ÄITIen palstalla kapakointia... Onko teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";22340260]no miksi ihmeessä aikuinen ihminen ei saisi baariin mennä jos tykkää käydä ja lapsille on luotettava hoitaja? Mikä vika siinä on? Lapsetkin yleensä nukkuu yöllä. Tunnen yhden tyypin joka kans retosteli sillä miten erinomainen äiti hän on kun ei käy baareissa. Samainen tyyppi juoksee melkein joka ilta harrastuksissa niin ettei paljon ehdi lapsia nähdä. Hänellä on oikeus rentoutua käymällä harrastuksissa, mutta muilla ei ole oikeutta käydä rentoutumassa baarissa. En ymmärrä.[/QUOTE]

Kyllä mua ainakin lapsena ahdisti kun äiti kävi pari kertaa kuussa barissa. Pelkäsin että hänelle käy jotain ja en pitänyt siitä miltä äiti haisi seuraavana päivänä ja siitä miten väsynyt hän oli krapula-aamuna.
Äiti lopetti baarissa käynnin kun olin joku 10v. ja musta se oli ihanaa. Oli ihanaa kun äiti oli koko vkl. kotona ja yhtään päivää ei mennyt hukkaan siihen että hän on väsynyt eikä jaksa lähteä mihinkään meidän lasten kanssa touhuamaan.

Isi meitä hoisi ja ei se ahdistanut, mutta kyllä lapsi kaipaa äidiltään viikonloppuja itselleen kun tarha ja koulu vie arkena niin paljon aikaa läksyineen ja aikasine nukkumisineen.
Oli ihanaa mennä nukkumaan kun tiesi että äiti ei mene sillä aikaa mihinkään ja oli nukuttamassa.

Siis näin lapsen näkökannalta. Äidin harrastukset ei mua ahdistaneet. Ne oli päivällä ja oli ruuaksi kotona. Yöllä puutuva äiti oli paljon ikävempi.

Kyllä mua ainakin lapsena ahdisti kun äiti kävi pari kertaa kuussa barissa. Pelkäsin että hänelle käy jotain ja en pitänyt siitä miltä äiti haisi seuraavana päivänä ja siitä miten väsynyt hän oli krapula-aamuna.
Äiti lopetti baarissa käynnin kun olin joku 10v. ja musta se oli ihanaa. Oli ihanaa kun äiti oli koko vkl. kotona ja yhtään päivää ei mennyt hukkaan siihen että hän on väsynyt eikä jaksa lähteä mihinkään meidän lasten kanssa touhuamaan.

Isi meitä hoisi ja ei se ahdistanut, mutta kyllä lapsi kaipaa äidiltään viikonloppuja itselleen kun tarha ja koulu vie arkena niin paljon aikaa läksyineen ja aikasine nukkumisineen.
Oli ihanaa mennä nukkumaan kun tiesi että äiti ei mene sillä aikaa mihinkään ja oli nukuttamassa.

Siis näin lapsen näkökannalta. Äidin harrastukset ei mua ahdistaneet. Ne oli päivällä ja oli ruuaksi kotona. Yöllä puutuva äiti oli paljon ikävempi.

Mua taas ahdisti oma äitini jolla oli viikon melkeinpä jokasena iltana harrastus. Kuoroa, maalausta, liikuntaa.. se nainen ei viihtynyt ollenkaan kotona.
:(
Muistan yhden äitienpäiväkortin jonka olin lapsena tehnyt, siinä oli toivomus siitä että äiti olis joskus kotona. Runomuotoon tehty.
Mutta samanlainen levoton menijä äitini on edelleen, kuuskymppisenäkin.

Kyllä!!!! Yöllä puuttuva äiti on paljon pahempi kuin päivällä poissaoleva äiti..

Eipä muakaan baareissa ravaaminen kiinnosta. Mutta musta on kyllä ihana olla välillä tuulettumassa jossain muualla ihan ilman yhtäkään ipanaa ja joskus jopa ilman miestä :) Vaikka noi onkin rakkaita niin mä tarvitse välillä taukoa ihmisistä.
Ja kyllä, joskus on ihan kiva mennä jonnekin kuppilaan ystävien/ystävän kanssa tai vaikka miehen kanssa kahden ja nauttia rauhasta ja hetkestä milloin kukaan ei ole vaatimassa palvelua, pyytämässä jotakin tai vaan vinkumassa ja ettei tarvitse toimia erotuomarina kenelekään (känniääliöt tulkoon toimeen ilman mun erotuomarointiani).
En mäkään mikään ikäloppu ole mutta olen perskännäämiseni kyllä kännäillyt, enää ei moinen kamalasti nappaa, sitä on saanut harrastaa tarpeeksi jo. Mutta silti, musta on ihanaa esim tänään lähteä luokan saunailtaan ihan ilman ketään, mies jää lasten kanssa kotiin, ja hain muutomia limuviinoja illan ratoksi ja aion kyllä rentoutua:D

no se on eri asia sitten jos lasta ahdistaa vanhemman baarissa käynti. En minäkään menis jos lapsi sanois että älä mene, tai huomaisin asian vaivaavan. Mun oma kokemus on ihan erilainen, mua ei lapsena haitannut yhtään kun vanhemmat kävi juomassa. Sitä tosin tapahtu harvoin. Mä kiusasin niitä kun niillä oli krapula, tyyliin pompin mahan päällä :D Ei kaikki lapset ota samalla tavalla ku sinä. Jokainen lapsi tietysti pitää ottaa yksilönä huomioon.

Meillä minä tai lasten isä ei kumpikaan olla krapulassa sellaisia, että maattais vaan, ihan normaali aamu se on krapula-aamukin meillä. Ja suihkussa käydään heti herättyä ettei haista jne.

No, kyllä mä voin myöntää, että käyn kerran kuukaudessa baarissa vetämässä armottomat perseet. :D Ja ei, en saa siitä tunnontuskia. Lapsi on silloin isällään, eikä humalani vaikuta silloin lapseeni. En ole mitenkään alkoholisoitunut, välillä on vaan kiva saa itsensä rennoksi ja tanssia kengät puhki :)

Eikö ookki KAMALAA!!!! ;D

Sie oot vähän sen kuuloinen ihminen että sun ei varmaan minkäänikäisenä kannata antaa elämänohjeita kenellekkään.
Aika surullista jos pää on sillä mallilla että TARVITSEE kunnon humalan....

No voi olla surullistakin, mutta itselleni se on sopivin ja toimiva tapa rentoutua ja iloita elämästä. En tässä ole vissiin neuvoja jaellutkaan, vaan totesin ettei 26 vuotiaan kannata kärkkäästi olla muita neuvomassa.

Eikö liene ihan jokaisen äidin oma asia, miten rentoutuu. Kunhan ei lapsiaan vahingoita prosessissa.
Meinaan muuten itse ottaa tänään kalsarikännit ja myös nauttia niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmllöö;22340337:
Mua taas ahdisti oma äitini jolla oli viikon melkeinpä jokasena iltana harrastus. Kuoroa, maalausta, liikuntaa.. se nainen ei viihtynyt ollenkaan kotona.
:(
Muistan yhden äitienpäiväkortin jonka olin lapsena tehnyt, siinä oli toivomus siitä että äiti olis joskus kotona. Runomuotoon tehty.
Mutta samanlainen levoton menijä äitini on edelleen, kuuskymppisenäkin.
Voi surku :(

Kai se on että kohtuus kaikessa. Mun äiti oli vaan kaksi kertaa viikossa harrastuksissa ja tuli kuitenkin niihin aikoihin kotiin kun itsekkin olin saanut isin kanssa läksyt tehtyä ja kaverit alkoi lähtemään niin ei tuntunut siltä että olisi liikaa poissa.

Lapset ehdottomasti tarvitsee vanhempiaan kotona ja yhteistä aikaa. Siis muutakin kuin läksyjen teko ja ruokailu. Musta jokaisen vanhemman pitäisi uhrata päivästään vähintään 30min siihen että tekee lastensa kanssa jotin kivaa. Vaikka pelaa lautapelejä tai käy yhdessä kävelyllä. Ja viikonloppuisin mielummin enemmän tietenkin. Lapsuus on tärkeää aikaa ja musta ainakin on ihanaa touhua lasten kanssa :) On niin mainioita kavereita!

Miksi muuten "te nuoret äidit" yhdistätte baarissa käymisen perskännäilyyn?
Kyllä minä ainakin olen aina ihan omin jaloin baarista kyennyt lähtemään, enkä koskaan juo itseäni holtittomaan tilaan vaikka reippaasti otankin. En juo väkeviä ollenkaan, johtusko siitä..

Voi teitä. :)

ja sekö tekee äidistä huonon äidin, jos tämä joskus käy bilettämässä. ihminen se on äitikin ja kun lastenhoidon järjestää, niin ei siinä mitään pahaa ole jos silloin tällöin käy. mutta hyvä kun sulle riittää kotiolo ja lapset. mutta älä tuomitse muita

Miksi muuten "te nuoret äidit" yhdistätte baarissa käymisen perskännäilyyn?
Kyllä minä ainakin olen aina ihan omin jaloin baarista kyennyt lähtemään, enkä koskaan juo itseäni holtittomaan tilaan vaikka reippaasti otankin. En juo väkeviä ollenkaan, johtusko siitä..

Voi teitä. :)

en mä ainakaan yhdistä. Kyllä kykenen baarista ulos kävelemään enkä juo väkeviä.

Voi surku :(

Kai se on että kohtuus kaikessa. Mun äiti oli vaan kaksi kertaa viikossa harrastuksissa ja tuli kuitenkin niihin aikoihin kotiin kun itsekkin olin saanut isin kanssa läksyt tehtyä ja kaverit alkoi lähtemään niin ei tuntunut siltä että olisi liikaa poissa.

Lapset ehdottomasti tarvitsee vanhempiaan kotona ja yhteistä aikaa. Siis muutakin kuin läksyjen teko ja ruokailu. Musta jokaisen vanhemman pitäisi uhrata päivästään vähintään 30min siihen että tekee lastensa kanssa jotin kivaa. Vaikka pelaa lautapelejä tai käy yhdessä kävelyllä. Ja viikonloppuisin mielummin enemmän tietenkin. Lapsuus on tärkeää aikaa ja musta ainakin on ihanaa touhua lasten kanssa :) On niin mainioita kavereita!

Joo. Onneksi meillä kuitenkin aina syötiin yhdessä sen jälkeen kun äiti ja isä tuli töistä. Ainakin sillon näki äitiä. Mutta arki-illat vietettiin kyllä isäpainotteisesti, viikonloppusin äiti leipo pullaa ja käytiin saunassa, isä ryyppäs.

No voi olla surullistakin, mutta itselleni se on sopivin ja toimiva tapa rentoutua ja iloita elämästä. En tässä ole vissiin neuvoja jaellutkaan, vaan totesin ettei 26 vuotiaan kannata kärkkäästi olla muita neuvomassa.

Eikö liene ihan jokaisen äidin oma asia, miten rentoutuu. Kunhan ei lapsiaan vahingoita prosessissa.
Meinaan muuten itse ottaa tänään kalsarikännit ja myös nauttia niistä.

Musta ap:lla on ihan hyvä asenne vanhemmuuteen mistä monet voisi ottaa esimerkkiä vaikka onkin nuori :) Ei se ikä aina kaikkea kerro.
Tunnen mahdottoman vastuuttomia nelikymppisiä äitejä ja hyvin vastuullisia parikymppisiä. Ja toisinpäin. Enemmän se on korvien välissä.

Mä tykkään rentoutua musiikin ja elokuvien parissa. Maalaaminen on myös kivaa ja bodypump. Siinä mun päihteeni :D Välillä kun tuntuu että seinät kaatuu on kiva pyytää naapurit iltateelle niin että lapset nukkuu ja puhua jaskaa pitkään yöhön. Aamulla on taas virkeä olo kun on saanut vähän nollattua päätä.

Nauti vaan kalsarikänneistäsi. Mä en ole koskaan ymmärtänyt humalaa saatika kotihumalaa :P

Mä tykkään aika ajoin käydä "kapakoimassa" kotona vietettyjen viikonloppujen, mökkeilyn tai ystävien kanssa vietettyjen perheviikonloppujen lisäksi.

Vaihtelu virkistää, nääs.

Niin ja leivottiin me lapsetkin äitin kanssa. Ja koko perhe ulkoiltiin metsässä viikonloppusin, sillon ko isä ei ollu viel ehtinyt korkata. Eli aamupäivällä yleensä ennen ruokaa.

Että kyllähän mulla sillai oli hyvä lapsuus, mutta arki-iltoina kyllä kaipasin äitiä.

ja vielä lisäksi, että esim. mä menen sinne kapakkaan sen takia, että kuulen elävää musiikkia tai pääsen laulamaan karaokea ja kyllä siinä sitten muutama drinksu tulee nautittiua, mutta ei sinne kapakkaan pelkästään sen takia mennä, että humaltuu. sen voi tehdä kyllä kotonakin

Musta ap:lla on ihan hyvä asenne vanhemmuuteen mistä monet voisi ottaa esimerkkiä vaikka onkin nuori :) Ei se ikä aina kaikkea kerro.
Tunnen mahdottoman vastuuttomia nelikymppisiä äitejä ja hyvin vastuullisia parikymppisiä. Ja toisinpäin. Enemmän se on korvien välissä.

Mä tykkään rentoutua musiikin ja elokuvien parissa. Maalaaminen on myös kivaa ja bodypump. Siinä mun päihteeni :D Välillä kun tuntuu että seinät kaatuu on kiva pyytää naapurit iltateelle niin että lapset nukkuu ja puhua jaskaa pitkään yöhön. Aamulla on taas virkeä olo kun on saanut vähän nollattua päätä.

Nauti vaan kalsarikänneistäsi. Mä en ole koskaan ymmärtänyt humalaa saatika kotihumalaa :P

Siinä tapauksessa sä olet tyystin väärä ihminen arvostelemaan kapakointia, jos et ymmärrä edes hyvän humalan päälle. :)

Jokainen elää tyylillään. Mä kanssa kuulun niihin, joita ei kapakat kiinnosta. Joskus käydään miehen kanssa yhdessä...viimeksi taidettiin käydä 3v sitten :D
Ei vaan ole tarvetta lähteä. Kavereita nähdään muuten harrastuksissa ja kyläillään- lapset silloin mukana.
Meillä vaan eletään näin :)

Siinä tapauksessa sä olet tyystin väärä ihminen arvostelemaan kapakointia, jos et ymmärrä edes hyvän humalan päälle. :)

:D :D :D
Se voi olla.
Joskus nuorempana tuli ryypättyä aika rankastikkin, mutta siihen meni maku aika äkkiä. Taisin lopettaa humalahakuisen juomisen kun täytin 18v. Käy se niinkin päin :D
Joskus menen kuuntelemaan hyvää livemusiikkia johonkin klubille (eli Stroryvilleen kun siellä soi Jazz ja ihmiset oikeesti tanssii eikä keikuta perseitään)

Yhteistyössä