äiti ja lapsi pyöräilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Argghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä, just tultiin fillaroimasta ja molemmilla oli kypärä päässä. 5-v sen verran ketku, että oli riisunut loppumatkasta kypärän, mistä avasin tänään sitten ääntä enempikin.

En oo saanu aikaseks ostaa, oon kyllä suunnitellu. En mä oo älynny, että se noin paljon jotain ahdistaa.

Sitä paitsi hiukset menee linttaan. Sen takia jää vastakin varmaan laittamatta, jos ollaan menossa ihmisten ilmoille.

Joskus oon jättänyt pois kun muuten joutuisi roudaamaan kolme kypärää ja yhen lapsen sylissä ja usein vielä kassi siihen päälle. Joskus käytännön asiat sanelevat. Mitäpä se muille kuuluu ajaako joku kypärän kanssa, ilman tai vaikka silakka päässä. Onneksi näin kesällä on kiinnostavampaakin katseltavaa kun muiden kypärätilanne.

naurettavinta on polkea lapsi kyydissä ilman kypärää. Entäs kun kaadut ja taju lähtee? Miten autat sitä omaa lastasi, vaikka sillä olis mikä päässä. Surkuhupaisan näköisiä tällaiset "pyöräilijät".

[QUOTE="mmm";23906142]ennenkin ajeltiin ilman kypäriä...[/QUOTE]

Ja ajettiin autoilla ilman turvavöitä. Eikä käytetty mopoilla ajaessa kypäriä. Silti pakotan omat lapseni noihin ja käytän itsekin.

[QUOTE="Helmi S";23906072] Sitä paitsi hiukset menee linttaan.[/QUOTE]

Onko joku aikuinen oikeasti sitä mieltä, että tukalla on eniten väliä? Teini-ikäisillehän ulkonäkö on tärkeintä maan päällä, mutta..?

[QUOTE="Helmi S";23906072]En oo saanu aikaseks ostaa, oon kyllä suunnitellu. En mä oo älynny, että se noin paljon jotain ahdistaa.

Sitä paitsi hiukset menee linttaan. Sen takia jää vastakin varmaan laittamatta, jos ollaan menossa ihmisten ilmoille.[/QUOTE]

Kai sen lapsenkin hiukset menevät yhtä lailla linttaan? Joten ei hänkään tarvitse kypärää ihmisten ilmoilla. Ainakaan sitten, kun on kyllin vanha välittääkseen ulkonäöstään.

Kieltämättä vähän samaan asiaan olen itsekkin kiinnittänyt huomiota, lähinnä olen miettinyt että miten kypärää käyttämättömättät vanhemmat perustelee kypärättömyytensä jos lapsi kysyy miksi hänen täytyy käyttää kypärää ja vanhemman ei. Itse käytän pyöräilykypärää ihan just siksi että olen esimerkkinä lapsille.

[QUOTE="äiti";23920175]33[/QUOTE]

ja ajattelen että kypärän käyttäminen on noloa?
kyllä musta olis huomattavasti paljon nolompaa maata pää halki katuojassa kun lapsi itkee vieressä. mut ehkä se on sit sun kavereista cool.

[QUOTE="vieras";23920254]ja ajattelen että kypärän käyttäminen on noloa?
kyllä musta olis huomattavasti paljon nolompaa maata pää halki katuojassa kun lapsi itkee vieressä. mut ehkä se on sit sun kavereista cool.[/QUOTE]

sarkasmi?

Pyöräillessä kuitenkin on aina riski kaatua. Ja kaatuessa ei pysty välttämättä hallitseaan kaatumistaan vaan lentää minne sattuu.

Itse ainakin rakastan elämääni siinä määrin että käytän kypärää pyöräillessä. en muutenkaan harrasta pahemin itsetuhoisia asioita.

Pyöräillessä kuitenkin on aina riski kaatua. Ja kaatuessa ei pysty välttämättä hallitseaan kaatumistaan vaan lentää minne sattuu.

Itse ainakin rakastan elämääni siinä määrin että käytän kypärää pyöräillessä. en muutenkaan harrasta pahemin itsetuhoisia asioita.

Kävellessäkin voi kaatua! Ja jos kaatuu alamäessä niin sitten voi kieriä pitkän matkan kuin letturulla ja pää menee pyörälle!

Portaissa, tuolilla ja tikkaillakin voi kaatua hengenvaarallisesti, mutta harvemmin näkee ketään kypärä päässä pesemässä ikkunoita.

Kypärä on jees, mutta joskus on tilanteita ettei yksinkertaisesti pysty raahaamaan montaa kypärää mukanaan. Yhden lapsen kanssa varmasti helppoa.