Äiti loukkaa mua kaveraamalla exäni kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
En sanonutkaan, että juuri sen tähden tekisi niin.
No jos olet keskustellut äitisi kanssa, niin mitä on sanonut asian syyksi?

kiertelee ja kaartelee vaan :( ei mitään järkevää selitystä. esim sanoo vain "onhan hän lastesi isä" no eipä paljoa selitä vielä :headwall:

No laita vastaamaan selkeämmin.. Oletko tuonut asian siten ilmi, että tietää loukanneesi?

Eli minua loukkaa hyvin paljon se, että kutsut exäni juhliin ennemmin kuin minut. Minua loukkaa hyvin paljon se, että et halua tavata nykyistä miestäni.... jne.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tai että et ymmärrä, tai että olet pahoillasi jne?

olen.

tiedän miltä tuo tuntuu, oma äitini teki itselleni myös noin. Erossa asettui väkivaltaisen (ei uskonut) exän riveihin. Olemme nykyään ihan asiallisissa väleissä, mutta en ikinä unohda sitä, että oma äiti käänsi selän. Tosin ei ollut eka kerta elämässäni.

Voimia!

No laita vastaamaan selkeämmin.. Oletko tuonut asian siten ilmi, että tietää loukanneesi?

Eli minua loukkaa hyvin paljon se, että kutsut exäni juhliin ennemmin kuin minut. Minua loukkaa hyvin paljon se, että et halua tavata nykyistä miestäni.... jne.

juuri noilla sanoilla olen asiasta puhunut, sinällään mulla ei oo kiire tätä nykyistä esitellä äidille, et se tässä haittaa vähiten.

juuri noilla sanoilla olen asiasta puhunut, sinällään mulla ei oo kiire tätä nykyistä esitellä äidille, et se tässä haittaa vähiten.

No mitä kiertelyä ja kaartelua olet saanut vastaukseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
En ole edes tullut ajatelleeksi, että loukkaisin poikaani olemalla väleissä ex-miniän kanssa.

no ethän sä välttämättä loukkaa, se riippuu millainen ero heillä on ollut.

En ihan kokoketjua jaksanu enää lukea, mutta minusta on todella epäreilua äitisi puolelta. Voihan hän tosiaan pitää välejä yllä ex ukkoosi ihan lasten takia, mutta kyllä varsinkin jos mies on sinua huonosti kerran kohdellut, pitäisi sinut omana lapsena asettaa etusijalle ennen ex ukkoaja ottaa sinun tunteesi asiassa huomioon.

Ymmärrän todella hyvin että ottaa aivoon! Jos teillä olisi sopuisa ero ollut ja olisit itse ok väleissä ex ukon kanssa tai se yhteyden pito ei muuten sinua loukkaisi, niin mikäs siinä. Mutta kyllä sitä läheistensä puolta pitäisi pitää ja ajatella läheistensä parasta kaikkien meidän.

No mitä kiertelyä ja kaartelua olet saanut vastaukseksi?

johan mä vastasin mielestäni:

kiertelee ja kaartelee vaan :( ei mitään järkevää selitystä. esim sanoo vain "onhan hän lastesi isä" no eipä paljoa selitä vielä :headwall:

Mitä muita esimerkkejä on sanonut? Niistä esimerkeistä kun voipi saada jo järkevän vastauksen aikaiseksi.

Ehkä selitys ei ole sulle järkevä mutta äitillesi taas onkin... Siksi sitä kyselen. Kai hän nyt jotain muuta selitti kuin tuon, että lapsen isä kutsutaan, mutta ei itse tytärtä saati lapsiakaan...?

Mitä muita esimerkkejä on sanonut? Niistä esimerkeistä kun voipi saada jo järkevän vastauksen aikaiseksi.

Ehkä selitys ei ole sulle järkevä mutta äitillesi taas onkin... Siksi sitä kyselen. Kai hän nyt jotain muuta selitti kuin tuon, että lapsen isä kutsutaan, mutta ei itse tytärtä saati lapsiakaan...?

no myös mm. "joo joo, otatko lisää kakkua?"
usko pois, ei mitään järkevää...

no myös mm. "joo joo, otatko lisää kakkua?"
usko pois, ei mitään järkevää...

No oletko kertonut siitä millaisia tunteita sulla on siitä, että toinen ei ees vastaa mitään järkevää, vaikka kerrot hänelle asioita..?

Alkuperäinen kirjoittaja erot on peestä:
en tiedä erostanne mitään, omastani kylläkin. Munkin äiti jaksoi paapoa exääni pitkään, pisti mun jopa lahjoittamaan säästöni sille erossa "kipurahaa".
Halusin eron koska löi 8kuista lastamme..

Että sellaiselle mulkulle pakotti mut mun säästöt antamaan..
Otan osaa, et ole sinäkään tainnut äiti-arvassa saada kuin lohdutuspalkinnon.

En oikein ymmärrä. Miten äitisi voi pakottaa sinut maksamaan omista rahoistasi rahaa exälle?

Joskus kyllä ihmettelen, että millaisia alistus- ja muita suhteita ihmisillä oikein on läheisimmissä ihmissuhteissaan. Ei jotenkin kuulosta minusta ihan terveeltä tai tasapainoiselta.

Kerro hänelle, että ensikerralla kutsut pelkästään isäsi juhliisi ja jätät äitisi kutsumatta, koska ei siedä olla samassa tilassa. Niinhän hän sullekin teki/tekee, niin tuskimpa äitisi siitä sitten nokkiinsakaan voi ottaa. Jos taas ottaa, niin eikö yhtään ajattele mitä itse tekee..?

Eli laita asia toisinpäin, jos toinen ei muuten tajua asioita.

No oletko kertonut siitä millaisia tunteita sulla on siitä, että toinen ei ees vastaa mitään järkevää, vaikka kerrot hänelle asioita..?

olen kysynyt miksei voi suoraan vastata, ei siihenkään saa sellaista vastausta, että ymmärtäisin.

Kerro hänelle, että ensikerralla kutsut pelkästään isäsi juhliisi ja jätät äitisi kutsumatta, koska ei siedä olla samassa tilassa. Niinhän hän sullekin teki/tekee, niin tuskimpa äitisi siitä sitten nokkiinsakaan voi ottaa. Jos taas ottaa, niin eikö yhtään ajattele mitä itse tekee..?

Eli laita asia toisinpäin, jos toinen ei muuten tajua asioita.

ei auta, äitini vähät veisaisi jos näin tekisin. tunnen hänet niin hyvin, mutten näköjään tarpeeksi hyvin...

:hug: Koitahan jaksaa,äidit voi joskus olla ihan kusipäitä!Ei mun mutsikaan koskaan vastannut mun kysymyksiini suoraan!Kerran ollessani 25 ja mut oli raiskattu,menin äidiltäni hakemaan lohdutusta...sitä ei tullut...vaan hän kuunteli hiljaa,meni puhelimeen ja soitti omalle äidilleen,mun kuullen ja kertoi tälle kuinka hänet on joskus joukkoraiskattu!!!!(pisti siis paremmaksi! :headwall: )ja tuli mun tykö ja kertoi etten tiedä elämästä mitään!!!OK!!!
Ainoo mitä kaipasin oli syli,mutta ittekseen tässä on pitäny pärjätä!!!

En jaksa lukea koko ketjua, eka sivulla tuli jo sen verran ala-arvoisia vastauksia... Ap varmaan toivoi saavansa VASTAAVASSA tilanteessa olevien tuntoja eikä sellaisten joilla ei ko. asiasta ole oikeasti mitään kokemusta? Eli samaa mieltä, mulla tosin aikaa jo kulunut sen verran että ei enää haittaa äidin ja exän yhteydenpito. Alussa olin tosi ihmeissäni ja loukkaantunutkin kun äitini soitteli exälle ja viestitteli; eivät kylläkään kyläilleet välimatkasta johtuen. Äitini tiesi kuitenkin kuinka ex oli käyttäytynyt ja kuinka se oli loukkaavaa mulle ja perhe sen takia hajosi. Mä ajattelin myös että koska kyseessä on mun äiti sen kuuluu olla myös loukkaantunut. Tai kuka äiti haluaisi olla tekemisissä miehen kanssa joka on niin sikamainen ollut hänen lastaan kohtaan?!Jotain kahvitteluja en olis hyväksynyt ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Hänhän on äitisi lastenlasten isä :o

niin on, mutta painotan sitä paskaa mitä mulle teki suhteen ja eron yhteydessä :| mun mielestä tuo ei oo ansainnu mun sukulaisten paapomista. menkööt oman äitinsä luo.

PERSKÄRPÄNEN ON KANSSASI SAMAA MIELTÄ.
On varmasti raivostuttavaa, jos äitisi kutsuu, jonkun, jota sinä et halua tavata. GRRRRRRR

Voihan olla, ettet äitisi mielestä ja äidin elämästä tiedä mitään, mutta lohduttaa sinua hänen olisi pitänyt. Lohdutukset tulkoon ainakin täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
:hug: Koitahan jaksaa,äidit voi joskus olla ihan kusipäitä!Ei mun mutsikaan koskaan vastannut mun kysymyksiini suoraan!Kerran ollessani 25 ja mut oli raiskattu,menin äidiltäni hakemaan lohdutusta...sitä ei tullut...vaan hän kuunteli hiljaa,meni puhelimeen ja soitti omalle äidilleen,mun kuullen ja kertoi tälle kuinka hänet on joskus joukkoraiskattu!!!!(pisti siis paremmaksi! :headwall: )ja tuli mun tykö ja kertoi etten tiedä elämästä mitään!!!OK!!!
Ainoo mitä kaipasin oli syli,mutta ittekseen tässä on pitäny pärjätä!!!

No en kyl tykkäis minäkään vastaavasta. Mulle riitti kun yks kaveri aikanaan kaveeras mun yhen exän kans, ja jos mä olin käymässä tän kaverin luona niin se päästi tän mun väkivaltasen hullun exän sinne sisälle kuitenkin, ettei vaan loukkaa sitä |O Eikä ees oo yhtä paha ku oma mutsi... Jostain syystä tuo kaverikin on nykyään ex :snotty:

Yhteistyössä