äiti, äiskä, mutsi, isä, iskä, isi, fatsi, faija...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja em
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä sanoin äiti ja isä, ehkä pikkulapsena sanoin isi. Omat lapseni sanovat äiti ja iskä/isi. Kaikki käy, kunhan ei sanota porukat :D En tiiä miksi se hiertää.

Esikoinen käytti puhelimessa kaverille tuota porukat-sanaa, nielasin pari kertaa, mutta sain pidettyä nikotukseni kurissa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Esikoinen käytti puhelimessa kaverille tuota porukat-sanaa, nielasin pari kertaa, mutta sain pidettyä nikotukseni kurissa. :D

Kyseessä on ilmeisesti alueellinen ilmaisu, koska en ollut kovin pitkä aika sitten kuullut sitä koskaan ja kun kuulin, luulin sen olevan lasten tai teinien ilmaisu, mutta täällä olen kuullut ihan aikuistenkin sanovan vanhempiaan porukoiksi. Ja saavat sanoakin, mutta toivon, etten itse muutu porukaksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Kyseessä on ilmeisesti alueellinen ilmaisu, koska en ollut kovin pitkä aika sitten kuullut sitä koskaan ja kun kuulin, luulin sen olevan lasten tai teinien ilmaisu, mutta täällä olen kuullut ihan aikuistenkin sanovan vanhempiaan porukoiksi. Ja saavat sanoakin, mutta toivon, etten itse muutu porukaksi :D

Täällä se on aika yleinen ilmaisu, sitä käytetään ihan kaverilaumastakin. 'Porukat on jo kylillä' 'missä porukat?' jne jne,, tuota en kyllä tiennyt ennenkuin esikoinen valisti. =)

Täällä se on aika yleinen ilmaisu, sitä käytetään ihan kaverilaumastakin. 'Porukat on jo kylillä' 'missä porukat?' jne jne,, tuota en kyllä tiennyt ennenkuin esikoinen valisti. =)

No siihenhän se just sopiikin, porukka on lauma ihmisiä :D

Omia vanhempia kutsuin lapsena isäksi ja äidiksi, nykyisin heidän lempinimillään.
Oma lapsi on juuri oppinut sanomaan isi ja äiti. Mies olisi kai halunnut olla isä, mutta lapsi päätti näin :)

Yhteistyössä