Äitini ja suhtautuminen täihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äidilläni on kahdeksan lasta. Me neljä vanhinta asumme jo omillamme ja neljä nuorinta ovat nyt ala ja yläasteella.

Meillä oli kesällä lapsella kihomatoja ja sitäkös äitini jaksoi pällistellä miten ihmeellistä, että hän on välttynyt niiltä vaikka on kahdeksan lasta ja plaaplaa.

No tosiasiassa minä olen 100% varma, että minulla niitä ainakin oli lapsena. Nyt kun olen lukenut noita kuvauksia kihomatolöydöistä niin monen lapsi on kuvannut asiaa sillä, että on piikki pyllyssä. Ja minulla oli lapsena "piikki pyllyssä" mutta äitini ja isäni ei tienneet mitä tarkoitan sillä, joten asialle ei tehty mitään. Meni itsekseen ohi lopulta. En onneks kärsinyt siitä oman muistini mukaan mitenkään.

Nyt puhuin äidilleni paikallislehden jutusta missä puhuttiin siis täistä. Äitini sanoi, että heillekin tuli ala-asteelta lappu että pitäisi seurata lasten päitä täiden vuoksi tarkemmin. Ilmeisesti siellä ei ole täitä ollut, mutta noin ninkon ennakkoon jo varoiteltiin. Jossain sen paikkakunnan kouluissa kun on täitäkin jo ollut taas tänä syksynä. Mutta äiti tokaisi vain perään että "enkä todellakaan tee mitään syynäystä ka ala kytätä jotain päitä".

Aloin vain miettiä, että jos joku niistä saisi täitä tai kihomatoja niin mitenköhän hoitaisi ne pois......

Yhteistyössä