Äitiydenaltterille uhrautuneet naiset AAARG!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ai että menee hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ai että menee hermo

Vieras
Tuli tuosta vahvat ja rohkeat ihmiset ketjusta mieleen, että minkä tyyliset ihmiset ahdistaa. Ehdoton ykkönen ovat nämä äitiydenalttarille uhrautuneet naiset, joihin väkisin törmää lasten tapahtumissa, puistoissa, harrastuksissa jne. Tänäänkin on lasten liikuntapeuhula, jossa varmaan saa vaihtaa paikkaa, kun Tällainen Äiti lapsilaumansa kanssa tulee liian liki. Ei voi olla ärsyttävämpää kuin kuunnella sitä lässytystä lapsista tyyliin:Meidän Mariella-Siruriina se tänä aamuna oli ihan paniikissa, kun kakka tulikin puoli seitsemän eikä klo 5.30, niin kuin yleensä. Vieressä seisoo naama punaisena eskarilainen. Tämän Äidin kanssa ei voi puhua kuin lapsista, mielellään Äidin omista. Mihinkään ei voi mennä ilman lapsia ja ai kauheeta mikä mulkoilu, jos oot itse mennyt vaikka jumppaan ja pitänyt itsestä huolta. Parisuhteeseen ei kuulu aikuisten oma-aika, kun lapset tarvitsevat Äitiä.

Olen varmasti ainoa, jolla rupeaa kiehumaan päässä näiden ihmisten läheisyydessä. Kiitos ja anteeksi!

No meitä on niin monenlaista. Mua ei oikeestaan jaksa tuollaiset häiritä.

Voihan tähän vastavetona lyödä sitten sen toisen laidan että onko se parempi? Tupakkaa ja viinaa raskaus aikana kun ei se vauva saa vaikuttaa äidin elämään yhtään. Imettäminen on sairasta ja kyllä se penska kasvaa vedellä ja kaupan soseilla. Penska vaipoissa neljävuotiaaksi kun on niin raskasta opettaa potalle. Joka viikonloppu pitää päästä viihteelle kun muuten pää hajoaa ja viikolla joka ilta kaverille lapset voi sitten nakata vaikka mummolle tai naapuriin siksi aikaa ihan sama kohdan ovat poissa silmistä. Lasten isä on samanlainen lapset ei saa häiritä elämää tapaus.

[QUOTE="piipii";30395580]No meitä on niin monenlaista. Mua ei oikeestaan jaksa tuollaiset häiritä.

Voihan tähän vastavetona lyödä sitten sen toisen laidan että onko se parempi? Tupakkaa ja viinaa raskaus aikana kun ei se vauva saa vaikuttaa äidin elämään yhtään. Imettäminen on sairasta ja kyllä se penska kasvaa vedellä ja kaupan soseilla. Penska vaipoissa neljävuotiaaksi kun on niin raskasta opettaa potalle. Joka viikonloppu pitää päästä viihteelle kun muuten pää hajoaa ja viikolla joka ilta kaverille lapset voi sitten nakata vaikka mummolle tai naapuriin siksi aikaa ihan sama kohdan ovat poissa silmistä. Lasten isä on samanlainen lapset ei saa häiritä elämää tapaus.[/QUOTE]

Juu muakin ahdistaa nää äidit enemmän vielä kuin ne hössöttäjä-äidit.

Kovastipa ihmisiä ärsyttää muut ihmiset erilaisuuksineen.

Tällä palstalla hyvin huomaa miten negatiivisuus tarttuu ja ruokkii itseään.

Mua ei ärsytä tuollaset asiat juurikaan,
Jos joku on omistanut elämänsä tavoitteelle olla hyvä äiti, niin miksi MUN pitäis siitä ärsyyntyä, kun ei se kyseinen äiti mulle ole mitään tehnyt..

Ehkä jos ärsyyntyisin, voisin ajatella sen olevan jonkinlaista kateutta.
En itse pystyis omistamaan elämääni 100% pelkästään lapsilleni,
vaan tarvitsen muutakin.

No mun mielestä näitä lasten laiminlyöjiä ei voi verrata, koska se on täysin selvää ettei tuollainen toiminta ole lasten parhaaksi. Itsellekin tärkeysjärjestyksessä lapset ovat ensimmäisinä. Se ei vaan mun mielestä tarkoita sitä ettei minulla voisi olla muitakin rooleja, kuten ystävä, vaimo jne. Yleensä vauvan äideiltä tälläinen on normaalia, ei se minua ärsytäkkään. Ehkä joillakin ihmisillä jää se vaihde vaan päälle vaikka lapsi kasvaa.

Olen varmasti hyvä äiti, vaikka käyn jumpassa, kahvilla ystävien kanssa jne. Minusta on erittäin tervettä että ihmisellä on muutakin sisältöä elämässä kuin pelkät lapset

Mä en käy jumpissa enkä kahvilla koska ihan oikeasti ei ole aikaa. Työt miehellä ja minulla vaativia, monta lasta ja niiden asiat ja harrastukset täytyy hoitaa. Koti toisella kädellä. Ei se aina ole tällaista mutta silloin kun työkuviot sattuu huonosti ja jotai ylimääräistä ruljanssia ja sairastelua ym niin oma aika on 6-7 tunnin yöuni ja tunti ennen sitä. Käytännössä lähes aina näin...

Olenkohan mä sattunut jotenkin outoihin porukoihin kun en tuollaiseen ole törmännyt?

Mulla on kuitenkin neljä lasta sellaisin ikäeroin että tämän 10v on kokoajan ollut joku lapsi pieni. Mä olen liikkunut paljon eri paikoissa lasten kanssa ja ihan omillani, on harrastettu yksin ja erikseen, matkusteltu jne. Mä olen imettänyt taaperoa, nukuttanut perhepedissä, kantanut kantoliinassa, tehnyt itse vauvanruuat ja hoitanut pitkään kotona. Toisaalta mä olen myös jonkun lapsen syöttänyt alusta asti pullosta, antanut purkkiruokaa, nukuttanut pinnasänkyyn ja palannut töihin lapsen ollessa reilu 6kk, lapsi mennyt päiväkotiin tasan 1v ikäisenä. Olen synnyttänyt niin luomuna kuin sektiollakin.

Enkä mä ole huomannut mulkoilua, saati suoraa vittuilua kummastakaan. Enkä ole törmännyt fanaattisiin vanhempiin. Eri tyylejä toki nähnyt mutta kaikki ovat olleet ymmärtäväisiä muita kohtaan. Siksi mua vähän yllättää kun netistä lukee kaikenlaista tuomitsemista. Piilottavatko jotkut sitten niin hyvin nämä antipatiansa ja jopa agressionsa?

Ei ärsytä aloituksen kaltaiset. En syyllisty tuollaisesta, joten ei myöskään ärsytä. Monesti ärsytyksen taustalla on tunne omasta huonommuudesta, huono omatunto tai epävarmuus. Jos kovin toisten äitiys ärsyttää, niin kannattaa miettiä itseään.

mua niin naurattaa nää muka hyvät ihmiset jotka eivät koskaan ikinä ajattele pahaa eikä ärsyynny eikä suutu, ne muut ovat pahoja ihmisiä jotka niin tekevät. Mutta oikeasti JUURI HE ovat oikein tuomitsevia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ai että menee hermo;30395570:
Tuli tuosta vahvat ja rohkeat ihmiset ketjusta mieleen, että minkä tyyliset ihmiset ahdistaa. Ehdoton ykkönen ovat nämä äitiydenalttarille uhrautuneet naiset, joihin väkisin törmää lasten tapahtumissa, puistoissa, harrastuksissa jne. Tänäänkin on lasten liikuntapeuhula, jossa varmaan saa vaihtaa paikkaa, kun Tällainen Äiti lapsilaumansa kanssa tulee liian liki. Ei voi olla ärsyttävämpää kuin kuunnella sitä lässytystä lapsista tyyliin:Meidän Mariella-Siruriina se tänä aamuna oli ihan paniikissa, kun kakka tulikin puoli seitsemän eikä klo 5.30, niin kuin yleensä. Vieressä seisoo naama punaisena eskarilainen. Tämän Äidin kanssa ei voi puhua kuin lapsista, mielellään Äidin omista. Mihinkään ei voi mennä ilman lapsia ja ai kauheeta mikä mulkoilu, jos oot itse mennyt vaikka jumppaan ja pitänyt itsestä huolta. Parisuhteeseen ei kuulu aikuisten oma-aika, kun lapset tarvitsevat Äitiä.

Olen varmasti ainoa, jolla rupeaa kiehumaan päässä näiden ihmisten läheisyydessä. Kiitos ja anteeksi!

Ei minulla rupea kiehumaan, koska välttelen olemasta tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ärsyttävät. Jos joku tuntematon mamma tulee selittämään lastensa kakkaamisesta, vastaan jotain lyhyttä tyyliin "aijaa, oho" ja liukenen huomaamattomasti kauemmas. Missään tapauksessa en ala juttelemaan. Kyllä nuo kuvaamasi varmaan löytävät omanhenkistäkin seuraa.

Sinänsä he eivät pääse minua mulkoilemaan olin sitten jumpassa tai baarissa, koska hehän eivät ole niissä paikoissa, kun ovat aina kotona. Ja jossain perhekahvilassa juttukaveriksi valikoituu vähän erilaisia ihmisiä kuin tuollaisia. En minäkään muista koskaan tuohon ihmistyyppiin törmänneeni, mutta en epäile, etteikö heitä varmaan jossain olisi.

En ole vapaaehtoisesti tosiaankaan tämäntyyppisten äitien kanssa tekemisissä. Oonkin miettinyt miksi ärsyttää, en vielä ole keksinyt :) jotenkin vaan en ymmärrä, miten joku on valmis luopumaan kaikesta muusta elämästä. Oonkin joskus havahtunut miettimään, et mitä ämä naiset tekee sitten kun lapset on isoja? Eroaa miehestään kun on kasvetty erilleen?

Alkuperäinen kirjoittaja äetee;30395634:
Ei ärsytä aloituksen kaltaiset. En syyllisty tuollaisesta, joten ei myöskään ärsytä. Monesti ärsytyksen taustalla on tunne omasta huonommuudesta, huono omatunto tai epävarmuus. Jos kovin toisten äitiys ärsyttää, niin kannattaa miettiä itseään.

Olen jo muutaman hetken miettinyt että ovatkohan mammat harrastaneet vähän liikaa kyökkipsykologiaa kun jokainen negatiivinen tunne käännetään kateudeksi tai vähintään omaksi epävarmuudeksi :whistle:

Oonkin joskus havahtunut miettimään, et mitä ämä naiset tekee sitten kun lapset on isoja? Eroaa miehestään kun on kasvetty erilleen?

Osa löytää muuta sisältöä elämäänsä tai saa iloa/tyydytystä lasten menestymisestä tai siitä että tuli satsattua lapsiin silloin kun nämä olivat pieniä. Nauttivat siitä että vihdoin on aikaa harrastuksiin joihin pystyvät keskittymään hyväälä omalla tunnolla.

Osa katkeroituu kun, koska eivät saaneetkaan sitä sädekehää joka heille omasta mielestään olisi kuulunut. (Katkeroitua voi toki myös se äiti joka lasten ollessa pieniä juoksi siellä sun täällä eikä saanut siitä toivomaansa arvostusta).

Osa ehkä huomaa kasvaneensa erilleen puolisostaan, mutta erileen voi kasvaa myös sillä että panostaa kaiken itseensä.

Jos mistään ei voi puhua, niin miksi puhut? Sun kaltaisten vittupäiden pitäisi hangata kumista dildoa porttikongissa ja huutaa "elvis älä jätä"... Sitten voit loppuillan leikkiä apinaa ja uida seurasaaresta tallinnaan. Eikö je?

Yhteistyössä