V
"vieras"
Vieras
Meidän perheeseen kuuluu minä, mies ja lapsi. Olen kotihoidontuella. Olemme muuttamassa Tampereelta Helsinkiin. Onko mahdollista, että mieheni ja lapseni siirretään normaaliin tapaan muuton yhteydessä kirjoille helsinkiin uuteen asuntoomme, mutta minä jään kirjoille tähän tampereen asuntoomme (joka siis toistaiseksi jää tyhjilleen, on meidän omistuksessa) vaikka asunkin oikeasti siellä helsingissä miehen ja lapsen kanssa? Tämä järjestely tulisi siksi, että olen jonottanut kohta puoli vuotta erääseen leikkaukseen täällä tampereella enkä millään haluaisi aloittaa leikkausjonon pohjalta helsingissä. Eli siis odottaisin n. kuukauden-kaksi että leikkaus on tehty ja siirtäisin sitten minäkin kirjani sinne helsinkiin?
Jos näin menettelemme, niin saanko silti kotihoidntuen, kuntalisän ja lapsilisän normaalisti? Tai siis miehelle ne sitten varmaan menevät kun asuu virallisesti lapsen kanssa, mutta kumminkin, saadaanko ne normaalisti?
Jos näin menettelemme, niin saanko silti kotihoidntuen, kuntalisän ja lapsilisän normaalisti? Tai siis miehelle ne sitten varmaan menevät kun asuu virallisesti lapsen kanssa, mutta kumminkin, saadaanko ne normaalisti?