Aion pitää lapset hoidossa ja olla ite vauvan kanssa kotona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivittäkää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivittäkää!

Vieras
Siinäpäs kuulitte. Meille syntyy piakkoin kolmas lapsi ja kaksi vanhempaa ovat päiväkodissa. Ja sielläpä jatkavat! Ei aiota ottaa niitä sieltä pois, viihtyvät hyvin ja tykkäävät leikkikavereistaan. Lapset on nyt 5v ja 3,5v. En todellakaan aio viihdyttää heitä ja hoida vauvaa yhtä aikaa. Ehei. Minä aion nauttia tästä mahdollisesti viimeisestä vauvasta ja pesiä kotona kahdestaan ihan rauhassa. Vanhemmat lapset saa olla päiväkodissa SAAMASSA VIRIKKEITÄ klo 8-14.

Joo, ihan vapaasti mutta älä sitten tule valittamaan kun ei ole rahaa siihen ja tähän kun on päivähoitomaksut eikä saa sisarlisiä. Mulla yksi tällainen tuttu ja suoraan sanottuna kyllä ärsyttää kun oma valinta

Alkuperäinen kirjoittaja kivittäkää!:
Siinäpäs kuulitte. Meille syntyy piakkoin kolmas lapsi ja kaksi vanhempaa ovat päiväkodissa. Ja sielläpä jatkavat! Ei aiota ottaa niitä sieltä pois, viihtyvät hyvin ja tykkäävät leikkikavereistaan. Lapset on nyt 5v ja 3,5v. En todellakaan aio viihdyttää heitä ja hoida vauvaa yhtä aikaa. Ehei. Minä aion nauttia tästä mahdollisesti viimeisestä vauvasta ja pesiä kotona kahdestaan ihan rauhassa. Vanhemmat lapset saa olla päiväkodissa SAAMASSA VIRIKKEITÄ klo 8-14.

Haista kuule home! Onko se kolmas sitten tärkeämpi kuin ne 2 ensimmäistä! Ihan omia asioitas siltikin!

Tottakai teet silti paljon enemmän työtä vaikka pari lasta on hoidossa muutaman tunnin, kuin yhden lapsen äitiyslomalla oleva äiti. Onhan sulla silti 3 lasta suurimman osan vuorokautta.

Ja teet enemmän kuin yhden lapsen työssäkäyvä äiti. Työtähän sulla on siinä vauvassakin. Tosin sellaista, josta itse ainakin nautin. Miksi vain yhden lapsen äiti saisi levätä ja huokaista, mutta jos teet useammin, sinusta tulee robotti. Jos mummoja ei ole, jaksat sairaana, jaksat väsyneenä, jaksat 24/7 olla muiden käytössä.

Kun olin kotona kahden kanssa niin kyllä oli oma mielenterveys kovilla. En tahdo pilata lasten elämää täällä meuhkaamalla ja tiuskimalla ja ottaa stressiä vauvanhoidosta ja riittämättömyydestä. Haluan totisesti nauttia vauvastani - ja vanhemmista lapsista sitten hoitopäivän jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Työkaveri teki näin ja mustasukkaisuusdraamat olivat valmiit. Tuli viha kun äiti oli vauvan kanssa kotona ja he joutuivat tarhaan eivätkä saaneet olla äidin kanssa kotona.
Ja meillä esikoinen oli tosi mustasukkainen vaikka sai olla kotona. Se on pitkälti luonnekysymys miten mustasukkaisuutensa näyttää.

Mä olen sen verran nuuka, että lapset ovat kotihoidossa jos minäkin kotona. muutoin kyllä olisivat ainakin osan päivästä kotona ja p.s. jos lapset hoidossa klo 8-14 niin suurimman osan päivästä hereillä ollessan ne on pk:ssa eikä kotona... tai ainakin meillä mennään nukkumaan o klo 19-20...

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Työkaveri teki näin ja mustasukkaisuusdraamat olivat valmiit. Tuli viha kun äiti oli vauvan kanssa kotona ja he joutuivat tarhaan eivätkä saaneet olla äidin kanssa kotona.
Ja meillä esikoinen oli tosi mustasukkainen vaikka sai olla kotona. Se on pitkälti luonnekysymys miten mustasukkaisuutensa näyttää.

No oli meilläkin esikoinen mustasukkainen kun kuopus syntyi. Muistan vain kun työkaveri tuli käymään ja kertoi olevansa pulassa sen takia että nämä kaksi kiukuttelivat kun joutuivat tarhaan lähtemään, kiukuttelivat siellä ja sitten taas kotona.

No oli meilläkin esikoinen mustasukkainen kun kuopus syntyi. Muistan vain kun työkaveri tuli käymään ja kertoi olevansa pulassa sen takia että nämä kaksi kiukuttelivat kun joutuivat tarhaan lähtemään, kiukuttelivat siellä ja sitten taas kotona.
Jos lapset ei olisi päiväkodissa viihtyneet niin ehkäpä sitten olisin ottanut pois. Voihan se olla, että jäivät liian vähälle huomiolle. Toisaalta taas äidinkin voimat on rajalliset. Vaikeita juttuja päättää mikä on oikein ja mikä väärin.

Ihmisiä ne äiditkin ovat.
Miksi yhden lapsen äitejä ymmmärretään, käsketään ottaa omaa aikaa ym. mutta useamman lapsen äidit joutuvat jaksaa ja jaksaa. Ei kodinhoitajaa edes vaikka sairas.
Omaa aikaa ei oteta lapset on illalla isän kimpussa ja se vauva on siinä silti.

Jos lapset ei olisi päiväkodissa viihtyneet niin ehkäpä sitten olisin ottanut pois. Voihan se olla, että jäivät liian vähälle huomiolle. Toisaalta taas äidinkin voimat on rajalliset. Vaikeita juttuja päättää mikä on oikein ja mikä väärin.

No näinpä, olivat kuulemma tarhantädille sanoneet jossain vaiheessa etteivät mene kotiin kun äidillä on siellä se uusi lapsi. :( Mun mielestä olisi ollut hyvä idea ottaa vaikka hetkeksi lapset pois tarhasta ja sitten kun vauvaan totuttu niin uudestaan tarhaan jos näin halutaan.

No näinpä, olivat kuulemma tarhantädille sanoneet jossain vaiheessa etteivät mene kotiin kun äidillä on siellä se uusi lapsi. :( Mun mielestä olisi ollut hyvä idea ottaa vaikka hetkeksi lapset pois tarhasta ja sitten kun vauvaan totuttu niin uudestaan tarhaan jos näin halutaan.

ja sekoittaa lasten normaali arki ihan totaalisesti?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmisiä ne äiditkin ovat.
Miksi yhden lapsen äitejä ymmmärretään, käsketään ottaa omaa aikaa ym. mutta useamman lapsen äidit joutuvat jaksaa ja jaksaa. Ei kodinhoitajaa edes vaikka sairas.
Omaa aikaa ei oteta lapset on illalla isän kimpussa ja se vauva on siinä silti.

On jokaisen oma asia montako lasta hankkii. Toki mä toivon että jokaisella olis se oma tukiverkko koska itseltänikin se puuttuu ja juuri sen takia meille ei kolmatta tule.

Itse tekisin niin että lapset jäisi päiväkodista lomalle vauvan synnyttyä ja menisivät takaisin kun on vauvaan tutustuttu ja tilanne vähän kotona rauhoittunut. Se ehkä vois hillitä mustasukkaisuutta.

Kuulostaa tosi ikävältä. :( Jotain olisi tosiaan pitänyt tehdä ettei lapset olisi tunteneet itseään noin ulkopuolisiksi.

Yhteistyössä