äitiysloman sijaisuudelta äitiyslomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m,ie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m,ie

Vieras
siis olen äitiysloman sijaisena ja jään äitiyslomalle itse.
jos se henkilö kenelle olen sijaisena haluaa jatkaa äitiysloman jälkeen kotihoidon tuella niin joudunko sitten itse vielä sijaiseksi oman äitiyslomani jälkeen vai päättyykö työsuhde siihen kun äitiysloma päättyy tältä kelle olen sijaisena..
olipas hankalasti selitetty :)

Jos olet määräaikainen sijainen ja sun määräaikaisuuden loppumiseksi on laitettu siihen joku päivämäärä koska sillä jota sijaistat äitiysloma loppuu niin siihen päivään loppuu sun soppari. Eli kyse siis on määräaikaisuudesta.
Tuskin kukaan ta kirjottais sulle uuden määräaikaisen äitiysloman aikana, se ei olisi työntantajalle kovin järkevää.

mulla ei ole mitään päivämäärää siinä sopimuksessa, lukee vaan et äitiysloman sijaisuus.
en itse haluais enää töihin oman äitiyslomani jälkeen mutta sitä mietinkin että jos se jota tuuraan haluaakin olla vielä hoitovapaalla mun äitiysloman jälkeen niin onko mun velvollisuus mennä töihin

no tietty sulla on samanlainen oikeus hoitovapaaseen? vai toivotko että saisit olla työttömänä ansiosidonnaisella? luulisin silti että äitiysloman sijausiuus-merkintä kattaa vaan äitiysloman

Yhteistyössä