Aiotteko rokottaa lapsenne

• Viestiketjun aloittaja "TeeTee"
  • Ensimmäinen viesti
Rokotin
Rokotin sekä lapseni että itseni. Rokote oli toisen valmistajan kuin se kuuluisa possurokote. Narkolepsian riski on olematon, joten sillä ei päätä kannata vaivata.

"vieras"
En aio rokotuttaa lapsiani influenssaa vastaan. En rokotuttanut myöskään itseäni raskausaikana ja nyt en aio otattaa rokutusta vauvallekaan, kestämme flunssat, muttemme narkolepsiaa.

"TeeTee"
[QUOTE="vieras";27580458]En aio rokotuttaa lapsiani influenssaa vastaan. En rokotuttanut myöskään itseäni raskausaikana ja nyt en aio otattaa rokutusta vauvallekaan, kestämme flunssat, muttemme narkolepsiaa.[/QUOTE]

Näimpä. Tosin neuvolassa viimeksi sanottiin ettei influenssarokotteessa ole samoja aineita kuin siinä joka aiheuttanu narkolepsiaa. Tiedä sitten.

Rokotin
[QUOTE="vieras";27580458]En aio rokotuttaa lapsiani influenssaa vastaan. En rokotuttanut myöskään itseäni raskausaikana ja nyt en aio otattaa rokutusta vauvallekaan, kestämme flunssat, muttemme narkolepsiaa.[/QUOTE]

Teillä ei taida olla lähisuvussa astmaa, influenssa altistaa pienet lapset tehokkaasti astmalle. Narkolepsiapiikki esiintyi ensimmäisenä sikainfluenssavuonna, sitä ei ole myöhempinä vuosina ilmestynyt.

bud
[QUOTE="TeeTee";27580470]Näimpä. Tosin neuvolassa viimeksi sanottiin ettei influenssarokotteessa ole samoja aineita kuin siinä joka aiheuttanu narkolepsiaa. Tiedä sitten.[/QUOTE]

Tottakai ne niin sanoo.. Itse olen lukenut jostain, että siinä nimenomaan olisi. Ja kun ei voi olla varma, niin emme ota.

"vieras"
Teillä ei taida olla lähisuvussa astmaa, influenssa altistaa pienet lapset tehokkaasti astmalle. Narkolepsiapiikki esiintyi ensimmäisenä sikainfluenssavuonna, sitä ei ole myöhempinä vuosina ilmestynyt.

Olen itse allergikko ja elänyt muutaman vuoden astmaepäilyn ja astmapiipun kanssa. Mutten siltikään aio rokotuttaa lapsiani, esikoinen on täysin terve, eikä hänellä ole astmaa tai allergioita.Neuvolan normaali rokotusohjelma riittää minulle hyvin, kiitos:)

"vieras"
No totta maar rokotukset otettaan. Ei yksi virhe tarkoita, että kaikki rokotteet olisivat vaarallisia tai edes joillekin haitallisia. Sairastuminen jälkitauteineen on suurempi riski kuin rokotus. Nyt on vain niin muotia olla kaikkea yhteiskunnan tarjoamaa (paitsi rahallista tukea) vastaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27580565]No totta maar rokotukset otettaan. Ei yksi virhe tarkoita, että kaikki rokotteet olisivat vaarallisia tai edes joillekin haitallisia. Sairastuminen jälkitauteineen on suurempi riski kuin rokotus. Nyt on vain niin muotia olla kaikkea yhteiskunnan tarjoamaa (paitsi rahallista tukea) vastaan.[/QUOTE]

Sitäkään kunnei tiedä, vaikka ei sairastuiskaa. IKINÄ ei ole minulla ollut ja mä olen sairaalassa töissä. Saati, että jos sairastuu, niin voi sairastua lievästi. Piikistä huolimattakin voi sairastua.... nää on näitä!

jowur
Itse otan inf.rokotteen. Te jotka ette rokotetta ota, olette ns. vapaamatkustajia, joita suojaa muiden inf.rok.suoja. Pienemmälle voisin ottaa, mut jos kerkeisin jonnekin sen rokotuttaa, tai jos sais epipen jr. reseptin niin rokottaisin itse kotona (olen th). Influenssa on silleen vinha tauti et se on tosiaan niille, joiden immuunivaste on alentunut vakava sairaus. Tietenkin, kuten missä tahansa rokotteessa jonka ihminen saa/ottaa, on se riski ettei vasta-aineet lähdekään muodostumaan. Tämän kauden inf. rokotteesta on vaihdettu kaksi viruskantaa verraten edellisen kauden rokotteeseen, eikä muulla kuin Fluarixilla, joa suos. annettavaksi yli 65 vuotiaille, ole tekijää, joka Pandemrixissa aiheutta narkolepsiaa. Ja tässä narkolepsiassakin oli sellanen juttu, että suomalaisten geenikannassa on jokin tekijä joka altistaa narkolepsialle, ja sitten tuli tämä rokote mukaan.
Suosittelen ammattini puolesta ottamaan tämän rokotteen, jos suinkin vain mahdollista, jos on riskiryhmään kuuluva henkilö, alle 3v tai raskaana. Influenssa tarttuu erittäin herkästi, jo ennen kuin tartunnanlähde itsekään tietää sairastuneensa levittää virusta eteenpäin.

"mamma"
Tottakai ne niin sanoo.. Itse olen lukenut jostain, että siinä nimenomaan olisi. Ja kun ei voi olla varma, niin emme ota.
Influenssarokotteessa on 3 komponenttia: sika-, A- ja B-influenssakomponentit. Samaa adjuvanttia ja samaa valmistustapaa ei ole tässä Vaxigrip-nimisessä rokotteessa käytetty, joka on epäilty olleen laukaiseva tekijä narkolepsiaan.
Nythän pitää muistaa että nämä ketkä sairastui nyt yhtäaikaa olisivat todennäköisesti sairastuneet jossakin elämänsä vaiheessa jokatapauksessa. Pandemiarokote oli vain laukaiseva tekijä. Fluarix jota ei anneta kuin yli 65-vuotiaille ei ole koskaan aiheuttanut yhtään narkolepsiatapausta. Pandemiarokotetta ei enää käytetä mutta sika-influenssaa vastaan rokotetaan joka syksy/talvi.
Kaikki influenssat tappavat suomessa vuosittain tuhansia ihmisiä. Jos rokotutat itsesi ja lapsesi suojaat itsesi lisäksi läheisesi. Pienet vauvat joille ei voi rokotetta antaa, vanhukset joilla vaste on huono ja sairaat joille ei voi rokotetta antaa saavat suojan kun läheiset pysyvät terveinä.
Hoitohenkilökunta halutaan rokotta jotta eivät sairastuessaan levitä tautia potilaisiin joiden vastutuskyky on alentunut. Rokote ei myöskään toimi yhtä hyvin potilailla joiden vastustukyky on huono, kunnon immuunivastetta ei pääse kehittymään.

Joten kyllä, on suorastaan kansalaisvelvollisuus ottaa rokote ja melko edesvastuutonta hoitaa sairaita ihmisiä jos ei anna rokotuttaa itseään.

kyllä
Kyllä otettiin rokotus. Pääasiassa vanhimman lapsen astman takia. Koska hänelle on suurempi riski sairastua influenssaan kuin saada piikki (ja tiedän että tästä huolimatta voi sen sairastua mutta onhan se riski pienempi rokotuksen saanneella). Annoin antaa myös nuoremmalle lapselle ja jopa itse annoin neuvolatädin käteen sen piikin iskeä

Yhteistyössä