Aiotteko ottaa kausi+sikainfluenssapiikit syksyllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä otetaan kausi-influenssa rokote. Itse olen influenssan kerran sairaalahoidossa sairastanut, ja se riitti. Ja kahdella nuorimmalla tavallisetkin flunssat menevät yleensä todella pahoiksi (keuhkoputkentulehdus, keuhkokuume, korvatulehdus jne), joten haluan minimoida myös influenssan saamisen, kun kerran mahdollisuus on. Enkä pelkää rokoteriskejä, koska jokaisessa rokotteessa on riskinsä. Kuten myös elämässä vähän kaikissa muissakin asioissa. Myös siinä, että influenssa voi äityä niin pahaksi joillakin, että siihen kuolee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
kausipiikin otan. :) (kausirokotteessa oleva sikainfluenssarokote on muuten eri kuin tuo, jota jaettiin pelkkänä sikarokotteena. ;))

Ai en tiennytkään että on eri tavaraa. :) Senkö pitäisi sitten olla ihan turvallinen ja testattu rokote?

Kai juu, eri juttu se on joka tapauksessa. :) Itse asiassa en enää muista tarkalleen, mitä siitä luin, mutta ihan turvallisin mielin tuona aion ottaa. Tästä on muutama viikko, kun lehdissä oli siitä paljon juttua. Koen influenssariskin (tavallinen tai sika) haittavaikutuksineen itselläni kokemuksen perusteella joka tapauksessa suuremmaksi kuin mahdolliset rokotteen sivuvaikutukset.

Sama täällä, mä luulen että tauti iskisi meille niin pahana että parempi ottaa piikki, vaikka siihenkin riskejä liittyisi.

Niin ja lisään vielä, et en ota sitä tuon sikainfluenssan vuoksi niinkään vaan ihan yleisesti influenssan. Olen sen ennenkin sairastanut -- sairaalakunnossa. Ei innosta näin raskaana ollessa sekään vaihtoehto yhtään eikä sekään tosiaan turvallista ole. :xmas:

Tänään kävin lekurissa ja siellä yksi mummo kyseli terveydenhoitajalta siinä odotushuoneessa Sika-infulenssa rokotteesta. Et pitääkö se uusia jne... Terkkari vastasi, että ei tarvitse. normi kausi infulenssa rokotteet on sit jaossa normaalisti marras-joulukuussa. Ite ihan tasan tarkkaan otan tuon kausi infulenssan, koska nyt olen kohta viikon sairastanut jotain helvatan virusta.... Alkaa hermot mennä!!!Ni ja kuulun riskiryhmään.

käytän maalaisjärkeä ja EN todellakaan ota mitään piikkejä!

Hei halooooooo ei kannata luottaa vaan ottakaa ite selvää niin tein minäkin ja eipä tulisi mieleenkään rokottaa lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja jaska jjjj:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Sikaflunssarokote on yhdistetty tai yhdistetään kausi-influenssarokotteen kans. Joten yhestä rokotteesta saatte molemmat.

Ite en ota, en ole koskaan ottanut enkä ole sairastellutkaan pientä flunssaa kummempia.

johtuu siitä että ympärilläsi on niin paljon rokotettuja ettet ole itse saanut tautia.

silloin kun ei ollut rokotteita, 40 % lapsista kuoli ennen viidettä ikävuottaan.

Saahan sitä kuvitella kaikenlaista...

Yhteistyössä