Äitiyspakkauksen vaatteet - pesu ja lisätarve

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Heips

Esikoisen pitäisi syntyä lähiaikoina ja nyt olen ruvennut miettimään, että pitäisikö kaikki vauvan vaatteet ja petivaatteet pestä ennen käyttöön ottamista. Mitä muut ovat tehneet?

Entä miten on huuhteluaineen kanssa? Samoin mietityttää se, että kaikissa vaatteissa on kuivausrumpu-kielto, oletteko silti kuivanneet ne rummussa, koska sillä saisi nukat ym. muut pois vaatteista helposti.

Entä kuinka paljon muita vaatteita ja tarvikkeita olette hankkineet ennen vauva syntymää?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! =)

Kyllä mä pesin silloin kaikki vaatteet ihan sensitive pesuaineella ja -huuhteluaineella.

Uudet vaatteet ja siis myös äitiyspakkauksen vaatteet ja peitotkin kannattaa todellakin pestä ennen käyttöönottoa ja niinhän sen "ohjeissakin" lukee, sillä niissä voi olla tärkkejä jne vielä jäljellä. Ja kannattaa pestä nurinperin, niin kuosit ei haalistu!

Hei!
pese ihmeessä ne ennen käyttöönottoa.
Toppapukua ja makuupussia en kuitenkaan itse pesisi, kun ne tulevat joka tapauksessa muiden vaatteiden päälle,eli eivät ole kosketuksessa ihon kanssa. Ja nehän ohentuvat pesussa, eli lämpöeristys kärsii :)

Kuivausrummussa meillä pyörii lähes kaikki vaatteet. Ulkovaatteet, mikrokangasta ("uimapukukangastakin") olevat, sekä muuten erikoiset (rintaliivit..) jätän laittamatta sinne, mutta pääasiassa siellä kuivataan kaikki meidän pyykit :) eikä ne 100%puuvillaa olevat vaatteet siellä kutistu.

Hankinnoista: meille hankittiin pienet arkivaatteet kirpputoreilta/saatiin kavereilta, kun soseita syödessä niitä kului kumman paljon. (miksiköhän?) ja ihan uusia ei siihen touhuun viittinyt sotkea..

Ja kun ostat vaatteita, mieti käytätkö sitä. meillä ei ole käytetty kokohaalareita (potkupukuja) kuin öisin, kun taas esikoinen nukkui pienenä bodyn ja puolipotkareiden kanssa. toisen lapsen kanssa ei ole tullut käytettyä kertaakaan potkuhousujakaan, vaan paljon enemmän puolipotkuhousuja/sukkahousuja.
Kyllä kokemus aikanaan kertoo mitkä vaatteet on hyviä ja helppo pukea päälle ;)

Mä pesin kaikki muut vaatteet paitsi, ulkohaalarin, toppalakit, tumput ja tossut, enkä makuupussia, enkä peittoa.

Lisä vaatetta tarvitsee varmasti, mutta sekin riippuu siitä mihin vuodenaikaan vauva syntyy ja onko kova puklailemaan. Meillä kun on parhaimmillaan menny 10 bodya päivänaikana pyykkiin, kun tyttö on kova puklailemaan.

Sinuna ostaisin muutaman pienen vaatteen ennen vauvan syntymää ja sitten myöhemmin lisää kun tiedät itse millasia vaatteita tulee käytettyä ja mikä on tarve. Vaatteita kannattaa tosiaan ostella kirppareilta, koska parilla lapsellakin käytetyt on vielä kuin uusia, kun käyttö ikä on niin lyhyt. Itsestäni oli kuitenkin kiva että pienellä vauvalla oli sopivat kokoiset vaatteet. pienimmät äitiyspakkauksen vaatteet on nyt käytössä kun ikää on 2,5kk.

Yhteistyössä