äiti, mulla on lelu nenässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
siinäpä pojan ensimmäiset sanat eilen aamulla...

mentiinpäs sitten terveyskeskukseen, että lääkäri sais helmen pois nenästä tuolta 2 vuotiaalta. Kamalaa huutoa ja kiljuntaa, lopputulos se, että helmi meni niin syvälle ettei enää lääkäri sitä löytänyt.

Sitten meinas tohtori et määrää antibiootin ja pistää meät yöks kotiin ja maanantaille lähetteen korvalääkärille ja ohjeena se, että ei saa nukkua eikä olla makuullaan ku voi mennä hengitysteihin se helmi...

no juu mä sit tuumasin, että kyllä asialle on tehtävä heti jotain et mähän en nuku silmäystäkään jos pitää katsoa ettei vaan mene selälleen tuo poika. niinpä tohtori soitti sairaalan takapäivystävälle ja sai käskyn lähettää meät oys:iin pojan kanssa.
Pelotteli mut täysin et poika joudutaan varmaan nukuttamaan ja leikkaamaan siellä että helmi saadaan pois. Olin aivan paniikissa ja ajelin sit hakemaan miehen ja tytönkin kyytiin ja matka Ouluun alkoi.

Siellä sit päästiin korvalääkärille, joka laittoi pojalle puudutteen nenään ja suit sait helmi oli poissa nenästä... eipä osannut kemissä tohtori helmeä poistaa vaikka aivan samat välineet oli molemmilla.

Aika kalliiksi tuli tuokin helmen poisto kun piti omalla autolla mennä ja tulla + sitten se et tulee lasku oulusta tuosta polikäynnistäkin vielä.

No mä olen kuitenki onnellinen, että ei tarvinnu pikkumiestä leikkaamaan alkaa, se on pääasia :)

pakko oli purkaa tämä asia tännekin ku tuntuu, että tuo poika keksii jos ja vaikka mitä niin että saa äiti olla sydän syrjällään vielä monta kertaa...

Tuli mieleen monen vuoden takainen juttu,kun kaverin pikkusisko työnsi raa´an herneen tosi syvälle nenäänsä ja joutuivat lähtemään lääkäriin kun ei kotikonstein saatu pois. Just kun astuivat lääkärin ovesta sisälle,tyttö aivasti ja herne lensi pois :) ja mun serkkupoika pienenä tykkäsi silputa Aku Ankkojen sivuja,pyöritteli niistä palleroita ja tunki nenäänsä niin paljon kuin kerralla mahtui.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
muista hakea kelalta matkakorvaukset.

täytyypä kysästä sieltä tuosta kun ei ole kokemusta moisesta.

Ääh, siihen tarttee todistuksen. Sun pitää sitä yrittää soittaa oys:iin ja perätä. Sanot että olit niin häkellyksissäsi että et ymmärtänyt pyytää todistusta käydessäsi. Mut kannattaa se kokeilla kun saat 0,20 e/km omavastuun (alle 10 e) ylittävältä osalta. sitä en sit tiiä että meneekö ov molempiin suuntiin vai ei.

Parasta kutenkin että helmi saatiin pois!

Tosiaankin, matkakorvaukset saat ja mielestäni ihan kohtuulliset sellaiset.
Enpä ole koskaan ajatellutkaan, että olis kamalan vaarallista, jos on jotain nenässä. Ilman muuta jos omalla lapsella olis, niin käyttäisin lääkärissä. Muistelin vain sitä, kun itse olen lapsena tukkinut nenääni vaikka ja mitä, enkä edes huomannut kellekään sanoa siitä. Jäin kyllä kiinni, kun yksi ilta aivastin ja tuli pitkä räkä missä oli seassa useampi nappi.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
muista hakea kelalta matkakorvaukset.

täytyypä kysästä sieltä tuosta kun ei ole kokemusta moisesta.

Ääh, siihen tarttee todistuksen. Sun pitää sitä yrittää soittaa oys:iin ja perätä. Sanot että olit niin häkellyksissäsi että et ymmärtänyt pyytää todistusta käydessäsi. Mut kannattaa se kokeilla kun saat 0,20 e/km omavastuun (alle 10 e) ylittävältä osalta. sitä en sit tiiä että meneekö ov molempiin suuntiin vai ei.

Parasta kutenkin että helmi saatiin pois!

Korvauksen saamolempiin suuntiin. Ja meillä riittää kelassa, kun ottaa mukaansa laskun kuitteineen.

Tuli aivan mieleen aika jolloin itse tungin helmen nenään :D :ashamed: Mut silloin se saatiin onneks helposti pois.. tosin huoneessa oli 4 hoitajaa ja tohtori kaikelta varalta :D

Meidän poika tunki rela-tbl nenäänsä!! |O Lauantai iltana oltiin iltapalalla ja annoin muksuille rela tabletit. Se jo kerran oli sitä nenäänsä tunkemassa ja minä sanoin että kas kun et nenään tuki. Otti sen käteensä ja isoveli tietenkin hihitteli siinä. No jatkoin lautasten laittoa pöytään, kun tämä meidän 6v huutaa että no nyt se on nenässä. Ja siellähän se ja syvällä!! |O Onneksi saatiin sitten pois kun aikansa niisti.

Meidän tyttö taas tukki nenäänsä pari vuotiaana sellasen leikki pyssynkuulan, jonka oli löytänyt kaupan lattialta.

On se kumma kun sinne nenään pitää aina tukkia jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Meidän poika tunki rela-tbl nenäänsä!! |O Lauantai iltana oltiin iltapalalla ja annoin muksuille rela tabletit. Se jo kerran oli sitä nenäänsä tunkemassa ja minä sanoin että kas kun et nenään tuki. Otti sen käteensä ja isoveli tietenkin hihitteli siinä. No jatkoin lautasten laittoa pöytään, kun tämä meidän 6v huutaa että no nyt se on nenässä. Ja siellähän se ja syvällä!! |O Onneksi saatiin sitten pois kun aikansa niisti.

Meidän tyttö taas tukki nenäänsä pari vuotiaana sellasen leikki pyssynkuulan, jonka oli löytänyt kaupan lattialta.

On se kumma kun sinne nenään pitää aina tukkia jotain.

tästä muuten tuli elävästi mieleen Housen ekalta tuotantokaudelta se kun isoveli toi pikkuveljen lääkärille (Houselle) ongittamaan ensin poliisin pois nenästä ja sitten palomiehen ja sen jälkeen vielä paloauton. House hetken katseli pikku-ukkoja ja sanoi ettei taida pikkumies ihan tyhmä ollakaan vaikka sille vaikuttaa. otti magneetin ja onki nenästä vielä kissan ja kehui päälle pojan lähettäneen pelastuspartion perään.

jaa kuka tuijottaa Housea DVD:ltä :whistle:

Voi eih. No, onneks loppu hyvin kaikki hyvin (vaikka vähän kalliimmaks tuli). =)

Meidän keskimmäinen tunti 2-vuotiaana barbien sormuksen, ihan pienen helmen näkösen nenäänsä ja vielä kun luettiin satua, niin siinä samalla! Voi jestas, kun yritin paniikissa saada sitä pois, mutta meni vaan syvemmälle ja alko tulla vertakin sieraimesta. Onneks sain miehen kiinni ja se ei ollu töissä ja se tuli äkkiä kotiin (vauva nukku, en voinu siltä seisomalta lähtee) ja meni terkkariin tytön kanssa. Lääkäri sai siellä ihme kyllä sen heti pois nenästä, ei ollu suurempia vaikeuksia, vaikka se oli tosi pieni se sormus. :whistle: :)

|O Ihanaa toimintaa Kemissä jälleen kerran. Kaverille sanottiin että hänen polvea ei saada enää millään kuntoon ja joutuu vaan hyväksymään sen tosiasian että ei pysty kävelemään enää kuin yhdellä jalalla. Hän meni Ouluun tutkimuksiin ja leikkaukseen ja muutama viikko sitten pelattiin 7 tuntia sulkapalloa tuossa pihalla...jalka on kuin terve.

Ole pelkästään hyvilläs, että poika sanoi sulle, että nenässä on joku. On nimittäin sellanenki tapaus tiiossa, että lapsi oli laittanut helmen nenäänsä. Äiti ei ollut varma, onko siellä jotain vai ei. Ei sitten vienyt lääkräiin olenkaan, josko siellä ei sitten olekkaan mitään. Helmi oli menny keuhkorakkulaan, tulehtunut ja lapsi kuoli.
Meille sanottiin kerran jossain EA koulutuksessa, että jos hiukkaakaan epäilee, että nenään on mennyt joku esine, ni pitää lähteä lääkärille. Vaikka sitten turhaan.

Jos joku rela tabu menee, niin sehän liukenee ja häipyy, mutta joku helmi tms, ni.....

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Enpä ole koskaan ajatellutkaan, että olis kamalan vaarallista, jos on jotain nenässä. Ilman muuta jos omalla lapsella olis, niin käyttäisin lääkärissä. Muistelin vain sitä, kun itse olen lapsena tukkinut nenääni vaikka ja mitä, enkä edes huomannut kellekään sanoa siitä. Jäin kyllä kiinni, kun yksi ilta aivastin ja tuli pitkä räkä missä oli seassa useampi nappi.

:laugh: :laugh: sori...

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:

:$ :x yyyyh

Alkuperäinen kirjoittaja M I L J A:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
|O Ihanaa toimintaa Kemissä jälleen kerran.

Älä Länskää noin törkeesti mollaa. Me ollaan aina saatu siellä hyvä hoito.

pääasiassa meitäkin on aina autettu moitteettomasti jos pitkää jonotusaikaa ei lasketa...
tuntuu vaan niin älyttömältä, että tuollanen mitätön vaiva sai aikaan tämmösen hässäkän. toki mä en voi tietää johtuiko ammattitaidottomuudesta vai mistä ettei saanu täällä tuota helmeä poistettua. Loppu hyvin kaikki hyvin =)

ja kiitos vielä neuvosta hakea niitä matkakorvauksia.

siinäpä pojan ensimmäiset sanat eilen aamulla...

mentiinpäs sitten terveyskeskukseen, että lääkäri sais helmen pois nenästä tuolta 2 vuotiaalta. Kamalaa huutoa ja kiljuntaa, lopputulos se, että helmi meni niin syvälle ettei enää lääkäri sitä löytänyt.

Sitten meinas tohtori et määrää antibiootin ja pistää meät yöks kotiin ja maanantaille lähetteen korvalääkärille ja ohjeena se, että ei saa nukkua eikä olla makuullaan ku voi mennä hengitysteihin se helmi...

no juu mä sit tuumasin, että kyllä asialle on tehtävä heti jotain et mähän en nuku silmäystäkään jos pitää katsoa ettei vaan mene selälleen tuo poika. niinpä tohtori soitti sairaalan takapäivystävälle ja sai käskyn lähettää meät oys:iin pojan kanssa.
Pelotteli mut täysin et poika joudutaan varmaan nukuttamaan ja leikkaamaan siellä että helmi saadaan pois. Olin aivan paniikissa ja ajelin sit hakemaan miehen ja tytönkin kyytiin ja matka Ouluun alkoi.

Siellä sit päästiin korvalääkärille, joka laittoi pojalle puudutteen nenään ja suit sait helmi oli poissa nenästä... eipä osannut kemissä tohtori helmeä poistaa vaikka aivan samat välineet oli molemmilla.

Aika kalliiksi tuli tuokin helmen poisto kun piti omalla autolla mennä ja tulla + sitten se et tulee lasku oulusta tuosta polikäynnistäkin vielä.

No mä olen kuitenki onnellinen, että ei tarvinnu pikkumiestä leikkaamaan alkaa, se on pääasia :)

pakko oli purkaa tämä asia tännekin ku tuntuu, että tuo poika keksii jos ja vaikka mitä niin että saa äiti olla sydän syrjällään vielä monta kertaa...

Minä olin suunnilleen samanikäinen, kun minulla meni laastari nenään ja lapissa terveyskeskuslääkärit kaivo sitä niin että meni koko nenä vinoon. On vieläkin. Yhdellä serkullani sama juttu ja se kävi nenäleikauksessa 5v sitten. Pitäisköhän minunkin, kun tuntuu että hengitys on välillä tosi pinnallista tuon takia ja flunssa-ajat on kamalia... Mutta kaikki pitäs sitte turhamaisena kun oon nenän leikkauttanu......

ps. Meri-Lapista minäkin! :D

Yhteistyössä