Äitini ei taida tykätä ollenkaan toisesta lapsestani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Jos riehuvat tai tappelevat, komentaa aina pienempää, isommassa ei ole koskaan mitään vikaa vaikka aloittaisikin tappelun.

Joululahjaksi osti disney pleikkaripelin ja guitar hero kitaran + pelin

Isompi on kuulemma vanhemmalle ja tuo pelkkä peli nuoremmalle. Sanoin, että kirjoitan molempiin paketteihin kummankin nimen, kerran yhdessä ne niitä pelaavatkin, ei kuulemma käy kun pelkkä peli on nuoremmalle :o hän saa siis avata sen ja isompi tuon kitarapelin :o mitä väliä sillä on, kun kaikki lelut ovat kuitenkin suunnilleen yhteisiä meillä, kerran samoista asioista tykkäävät molemmat

arvatkaa vaan miten kirjoitin nimet paketteihin :laugh:

ja ikäeroa pikkumiehillä on 2,5v

ihan oikeasti mä en voi ymmärtää/hyväksyä tuota että suositaan jotain lasta enemmän kuin tosia.. vielä lapsenlapsista kyse.. kyllä joillain ihmisillä sitte viiraa pahasti.. :(

Tuttu vaiva, valitettavasti. Me ollaan jouduttu keskustelemaan aiheesa useammankin kerran. Mummo on myöntänytkin, ettei aina muista (?) tuota pienempää. Olisi halunnut yhden lapsenlapsen kerrallaan. Nuorempi on pari kertaa jättänyt mummon lähtiessä halaamatta ja se on selvästi sattunut eniten. En tiedä tuleeko noista ihan tasa-arvoisia ikinä, mutta sen olen tehnyt selväksi, että minä en muuta hyväksy. Eikä muuten hyväksy isompikaan. Jos saa selvästi hienomman tulijaisen mummolta, sysää sen sivuun tai antaa pienemmälle. Kyllä lapsetkin huomaa tuollaiset jutut.

Sellaista se vain on, että joku on aina se suosikki. Luulisi kylläkin että kova tappelu tulee tuosta guitar hero-pelistä, vai osaavatko veljekset odottaa vuoroaan?
Meillä ei valitettavasti kukaan ole kiinnostunut lapsistani, oma äitini kun on kuollut.

Tää on nyt taas vähän sellainen juttu, että vaikea mitenkään kommentoida mitään. Kommentoin silti.
Lapset saattavat olla yhtä rakkaita. Guitar hero kitara + peli voisi laittaa samaan pakettiin. yhteenhän ne kuuluu. Nyt jää sitten vanhempi lapsista tavallaan "puolikkaalle" lahjalle, eli ei voi pelata peliään ilman kitaraa. Ja nuorempi ei tee kitaralla mitään ilman peliä...
Oliko lapset toivoneet itse näitä lahjoja?
Aina äitinä ei näe sen toisen lapsen osallisuutta, en tarkoita että sinä kuuluisit tähän!
Ehkä äitisi ei näe isomman aloittavan vaan on joutunut niin usein nuoremmalle sanomaan että ei enään usko että asiat on toisin? Tai jos isompi huutaa kovemmin ja äitisi uskoo että toinen silloin aloittikin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttu vaiva, valitettavasti. Me ollaan jouduttu keskustelemaan aiheesa useammankin kerran. Mummo on myöntänytkin, ettei aina muista (?) tuota pienempää. Olisi halunnut yhden lapsenlapsen kerrallaan. Nuorempi on pari kertaa jättänyt mummon lähtiessä halaamatta ja se on selvästi sattunut eniten. En tiedä tuleeko noista ihan tasa-arvoisia ikinä, mutta sen olen tehnyt selväksi, että minä en muuta hyväksy. Eikä muuten hyväksy isompikaan. Jos saa selvästi hienomman tulijaisen mummolta, sysää sen sivuun tai antaa pienemmälle. Kyllä lapsetkin huomaa tuollaiset jutut.

Joo, kyllä meilläkin innoissaan moikataan nähdessä vain sitä vanhempaa :(
Myön vanhempi ois tervetullut koska tahansa kylään, nuoremmasta keksii aina kaiken maailman selityksiä

Mut minkäs tälle voi, on ollut enemmän tekemisissä vanhemman lapsen kanssa, mut tuntuu se pahalta. Kyllä ne lapsetkin sen jossain vaiheessa huomaa.

Ikinä ei vihaisesti komenna vanhempaa, mutta nuoremmalle voi sanoa tosi pahastikkin.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Tää on nyt taas vähän sellainen juttu, että vaikea mitenkään kommentoida mitään. Kommentoin silti.
Lapset saattavat olla yhtä rakkaita. Guitar hero kitara + peli voisi laittaa samaan pakettiin. yhteenhän ne kuuluu. Nyt jää sitten vanhempi lapsista tavallaan "puolikkaalle" lahjalle, eli ei voi pelata peliään ilman kitaraa. Ja nuorempi ei tee kitaralla mitään ilman peliä...
Oliko lapset toivoneet itse näitä lahjoja?
Aina äitinä ei näe sen toisen lapsen osallisuutta, en tarkoita että sinä kuuluisit tähän!
Ehkä äitisi ei näe isomman aloittavan vaan on joutunut niin usein nuoremmalle sanomaan että ei enään usko että asiat on toisin? Tai jos isompi huutaa kovemmin ja äitisi uskoo että toinen silloin aloittikin?

Siis kyse on erillisestä pelistä sekä kitarasta johon kuuluu se peli...

pelkkä peli on kuulemma nuoremmalle ja vanhempi saa kitaran johon kuuluu se peli tietysti. Yhteisiksihän nuo tulee, joten miksi kiusata nuorempaa turhaan, tulee varmaan tosi paha mieli jos isoveli avaa kitarapelin ja hän saa jonkin tavallisen pelin vain. Itse en kamalasti ole ostanut muita lahjoja ja nekin samanarvoisia kummallakin

Isälleni vanhin lapseni on kaikista 8sta lapsenlapsesta aina ollut yli muiden ja myös avoimesti tämän sanoo. Ovat jo suht isoja ja saattaa kutsua "minnan" tekemään yhteistä projektia ja "Liisaa" ei pyydä mukaan nuorimmaisesta puhumattakaan. Olen joskus pariin kertaan sanonut asiasta. Nykyisin huolehdin äitini kanssa, että "Liisa" käy mummolassa välillä yksin ja nuorin samoin. Saavat näin kukin yksilöllistä huomiota. Vanhin on välillä kiusaantunutkin, kun pelkää vaarin loukkaantuvan, kun ei aina ehtisi juttuihin koulu- ja kaveritouhuiltaan.

Siis ei voi olla totta! Näitä löytyy muitakin kuin vain minun äitini!
Siis se on ihan uskomaton kanssa! Isompi on sille niin rakas ja ihana ja aina kun soittaa niin kysyy mitä isompi tekee ja mitä sille kuuluu. Ei koskaan kysy pienemmän vointia ja kuulumisia.
Isompaa kutsuu mummin kullaksi aina, pienempää sen omalla nimellä. Joululahjoja se on ostanut vain isommalle. Pienemälle ei tarvii kuulema ostaa uutta vaatetta kun voi käyttää kaikki isomman vanhat, joo, muuten hyvä, mutta valtaosa meidän isomman vaatteita on saatu käytettynä, ollut parhaimmat jopa 3 lapsella ennen meitä ja kaikkihan tietää et vaatteet on kulutustavaraa.

Jos miun äiti matkaisi minun lasten kanssa Suomen poikki niin tuo pienempi unohtuisi ensimmäiselle huoltoasemalle varmaan.

Äh, listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta paras oli kun kysyin äidiltäni et lähettäiskö ens kesänä muumilaaksoon porukalla, eli meidän tytöt, mieheni, minä, äitini, äitini mies ja siskoni niin vastaus oli että jaksaako se anoppisi sitten varmasti katsoa sitä pienempää 3 päivää. Siis mitä vattua?!? En mää sitä meinannu anopille jättää vaan ottaa mukaan tietty!

Tietenkin isomman kanssa voi olla helpompi olla, tutustuttu eri tavoin, osaa jo jutella enemmän etc. Ymmärrettävää siis, muttei hyväksyttävää. Ainoa konsti lienee ikäänkuin tutustuttaa heidät, lähettää isovanhempi ja nuorempi (tai muuten sorsittu) kahdestaan kahvilaan, teatteriin, lastenkonsettiin -siinähän he saavat paremman kontaktin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietenkin isomman kanssa voi olla helpompi olla, tutustuttu eri tavoin, osaa jo jutella enemmän etc. Ymmärrettävää siis, muttei hyväksyttävää. Ainoa konsti lienee ikäänkuin tutustuttaa heidät, lähettää isovanhempi ja nuorempi (tai muuten sorsittu) kahdestaan kahvilaan, teatteriin, lastenkonsettiin -siinähän he saavat paremman kontaktin.

no ikäeroa on 2,5 vuotta, aivan yhtä helppo on olla kummankin kanssa 6v ja 8v

Eipä tuo näkiessään kysele kuulumisia tai muutenkaan juttele lapselle. Tuskin haluaisi edes lähteä hänen kanssaan mihinkään

Olen huomannut että monet säälii esikoistani kun nyt hänelle ei ole enää niin paljon aikaa ja joutuu olemaan välillä ihan itsekseen leikkimässä yms. Mä en ymmärrä!