Äiti vaan kelpaa muuten tulee huuto.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄITI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄITI

Vieras
Tyttö 1v2kk ja nyt meneillään vaihe ettei kukaan muu kelpaa kun äiti. Päivällä kyllä isikin kelpaa mut jopa itkee mummin sylissä ja haluaa äitille. Isi ei käy nukuttamaan vaan äiti pitää olla. Kuinkas kauan tämmönen vaihe yleensä kestää? On kuulemma aika yleistä jossain iässä. Sen mun äiti sanoi ettei sais jättää silloin hoitoon jos itkee koska lapsi pelkää ihan kauhuissaan että äiti ja isä hylkää. Oltiin ekaa kertaa miehen kanssa pari viikkoa sitten ulkona ja mun siskot joita tyttö näkee usein olivat täällä hoitamassa tyttöä ja 5v veikka ja tyttö oli itkeny kaks tuntia ennenkun oli nukahtanut. Siis oli huutanut vaikka sitä oli kanneltu se aika ja välillä yritetty sänkyyn. Tuntuu vieläkin pahalta että toinen on huutanu ja pelänny =(.

Vanhemuuden ihanuuksia.. Muistan ku ittee välillä suututti, kun en ees vessaan päässy ettei likka huutanu perään. Mut nyt antasin aika paljon, jos toi likka ees mulle asettus, mut ei, ku mikään ei kelpaa... Ja ikää nyt 2½v
Eli kyllä se äidin perään itkeminen jossain vaiheessa loppuu :hug:

Hei meillä oli tuollainen samanlainen vaihe pojan kanssa. Vain minä (äiti ) sain pukea, syöttää ja nukuttaa. Se ero oli kuitenkin, että jos en ollut paikalla apua sai antaa muutkin. Iltaisin kun vuoroteltiin nukkumaanlaitossa, isä vuorolla lähdin koirien kanssa lenkille tai menin toiseen huoneeseen lukemaan tms. mistä poitsu ei minua nähnyt. Silloin ei tullut huutoa äidin perään. Oli toisaalta imartelevaa olla se jonka lapsi haluaa, mutta myös hyvin rasittavaa välillä. Sitä kesti muutaman kuukauden, tuntuu pitkältä ajalta, mutta näin jälkeenpäin se oli yksi hujaus kun se oli ohi. Nyt 2,5 v on välillä hetkiä että vain isä saa tehdä jotain tai vain äiti, muttei siitä haittaa ja luultavasti aivan yleistä ja normaalia. Uskoo kyllä sitten kun, sanoo, että anna iskä nyt esim. pukee kun äitillä on joku homma kesken tai toisinpäin.
Mutten usko etteä hoitoon jättäminen pitäisi jättää pois. Siinähän lapsi oppii sen ajan myötä, ettei aöit tai isä sinne jätä ja hylkää. Huuto kyllä loppuu aikanaa ja vaikeinta se usein on juuri äidille, mutta kun tietää, ettei lapsella oikeasti ole mitään hätää, jää turvallisesti ja turvalliseen hoitoon, on helpompi jättää sinne, mutta melko pakollista usein, jotta itse pääsee töihin tms.

Äiti oli ollut Jari Sinkkosen luennolla ja se oli puhunut että ei sais jättää lasta "vieraan" hoitoon kun lapsella meneillään tämmönen herkkyyskausi ja miehen serkku sanoi että silloin ei pitäsi alottaa päivähoitoa kun meneillään eroahdistus/herkkyyskausi mikä sitten onkaan. Ite tosiaan olen kotona lasten kanssa eikä päivähoitoon meno ole ajankohtaista moneen vuoteen. Eikä mulla nyt mitään pakollisia menojakaan ole että ois ihan pakko jättää lasta hoitoon paitsi tammikuussa kun menen synnyttämään mut sitte tää vaihe toivottavasti jo ohi. Esim. eilen tyttö huusi ihan kurkkusuorana kun isi laittoi nukkumaan,menin sitte ite sinne viereen niin rauhottui heti.

Meidän tyttö 11kk ja viimeisen kuukauden ollut ihan samanlaista meno. Jää kyllä isänsä kanssa esim aamuisin kun ei ole ehtinyt nähdä äitiä. Mutta kun kuulee äänen tai näkee niin huuto on kova! Ja rauhoittuu heti kun saa vain kosketuksen, oli se sitten vaikka vain housunlahkeesta kiinnipitäminen. Esikoisen ajoilta en tällaista muista, mutta poika olikin 9kk kun menin töihin.
Juu, menee aikoinaan ohi. Että nyt vain kestettävä.

Yhteistyössä