Äiti kotona ja lapset tarhassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja höhhöh;26401050:
Ai yhtään? Mun mielestä tää palsta on aikamoisen täynnä paskamaisia akkoja jotka näkee asioista vaan yhden puolen, hyvä syy lukea tätä palstaa vaikka sisäisen itsetunnon kohotuskeinona. Ap, jos lapsella on hoitopaikka valmiina ja sulla toi tilanne niin ihan hyvin voit viedä hoitoon, tilanne on varmasti väliaikainen ja sunkin hyvinvointi on tässä kohtaa aikamoisen tärkeää. Eipä ne lapset tuosta tilanteests varmaan valtavasti kärsi. Jaksamisia!

Aika pian ap tuntui tuossa loukkaantuneen.

Jos on yhtään palstaa seuraillut niin luulisi huomanneen että tämänkaltaisiin aloituksiin tulee aika paljon kritiikkiä. Siksi mielestäni ei kannata tehdä tällaisia aloituksia jos ei osaa/jaksa suodattaa sitä palautetta.

Ihan hyvä että lapsilla on ne hoitopaikat ja olet hakenut itsellesi apua sekä aiot vastaisuudessa huolehtia ehkäisystä.

Mutta kannattaa jossain vaiheessa pysähtyä miettimään missä on syy väsymykseen (ehkä teetkin sitä jo noissa viikottaisissa keskusteluissasi). Narsistinen (?) vanhoillislestadiolainen mies kenen kanssa et jaa uskoa ja joka ei hyväksy haluamaasi ehkäisyä, ei salli sinulle kaverisuhteita, valvoo rahankäyttöäsi jne ei kuulosta hyvältä. Itseasiassa kuulostaa paljon raskaammalta ja väsyttävämmältä kuin 5v ja 2v lapset sekä uusi raskaus.

Peesi tälle. Ja muuten, aivan järkyttäviä vastauksia sinulle, ap! Taitavat ne olla provoja, ne.

Onnittelut vauvasta, ja toivottavasti kerättyä voimia.

[QUOTE="Väsynyt äiti";26400893]Onko teillä kellään hajua millä tavalla kilpirauhasen vajaa toiminta vaikuttaa raskausaikana. Se on aika vakava. Mulle on aivan sama nitä tienaan kunhan lapsilla on aina ruokaa ja puhtaita vaatteita. Ei se raha aina ratkaise. Mulle ja miehelleni kuitenkin lapset on aina kaikki kaikessa[/QUOTE]

Anteeksi vain, mutta mikset mene yksityiselle lääkärille ja vaadi lääkitystä? Vajaatoiminta raskausaikana aiheuttaa sikiölle neurologisia haittoja. Omalla lapsellani on, huonona pidettyjen arvojen vuoksi ja todellakaan en soisi kenellekään muille moista. Vai haluatko erityislapsen?

Lapseni on mulle maailman kaunein ja rakkain asia enkä luopuis mistään hinnasta. Eikä väsymys oikeastaan johdu lapsista vaan tuosta miehestä. Mun vaan pitäis lähteä pois lasten ja itseni takia mutta ei se aina ihan helppoa ole. Se vaan onnistuu vetämään oikeista naruista ja alistaa haukkumalla. Hyvin se tietää että minua on kiusattu ala-aste,yläaste ja ammattikoulu ja jopa työpaikalla ja se on mulle arka asia ja on tehny hirveät arvet.

Anteeksi vain, mutta mikset mene yksityiselle lääkärille ja vaadi lääkitystä? Vajaatoiminta raskausaikana aiheuttaa sikiölle neurologisia haittoja. Omalla lapsellani on, huonona pidettyjen arvojen vuoksi ja todellakaan en soisi kenellekään muille moista. Vai haluatko erityislapsen?

Mulla se psykologi rupes hoitamaan tätä asiaa kun neuvolasta vähätteli kaikkea. Se laittoi minut uusiin kokeisiin ja katsotaan sitten mitä tuleman pitää. Toivottavasti selviää asiat.

- Miksi ihmeessä tarvitsit jonkun toisen laittamaan lapsesi hoitoon? Miksi perhetyöntekijä?
-Itse en henk. koht. ymmärrä miksi pitää lisää lapsia tehdä jos ei edellisiäkään jaksa ( varsinkaan jos on sairas ja tuollaiseen parisuhteeseen )

Tuohan on nykyään ihan normaalia. Ap tehnyt ihan niin kuin normaali kotiäiti tekee. itse kotona ja lapset hoidossa ja lisää lapsia. Varsinkin kun vauva syntyy, niin silloin ainakin isommat hoitoon. itse kun hain eskarilaista hoidosta niin näitä virikelapsia haettiin myös päiväkodista ja niitä oli paljon!

Aivan uskomatonta, että suomessa, jossa mietitään säästöjä vähän kaikesta sallitaan tämmöinen järjetön touhu. Terveet, nuoret ihmiset eivät jaksa omia lapsiaan. kumma että niitä kuitenkin jaksetaan tehdä!

Niitä ongelmaperheitä on kuitenkin niin pieni määrä.

Yhteistyössä