Äitiyspakkauksen haalarista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mur:
Aattelin kokeilla miten ne liian isot vaatteet menee - muutamassa viikossa vauvan pitäis kuitenkin olla jo sen verran iso, ettei huku niihin. Ei haittaa jos potkupuvussa on 10 cm liian pitkät koipiosat, ne voi vaikka solmia kärjistä... ;) Ei uusia vaatteita viitsi ostaa muutaman viikon takia. Tai no, sen näkee sitten, mutta etukäteen ei hankita pienempiä.

Meillä meni 50-56 cm kokoiset kolme ekaa kuukautta, tyttö 49 cm syntyessään..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
KappAhlista, Lindexiltä ym. saa parilla-kolmella kympillä kivoja haalareita. Ei ole niin suuri uhraus mun mielestä, kun kuitenkin joudut ostamaan vaunut, turvakaukalon ym. satoja euroja maksavia juttuja. Ja se nyt vaan on fakta,, että ekan vuoden aikana vauvalle joutuu ostamaan kasapäin erikokoisia vaatteita kun se kasvaa niin paljon.

Älä puhu faktasta jos et tiedä, että miten rahaa muilla kuluu.. tiedän että monet ostaa/saa käytettynä kaikkia tavaroita eikä tosiaan mene satoja euroja hankintoihin.. turvakaukalo on ainoastaan sellainen joka kannattaa hankkia uutena.. =)

No kyllä sä varmaan sillä äp:n haalarilla pärjäät, mutta ei ne tosiaan paljoa maksa uutenakaan, jos ostat. Parillakympillä saa varmasti ihan käyttökelpoisen. Itse ainakin sain synnäriltä sellasen Libero-paketin missä oli myös -30 % alelappu Lindexille ja sillä sitten ostin edullisen toppapuvun vauvalle. 20 e oli normihinta ja 14 e siis maksoi. Myös huutiksesta voi katsella. Itse en ainakaan mitään kallista haalaria ostais, kun se menee niin vähän aikaa päälle. Viimeistään huhtikuussa varmaan vauva pärjää ilman toppahaalaria, joten minusta ei parin kuukauden takia kannata ostaa kallista.

Ei sitä haalaria välttämättä vielä kannata ostaa, varmasti voit ostaa sen vauvan syntymän jälkeenkin jos äp:n haalari tuntuu huonolta.

Munkin la on helmikuussa ja ostin vauvalle 56 cm haalarin. En tosiaan meinaa laittaa sitä äp-haalaria tänä talvena vauvalle, se on TODELLA iso. Tuo 56:kin todennäköisesti isohko alkuun...

Mä laittaisin sen kevyttoppiksen ja sinne alle villapuvun pienelle vauvalle. Jos tarvii niin sitten vaikka viltti päälle. Ei autossa kuitenkaan niin kylmä ole. Toi on kyllä tosi iso haalari vastasyntyneelle, menee nyt meidän reilu 10 kuukautiselle.

Meilläkin käytettiin 50-56 cm vaatteita reilu 3 ekaa kuukautta. Kirpparilta saa hyviä edullisesti, että rahasta ei pitäisi olla kiinni, ja yleensä vierailijat tuo just niitä pieniä. On se kivempi käyttää pikkuisellakin sopivia vaatteita kuin jaloista solmittuja potkuhousuja.

Ja lisään vielä, et noissa toppavaatteissa tuntuu olevan vähän reilumpaa tuo koko kuin muissa vaatteissa. Siis tuo 56:kin on tosi iso. Eli siis menee ihan varmasti vauvalle koko kevään. Sisko käyttää sitä äp-toppista n. vuoden vanhalla lapsellaan, joka on vieläpä verrattain pitkä..

kyllä kannatan tuota pienempää pukua kun kaukaloon sitä ei välttämättä saa laitettua kun vöitä ei saa kiinni. Tosin riippuu kaukalostakin. mutta mulla kävi niin kun sairaalasta lähin niin ei saatu vöitä kiinni mut onneks oli toinen haalari mukana.

Kiitos kaikille, jotka kehtasivat vastata...näköjään monta on mielipidettä... Taidetaan tehä vauva ensin ja mennä sit ostaa haalari jos on hankalaa :P Äkkiähän noihin kauppoihin pääsee...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
KappAhlista, Lindexiltä ym. saa parilla-kolmella kympillä kivoja haalareita. Ei ole niin suuri uhraus mun mielestä, kun kuitenkin joudut ostamaan vaunut, turvakaukalon ym. satoja euroja maksavia juttuja. Ja se nyt vaan on fakta,, että ekan vuoden aikana vauvalle joutuu ostamaan kasapäin erikokoisia vaatteita kun se kasvaa niin paljon.

Älä puhu faktasta jos et tiedä, että miten rahaa muilla kuluu.. tiedän että monet ostaa/saa käytettynä kaikkia tavaroita eikä tosiaan mene satoja euroja hankintoihin.. turvakaukalo on ainoastaan sellainen joka kannattaa hankkia uutena.. =)

Opettele lukemaan :). Puhuin että se on fakta, että joutuu ostamaan erikokoisia vaatteita paljon, kun vauva kasvaa ekan vuoden aikana hurjasti. Sitä varmaan voidaan pitää faktana, että vauva kasvaa paljon ekan vuoden aikana? Toki poikkeuksia tähänkin varmaan löytyy, mutta jos puhutaan lapsen normaalista kehityksestä niin ekana vuonna pituus kasvaa n. 50 cm -> n. 80 cm..

Mä en vuosi sitten ois ostanut omalle marrasvauvalleni pienempää haalaria, ajattelinpa vielä kun anoppi osti sellaisen 56-senttisen "toppapussin" (ei siis erillisiä lahkeita, vetoketjut oli kuitenkin molemmin puolin niin että sai tehtyä aukon mistä turvaistuimen remmit voi vetää läpi) että aika tuhlausta kun menee ehkä pari kuukautta... Mut se olikin sitten ihan älyttömän kätevä ja hyvä, pakkauksen toppapuku oli vielä maaliskuussakin liian iso vaikka tyttö kasvoi hyvin (3700g syntyessään). Olisi kyllä ollut tosi vaikea käyttää pakkauksen pukua vastasyntyneelle, siis eihän liian pitkät lahkeet tms haittaa mutta kun vauva on tosiaan niin pieni että ihan hukkuu sinne jos vetää vetoketjun kiinni.

Mä kyllä ostaisin jo etukäteen jonkun pienen toppapuvun, voihan ostaa käytetyn tai halvimman mitä kaupasta löytyy kun se käyttöikä tosiaan jää aika lyhyeksi. Arkielämää helpottaa kyllä huomattavasti.

Ja ihan yleisenä vinkkinä että kannattaa jättää mahdollisimman vähän tavaraa ostettavaksi sitten kun vauva on syntynyt, itseni mielestä oli ainakin todella raskasta käydä ostoksilla vastasyntyneen kanssa, vauva tahtoi olla koko ajan tissillä yms.

Ja muoks... lisäyksenä vielä että käyhän se äp:n puku sitten ainakin seuraavana syystalvena, ettei mene hukkaan sekään.

Toki poikkeuksia tähänkin varmaan löytyy, mutta jos puhutaan lapsen normaalista kehityksestä niin ekana vuonna pituus kasvaa n. 50 cm -> n. 80 cm..

Meillä kai aika poikkeavat lapset, kun eka piti 1-vuotiaana vielä 74 cm, jopa reiluja 68 cm ja tämä toinen nyt 11 kk iässä saman kokoisia..

Se haalarihan on nimenomaan tämän vuoden pakkauksessa pienempi kuin ennen. Ennen se oli kokoa 80, mutta nyt koko on 68cm.

Viime aikoina vauvan saaneet ystävät ja tuttavat on kehuneet haalaria hyväksi ja on monella ollut käytössä heti alusta saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Se haalarihan on nimenomaan tämän vuoden pakkauksessa pienempi kuin ennen. Ennen se oli kokoa 80, mutta nyt koko on 68cm.

Viime aikoina vauvan saaneet ystävät ja tuttavat on kehuneet haalaria hyväksi ja on monella ollut käytössä heti alusta saakka.

Ihan se on oikeesti samankokoinen kuin ennenkin. Vähän vaan eri mallinen. Vastaa nytkin kokoa 80cm.

Meidän tyttö syntyi 6. helmikuuta, ja nyt on käyttänyt vasta sitä eli kun ikää 9kk (noin 75cm ja 9kg). Ja meidän tytöllä oli kyllä ihan hyvät mitat (4580/56) ja ois kyllä hukkunut sinne silloin. Lindexistä ostettu "nallepuku" kokoa 56 mahtui koko talven-alku kevään kun sellaisia tarvittiin.

Vaunuissa se äp:n haalari on ollu musta hyvä ihan pienelläkin. Autossa ei juur ole käytetty kun sinne nyt ei kylmä niin pääsekkään. Pojan kans mentiin sillä, mut tyttö oli niin pikkanen niin en voinut vastustaa semmosta 56cm kevytpukua. :)

meillä poika synty marraskuussa ja käytettiin eka talvi pelkästään sitä äp:n toppapukua. Olihan se reilu mutta ei toi poika koskaan päässy sinne hukkumaan tai menny hukkaan. Hyvin palveli meidän talvivauvan tarpeita. Seuraavak talveks hommattiin sit kosteussuojattu kun nuorukainen oli jo sen verran liikkuvainen tapaus.

Niin ja syntyessään poika oli 52cm pitkä ja paino 4 kg.

Yhteistyössä