Äitiys ja muilta tuleva arvostelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko näin

Vieras
Mitä nyt olen lukenut näitä juttuja täällä ja kuunnellut "lapsellisten" ystävieni kertomaa, niin omasta mielestä olettaisin äitiydessä erään henkisesti raskaimmista puolista olevan jatkuvan kritiikin ja arvostelun kohteeksi joutumisen. Siis sen kun joka ikinen ihminen uskoo osaavansa ja tietävänsä äitiä/vanhempia itseä paremmin, miten sitä lasta tulee hoitaa ja kasvattaa, ja kuinka kaikki, lapsen kannalta täysin merkityksettömätkin asiat äidin tekemisissä ja vaikka pukeutumisessa ja kaikessa muussakin ovat suurennuslasin alla, ja kuinka jokainen tuntuu tietävän, miltä "kunnollisen äidin" pitää näyttää, ja millainen hänen pitää olla. Ja kaikki muunlainen onkin sitten merkki siitä, että on huono äiti.

On.
Kun millään muulla ei oikeastaan ole väliä ympäristön kannalta kuin että osaako ihminen käytöksellään ottaa toiset huomoon ja kunnoittaako muita ihmisiä. Mutta sen sijaan että arvosteltaisiin juuri näitä asioita, miten ihminen kohtelee toisia ja ottaa toiste huomioon ja osaako kasvattaa näitä asioita jälkikasvulleen,arvostellu on yleensä kaikenlaisten henkilökohtaisten asioiden arvostelua (perhepedit,imetys puolesta ja vastaan, kotiäitiys-työäitiys jne)

Jokainen äiti ajattelee olevansa paras äiti. Siksi muita neuvotaan ja kerrotaan omia kokemuksia. Katsotaan kassalla mitä muut äidit ostaa ja mitä lapsilla on päällä. Mietitään montako raskauskiloa on jäljellä kelläkin, ja sitä onko itsellä vähemmän. Sellaista se on. Jonkinlaista vertaistukea. :D

Ennen kuin olin itse äiti, mietin kanssa, miksi tuollei käyttäydytään. Nyt en enää mieti moista, vaan tuijottelen huomaamattani prisman jonossa äitien ruokakärryjä ja mietin kuinka ylpeä olenkaan hoikasta vartalostani, vaikka kuljen pieni poikani vierelläni kaupungilla.

No live-elämässä hyvin vähän tulee tilanteita että joku arvostelisi mun äitiyttä. Et jos sitä arvostelua ei kestä on syytä pysyä pois näiltä nettipalstoilta..

[QUOTE="RIIKKA";25952085]Jokainen äiti ajattelee olevansa paras äiti. Siksi muita neuvotaan ja kerrotaan omia kokemuksia. Katsotaan kassalla mitä muut äidit ostaa ja mitä lapsilla on päällä. Mietitään montako raskauskiloa on jäljellä kelläkin, ja sitä onko itsellä vähemmän. Sellaista se on. Jonkinlaista vertaistukea. :D

Ennen kuin olin itse äiti, mietin kanssa, miksi tuollei käyttäydytään. Nyt en enää mieti moista, vaan tuijottelen huomaamattani prisman jonossa äitien ruokakärryjä ja mietin kuinka ylpeä olenkaan hoikasta vartalostani, vaikka kuljen pieni poikani vierelläni kaupungilla.[/QUOTE]

aijaa? en minä ainakaan kyylää toisten ostoksia tai vaatetusta tai ahterin leveyttä :) ainoa mikä kiinnittää huomion on se että vanhempi kiroilee/nimittelee lastaan.

Ihan kuin ei itse tietäisi tarpeeksi hyvin puutteitaan, toisten arvostelu sattuu. En koskaan hae enää apua vaikka henki menisi. Niin paha maku jäi suuhun perhetyöntekijästä, jolla oli kova hinku arvostella joka helvetin asiaa. Niin pahan suurennuslasin alle ei kukaan voi joutua. Älkää ihmiset antako minkään lumeavun pilata imetystänne tai äitiyttänne. T. Se katkera asiakas, jonka imetys sujui hyvin kunnes "apu" tuli kehiin ja stressi pilasi senkin ja koko loppu vauva-aika meni sumussa :( En anna sitä koskaan anteeksi!

Yhteistyössä