarviitte ja mitkä ei ole yhtä rumia ja huonoja kun pakkauksessa on.
Olisitte kiitollisia, että valtio käyttää osan verorahoista äitiysavustuksiin.

Meillä on tytöllä 8kk tuo vuoden 2006 pakkaus ja mä tykkäsin siitä tosipaljon =) Laadussa toki olisi parantamisen varaa :ashamed: varsinkin trikoovaateissa. Toppapuku on musta ihanan värinen! Mielummin tuon värisen tytölleni puin kuin beigen... Puolipotkarit jäi kyllä kokonaan käyttämättä, koska kuminauha oli ihan liian tiukka, puristi masusta :( samoin toppahattu, koska tytön koko pää hävisi sen sisään :whistle: kietaisupaitakin jäi kovin epäkäytännöllisenä tosivähälle käytölle.

Ja mun mielestä koko pakkauksessa ainoa tosiaan sininen vaate oli vanuhaalari ja toppapuvussa vaaelansininen pohjaväri. Body ja potkarit oli mintunvihreitä....

Uusimmat

Yhteistyössä