Äitini vähemmän mukava jouluyllätys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istafra

Aktiivinen jäsen
21.01.2008
14 523
1
38
Soitin hänelle tänään kutsuakseni vanhempani joulukahville ja kysyäkseni, ovatko he yleensä tulossa vai jossakin reissussa tms. Olisin postittanut heidän lahjansa, jos he eivät olisi olleet tulossa.
Kerroin äidilleni, että mieheni on aattona töissä, joten minnekään pidemmälle emme sen vuoksi lähde.
Mainitsin myös kutsuneeni joulupäiväksi appivanhempani ja miehen veljen perheen meille kahville.
Äitini suutahti ja tiuskaisi, että milloin he sitten voisivat tulla. Totesin, että sen vuoksi hänelle soitinkin. Kutsuakseni heidät meille.

Puhelu päättyi siihen, kun äitini totesi hankkivansa omalta asuinpaikkakunnaltaan lapsiperheen, jonka kanssa he voivat olla tekemisissä. En sitten enää jatkanut tuon kommentin jälkeen puhelua.

Varmuuden vuoksi soitin isälleni tuon puhelun jälkeen ja kerroin puhelun sisällön kahvikutsuineen, jottei äitini pääsisi taas värittämään totuutta. Mainitsin, että jos tuo jouluaatto nyt niin tärkeä äidilleni on, voivat he toki tulla meille jouluaatoksi. Mutta olimme suunnitelleet viettävämme aaton oman perheen kesken.

Äiti on suunnitellut jotakin kysymättä minun/ meidän mielipidettä asiasta ja suuttui, kun hänen rakentamansa palikkatorni sortui.

Mitähän tuon ihmisen kanssa oikein tekisi?!
Matelemaan en ala. Jatkojärjestelyt, mitä ne sitten ovatkin, hoidan suoraan isäni kanssa.

Oletteko aiemmin viettäneet jouluaaton yhdessä vanhempiesi kanssa? Entä onko heillä muita lapsia? Ehkä hänelle tuli järkytyksenä jos tämä on ensimmäinen kerta kun teette näin ja siksi suhtautui noin (erityisen) nuivasti. Jos taas tämä on normaali joulunne, niin voimia...

Minä olen vanhempieni ainoa lapsi ja ollaan yleensä oltu joulut yhdessä, siis minä ja mieheni heillä. Jos yhtäkkiä ilmoittaisin, että "voitte tulla kahville", niin kyllä äitini varmaan saisi jonkun kohtauksen.

Olemme toisinaan. Emme joka joulu. Viime vuonna he olivat etelässä.
Muita lapsia ei ole enää, kun siskoni kuoli kymmenisen vuotta sitten. Siksi minulta odotetaan ehkä kahden lapsen velvollisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ahaa. että oikein kahville kutsut jouluna. pidät joulupippalot. olet tosi antelias ihminen jne.

siis en kehtaisi kutsua jouluna kahville ketään lähisukulaista. joko ollaan yhdessä ja syödään yhdessä. tai oman perheen kesken.

ahaa. että oikein kahville kutsut jouluna. pidät joulupippalot. olet tosi antelias ihminen jne.

siis en kehtaisi kutsua jouluna kahville ketään lähisukulaista. joko ollaan yhdessä ja syödään yhdessä. tai oman perheen kesken.

Jouluaatto oman perheen kesken ja tavaksi on tullut seuraavana päivänä tulla meille joulukahville. Miehen sukulaiset asuvat täällä pk-seudulla kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Jouluaatto oman perheen kesken ja tavaksi on tullut seuraavana päivänä tulla meille joulukahville. Miehen sukulaiset asuvat täällä pk-seudulla kaikki.

Siis näin samoin on toimittu aikaisempinakin vuosina?

Vanhempiani en meille jouluaatoksi välittäisi kutsua siksi, koska touhu menisi turhan kosteaksi. Eivät he koskaan humalassa ole olleet jouluna, mutta hiprakassa kylläkin.

Pari olutta minäkin ottanen jouluruoan kanssa, mutta siihen se sitten jää.

Jos he siis tulisivat, joutuisin mainitsemaan heille tuosta. Ja tästä seuraisi äidin ja ehkä isänkin suutahdus. Ja ehkä minun haukkuminen tiukkapipoksi jne. ( Tiedän kyllä joissakin asioissa sitä olevanikin)
Näissä merkeissä ainakin juhannus on sujunut.

Kyllä meille ainakin tullaan ihan vain kahville, aattona. En ala passaamaan ruokia ihmisille, syököön kotonaan ja voin myös kutsua enemmän väkeä kuin syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Siis näin samoin on toimittu aikaisempinakin vuosina?

Parina edellisenä vuonna. Pari kertaa olemme viettäneet aattoa vanhempieni luona.
Vanhempani ovat olleet pari edellistä vuotta etelässä, joten he ovat käyneet ja olleet meillä yötä ennen joulua.

Kuulostaa toooooosi tutulta... :xmas: Voimia sinulle! :hug:

Munkaan äiti ei puhu mun kanssa tällä hetkellä ja syynä on se etten vastannut hänen puheluunsa eilen kun soitti jostain lelukaupasta, koska olin vaihtamassa vaippaa... Viisi minuuttia myöhemmin kun soitin takaisin olinkin jo paska tytär ketä ei kiinnosta vanha äitinsä... Ei kuulemma näin ollen halua nähdä minua tai meitä joulunakaan... Mä oon niin tottunut tähän! Pyhät ja synttärit on pahinta aikaa! |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä meille ainakin tullaan ihan vain kahville, aattona. En ala passaamaan ruokia ihmisille, syököön kotonaan ja voin myös kutsua enemmän väkeä kuin syömään.

Meillä asuu kaikki isovanhemmat n.5km säteellä meistä. Kahville tulevat aattona. Joulupäivinä me sitten käydään tekemässä pidemmät visiitit.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Kuulostaa toooooosi tutulta... :xmas: Voimia sinulle! :hug:

Munkaan äiti ei puhu mun kanssa tällä hetkellä ja syynä on se etten vastannut hänen puheluunsa eilen kun soitti jostain lelukaupasta, koska olin vaihtamassa vaippaa... Viisi minuuttia myöhemmin kun soitin takaisin olinkin jo paska tytär ketä ei kiinnosta vanha äitinsä... Ei kuulemma näin ollen halua nähdä minua tai meitä joulunakaan... Mä oon niin tottunut tähän! Pyhät ja synttärit on pahinta aikaa! |O

Kiitos samoin sinulle!
Äidissäni yhdistyy Hyacinth Ämpäri, despootti ja marttyyri :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

samat sanat. Kaikki kuitenkin haluu paistaa lisäksi itse kinkut ja laatikot niin ei oo mun järkeä järjestää meillä ruokailua. Ennemmin runsas kahvipöytä ja joulupukki ja lahjojen avaamista. Sen jälkeen jokainen lähtee meiltä omaan kotiinsa syömään ja meillä laitetaan iltapala ja lapset nukkumaan.

Äitini on muuten tällä hetkellä riidoissa parin lähisukulaisen kanssa. Toisen kanssa hiljaiseloa on kestänyt yli kymmenen vuotta ja toisen pari vuotta.
Vika on muissa, ei hänessä :xmas:

No aika lapsellista käytöstä - äidiltäsi siis.
Ymmärrän oikein hyvin, jos et viettää aattoa "liian kosteissa" tunnelmissa ja myös sen, miten kamalan vaikea siitä on huomauttaaa ja kuinka helposti siitä vedetään herne nekkuun jos huomautetaan...
Ja siis jos vanhemmat on olleet itekin välillä jouluja etelässä niin millä hiton oikeudella äitisi siitä suuttuu, että tällä kertaa te oisitte keskenänne - etenkin kun olisit pyytänyt heitä vielä jonain toisena päivänä käymään. Eli he saisivat hänen mielestään tehdä kuinka lystäävät, mutta muiden pitäisi toimia miten he parhaaksi ja sopivaksi näkevät?

Pitkää pinnaa sinne vaan!

Yhteistyössä