äiti sairaana isä hoitaa lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti2

Vieras
Kuka maksaa ja mitä vai maksaako kukaan? Äiti(hoitovapaalla) kipeänä ja isä jää kotiin hoitamaan lapsia.. Tuleeko isälle palkaton päivä vai miten??

-Kiitti :flower:

Se riippu myös työnantajasta...meillä ei käynyt miehen työnantajalle edes lääkärin todistus siitä että olen kipeä vaan mies joutui pitään lomaa pari päivää kun olin kipeä..

mä oli viikon sairaalassa ja mies oli sen viikon kotona lasten kanssa,olen myös hoitovapaalla,sain lääkäristä todistuksen miehelleni mutta jos työnantaja olisi halunnut ei olisi tarvinnut maksaa mitään koska kyseessä ei lapsen sairaus,käsitin myös ettei tarvitsisi antaa edes palkatonta vapaata..onneksi mieheni hyvässä duunipaikassa jossa kohdellaan kuin perheenjäsentä B) sai siis koko viikosta normipalkan.

Ja minen työantajana ymmärrä, miksi minun pitäisi maksaa siitä, että jonkun vaimo on kipeä. Sairauslomalla olevan työntekijän työt on muutenkin aina joko tehtävä itse tai palkattava sijainen, lisäksi on maksettava palkka tietenkin, mutta että silloinkin jos vaimo on kipeä... Oikein kuningasidea :kieh: :laugh:

Miettikääpä olisitteko valmiita tekemään toistepäin, suostuisitteko tekemään pomon työt omanne lisäksi, jos hänellä sama tilanne?

Yhteistyössä