Äiti ulkomaille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuisku ei kirjautuneena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuisku ei kirjautuneena

Vieras
Olen lähdössä kolmen viikon kuluttua 3 yön ja 3 päivän mittaiselle ulkomaan matkalle ystävien kanssa. Meillä on tyttö 1v2kk. Onko tuo liian pitkä aika olla erossa? Muistan joskus lukeneeni että sopiva eron pituus olisi aina 1 yö per vuosi. Nyt olisin 3 yötä pois. En ole kauheasti ollut pois tytön luolta, hän on kerran ollut yökylässä aiemmin mutta vain yhden yön. Imetän vielä tyttöä, kerran illalla ja kerran aamulla. Nyt ei sitten sasi tissiäkään moneen päivään. Meillä on kyllä vierotus menossa. Nyt tuli ´pupu pöksyyn ja alkoi vähän mietityttämään. Onkohan vielä liian pitkä reissu? Tyttö jää isin kanssa kotiin. Kertokaa mielipiteenne!

Mun mielestä toi 1 yö/ikävuosi tarkoittaa lähinnä sitä että lapsi on muualla hoidossa. Nythän isä jää lapsen kanssa, joten mun mielestä ihan eri asia. Tottakai lähdet :)

Minulla on edessä 3 yön reissu syksyllä, kun lapsemme on 1 v. Ensin mietin, voinko lähteä, mutta koko lähipiirini oli sitä mieltä, että ilman muuta menen, "et sinä nyt NIIN korvaamaton ole", sanoi oma äitini. Lapsi jää isän kanssa omaan kotiin, isoäiti (jota tapaamme viikoittain) hoitaa parina päivänä. Luulenpa että eroahdistus tulee olemaan äidille isompi kuin lapselle :)

Toki voi olla että lapsi jollain tapaa protestoi äidille kun palaan? Ilmeisesti tuon ikäinen ei kuitenkaan hahmota aikaa vielä sillä lailla, että tajuaisi kuinka pitkään äiti on ollut poissa.

Ystäväni lähti 2 yön risteilylle miehensä kanssa kun lapsi oli 1 v., lapsi jäi kotiinsa mummin hoitoon. Samalla loppui imetys, joka muutenkin oli loppusuoralla. Lapsella oli mennyt tosi mukavasti (lapsissahan on tietysti eroja mutta näin siis heillä), kun vanhemmat palasivat hän oli pari päivää itkeskellyt äidille sitä ettei saanutkaan enää maitoa vaikka äiti palasi, mutta tyytyi sitten tilanteeseen.

Eli ap:lle siis hyvää matkaa! :)

Hei,

Suosittelen lämpimästi, että lähdet!
Itse olin ennen joulua 4 vrk:n kaupunkilomalla parhaan ystävättäreni kanssa ja lapsemme, tuolloin tasan 1v., jäi kotiin isin kanssa. Minuakin huolestutti suunnattomasti miten kestän eron ja miten lapsi kestää, mutta kaikki oli mennyt loistavasti! Poika ja isä pärjäsivät (tietysti, miksi ei?) mainiosti ja saivat viettää hieman kahdenkeskistä "laatuaikaa". Itselläni oli todella kivaa ja oli ihanaa saada olla ihan rauhassa ystävän kanssa ja humputella kaupungilla. Ikävä ei ollut sietämätöntä, ja sitä helpotti lastenvaatteiden ja lelujen ostelu. ;)

Hauskaa matkaa!!

Kiitos kaikille!

Kyllä minä nyt sitten lähden. Vähän jännittää kuinka käy mutta jäähän tyttö omaan kotiin tuttujen tavaroiden ympäröimäksi ja vielä isin kanssa. Nyt vaan lomakuumetta nostattelemaan=)

Yhteistyössä