Äiti etelään viikoksi vauva jää kotiin isän kanssa..Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen lähdössä 6v kanssa etelään viikoksi. Isä jää kotiin 1v vauvan kanssa. Itse pidän isää tasavertaisena hoitajana ja uskallan hyvillä mielin lähteä.Kuitenkin muutama henkilö on kauistellut kuinka voin jättää vauvan isälle hoitoon..?! Isä asuu ihan samassa taloudessa kanssamme joten ei se mielestäni ole hoitoon jättämistä.. Mitä mieltä?

ihan ok, lähde vaan hyvillä mielin.
ihan samalla tavalla se ikävöis isäänsä ku suakin, joten sen puolesta varmasti ihan sama kumpi lähtee. itelle tulis niin ikävä etten ehkä pystyis noin pitkäks aikaa lähteä, mutta se ois mun ongelma, ei lapsen. ja 1v ei oo vauva.

No mun mielestä viikko 1-vuotiaalle on paljon olla erossa, lähti äiti minne vaan. Mutta pärjäähän se isin kanssa, itse tuskin lähtisin.

Jouduin itse olla omasta 1-veestä erossa 4 pv kun olin toisella paikkakunnalla anopin luona sairaalassa. Ja oli meille molemmille aika kova paikka, siis vauvalle ja mulle.

Mä "käväisin" 5 yötä reissussa, kun muksu oli just täyttäny 9kk ja hyvin meni. Ikävä oli välillä, mutta oli kyllä niin kiire ja ihana reissu, etten murehtinut "liikoja". Ja kyllä tuntui sit kotona arkikin taas pitkään erityisen ihanalle.

kannattaa varmaan jättää kotiin sun kuvia esille että laps saa niitä kattella, ja isän kannattaa aina sopivissa väeissä muistutella että kyllä se äiti sieltä kotia tulee.. soittaakinhan voi, en vaan tiedä miten tuon ikäinen sen hahmottaa.

No eikai se oo sen kauheampaa kuin niinkään päin että isä lähtis ja äiti jäis. Jos kykenet siihen niin siitä vaan. Musta ei ois olemaan erossa noin pitkää aikaa noin pienestä mutta ihmiset on erilaisia ja jos sinusta on niin en näe mitään estettä.

[QUOTE="annika";25842541]kannattaa varmaan jättää kotiin sun kuvia esille että laps saa niitä kattella, ja isän kannattaa aina sopivissa väeissä muistutella että kyllä se äiti sieltä kotia tulee.. soittaakinhan voi, en vaan tiedä miten tuon ikäinen sen hahmottaa.[/QUOTE]

En suosittele tätä. Turhaan vaan tulee pienelle ikävä jos äitin kuvia kattelee koko ajan. Puhelimessa voi tietty kuunteluttaa muttei sitäkään yhtenään .

No mun mielestä viikko 1-vuotiaalle on paljon olla erossa, lähti äiti minne vaan. Mutta pärjäähän se isin kanssa, itse tuskin lähtisin.

Jouduin itse olla omasta 1-veestä erossa 4 pv kun olin toisella paikkakunnalla anopin luona sairaalassa. Ja oli meille molemmille aika kova paikka, siis vauvalle ja mulle.

Itsekin ajattelen näin. En tosiaan olisi erossa vauvasta vapaaehtoisesti.

En minäkään kannattaisi tuota jatkuvaa muistuttelua......

Mulla on sellainen kokemus, kun pariinkin kertaan olen 'joutunut' jättämään pienemmän viikoksi kun olen isomman kanssa lähtenyt, että ei mitään muistutteluja ole tarvittu tai kaivattu.
Oli jonkun verran kysellyt, mutta ei ollut itkenyt tai mesonnut perään.
Eikä tod. ollut meitä kumpaakaan viikossa unohtanut.....

Isänsä teki asiat tavallaan ja miksei kaikki olisikaan sujunut? Todellakin sujui.
Uusia taitojakin oli ehditty opetella, sellaisia sirkustemppuja :D mitä oli sitten mahtava esittää kotiin palaaville.

Meille oli helpompi järjestely että minä lähden esikoisen kanssa hoitojaksoille.

Jos joku lähtee lomalle niin hän lähtee- jokainen perhe osaa aivan varmasti ilman palstan hyväksyntää tehdä omat ratkaisunsa koska tuntee perheensä, itsensä, tilanteensa yms. parhaiten.

Viimeksi muokattu:
Itse en pystyisi olemaan erossa vauvasta noin pitkään. Ehkä yön tai kaksi voisin olla maksimissaan. Ja ei se nyt ihan niin ole, että isä on tuossa vaiheessa täysin tasavertainen vanhempi. Olettaen, että äiti on ollut äitiyslomalla hoitamassa vauvaa, imettänyt jne. ja isää vauva on nähnyt pari tuntia töiden jälkeen ja viikonloppuisin. Siis näin se vaan on, että äiti on vielä tuossa iässä tärkeämpi.

Itse en pystyisi olemaan erossa vauvasta noin pitkään. Ehkä yön tai kaksi voisin olla maksimissaan. Ja ei se nyt ihan niin ole, että isä on tuossa vaiheessa täysin tasavertainen vanhempi. Olettaen, että äiti on ollut äitiyslomalla hoitamassa vauvaa, imettänyt jne. ja isää vauva on nähnyt pari tuntia töiden jälkeen ja viikonloppuisin. Siis näin se vaan on, että äiti on vielä tuossa iässä tärkeämpi.

Ei oleteta mitään.

Yhteistyössä