äiti ja lapsi pyöräilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Argghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;23906134:
Itse en omista kypärää, enkä jaksa päätäni vaivata sillä jos joku muukaan ei käytä tai käyttää kypärää.

en myöskään tajua näitä kypärättömiä. eikös pk-seudulla voi asiasta saada huomautuksen tai sakot poliisilta? ainakin joku kesä muistan kun ne pitivät "ratsiaa" hakiksen kulmalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23920539:
Kävellessäkin voi kaatua! Ja jos kaatuu alamäessä niin sitten voi kieriä pitkän matkan kuin letturulla ja pää menee pyörälle!

Joo ja nukkuessaankin voi kuolla ja ruokaan tukehtua jnejne. (ohimennen sanottuna mä menen pyörällä yleensä kovempaa kun kävelyvauhtia ja simppelillä fysiikalla miettien kovempi vauhti tarkoittaa kovempaa rysähdystä)

Jokainen omalla kohdallaan kai arvioi riksit ja tekee päätökset sen mukaan millaiseksi riskit on arvioinut? ei ole mulla ainakaan tarvetta repiä peliverkkareitani sen takia että joku täysin tuntematon ei käytä kypärää pyöräillessään, mutta eipä sillä tuntemattomallakaan ole kyllä syytä repiä peliverkkareitaan sen takia että mä käytän. vai?

Ja me ollaan vielä se idiootti perhe joka pistää lapselle kypärän päähän kun lapsi menee potkulautailemaan.

Riippuu vähän miten ajelee mutta ei se pahaksi koskaan ole käyttää. Jokainen tekee oman riski- ja tilannearvionsa itse, en revi pelihousujani kenenkään kypärän käytön/käyttämättömyyden takia. Jos lapsi on kyydissä niin painoa on enemmän ja se tietenkin lisää onnettomuusriskiä ja tällöin kypärä on tärkeämpi. Mutta enemmän olen kauhistellut niitä joilla on kypärä mutta ajotyyli sellainen että kunnon alamäessä poljetaan lisää vauhtia niin paljon kuin pyörästä lähtee ja risteyksissä pää ei edes värähdä kypärän alta sivulle että josko autoja tai muita pyöräilijöitä olisi tulossa kunhan vain itsellänsä on etuajo-oikeus.