Aion nyt tunnustaa syntini teille (mutta kuiskin, ettei naapuri kuule ).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Eilen naapuri alkoi illalla asentamaan pihavaloja tonne ulos: ja pihavaloissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta kun toiset oli punaiset ja toiset siniset ja meillä on sentään ihana, vanha, arvokas talo ja piha, eikä mikään sirkus täällä (en mä muutenkaan niistä värillisistä valoista tykkää, mutten etenkään tälläisessä ympäristössä ). Mua alko melkein huimaamaan ja aloin lähes tulkoon voida pahoin kun mietin että joudun ikkunastani näkemään ne ainakin koko joulukuun, todennäköisesti pidempäänkin, ja varsinkin kun mies kertoi että sen aikomuksena oli asentaa ne tonne keskelle pihaa puuhun meinas itku tulla. :'( |O :xmas:

Sitt mies lohkas jotain ett no hei, kyll toi koira hoitaa ne päiväjärjestyksestä kun vähän usutetaan sille oikeaa kohtaa, äkkiäkös se johdot puree poikki kun on meiltä kotookin syönyt antennin johdot ja kaikki ihan kerta nipsauksella. :saint:
Mulla alko välittömästi päässä raksuttamaan, ja painelin päättäväisenä ulos: kerroin naapurille että oon alkanut pitää taas koulutustuokioita tossa pihamaalla ton koiran kanssa (mikä on täysin totta ) ja että ihan vaan varotan että se saattaa kyllä niistä johdoista kiinnostua (totta ), enkä mä välttämättä kerkiä hätiin kun puree sellasen ohuen narun poikki ihan hetkessä (tämäkin totta ). :saint: Ett saa toki laittaa ne valot siihen puuhun, mutta omalla vastuulla..... :xmas: Enemmin suosittelisin laittamaan ne johonkin lähemmäs omaa päätyänsä, ettei sitten harmita lapsia jos jouluvalot pimeneekin ja onhan se rahanmenoakin, tietysti, jos moneen kertaan joutuu valoja uusia. :whistle:

"Joo, ilman muuta. Parempi onkin sitten varmaan jos te laitatte tohon puuhun, niin ei mene rikki sitten meidän valot jos se koira ne puree poikki, totta. Mepä laitetaankin ne tähän vaikka meidän kuistille ja oven päälle, siihen kun koirat ei tule."

:D :D :D

Ei se nyt ennen pihalta ole mitään johtoja oikeasti syönyt, vaikka sisältä onkin, mutta pitäähän sitä varautua, enkä mä tehnyt muuta kun vähän ohjailin niitä valoja laittamaan oikeaan suuntaan, enhän... :xmas: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Huomaamaton:
Kyllä kierot, mutta lailliset keinot ovat sallittuja oman tavoitteen saavuttamiseksi ;)

Kiitos. :D :hug:

Okei: onhan ne nyt edelleen tossa pihassa ne valot, mutta ainakaan ne ei näy meille sisälle... Ja kotiin tullessa yritän rajata niiden valot pois omista silmistäni. :D :D

Mä en kyllä oikeesti jaksa käsittää miten jotakuta voi noin vaivata toisen jouluvalot. Mulle on ainakin henk.koht. ihan sama miten naapurit markkinsa koristelee, kunhan ei meidän markille tuu. Tuleepa siinä ohikulkijoiden mielestä irtopointseja meidän koristelulle jos naapurissa on hirveät :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin siis menitkö sanomaan nuo asiat naapurille joka laittoi jouluvaloja OMALLE tontille OMAAN puuhuun vai onko teillä yhteinen piha?

Meillä on osittain yhteinen piha. Osa pihasta on jaettua omaapihaa molemmille, ja osa yhteistä.

typerä ihminen, sinun ARVOKKAASEEN miljööseen ei SINUN mielestäsi sovi kuin tietyn laiset valot, jospa ne naapurisi mielestä oli kumminkin kauniin mietitkö tätä... ehkä hän ei tykkää sinun joulukrumeluusista... mene vaikka peilin eteen ihailemaan itseäsi ja kuinka täydellinen olet...

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Siis kyllähän se teidän vastuulla olis ollu jos teidän koirat olis purru naapurin puolelta johdot poikki! Että hyvä sanoa että omalla vastuulla..

Siis naapuri oli laittamassa niitä valoja meidän yhteiselle piha-alueelle (nyt ne valot on niiden omalla puolella, enkä luonnollisestikaan ole siihen sanomaan yhtään mitään ). Selvennöksen vuoksi, vaikka tää ei tietenkään kelpaa sulle selitykseksi. :D Mutta jokatapauksessa oon tyytyväinen pihan valottomuuteen juuri nyt. :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä olet:
typerä ihminen, sinun ARVOKKAASEEN miljööseen ei SINUN mielestäsi sovi kuin tietyn laiset valot, jospa ne naapurisi mielestä oli kumminkin kauniin mietitkö tätä... ehkä hän ei tykkää sinun joulukrumeluusista... mene vaikka peilin eteen ihailemaan itseäsi ja kuinka täydellinen olet...

Mä en kyll laita tonne mitään kysymättä naapurin mielipidettä ensin. oon laittanut sinne lyhdyt, niihinkin kysyin että miltä ajatus tuntuu ja pyysin vielä katsomaan ne paikat tuolta seinästä mun kanssa, ettei sitten harmita ketään jälkeenpäin. Ja sitt jouluistutukset sinne tulee, mutta niihinkin kysyin että saanko laittaa tohon tallin kulmalle, ja että millasista naapuritkin tykkäis, ett valitsen vähän sen mukaan ne sitten. Linja neutraali, ettei ota ketään silmään pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä en kyllä oikeesti jaksa käsittää miten jotakuta voi noin vaivata toisen jouluvalot. Mulle on ainakin henk.koht. ihan sama miten naapurit markkinsa koristelee, kunhan ei meidän markille tuu. Tuleepa siinä ohikulkijoiden mielestä irtopointseja meidän koristelulle jos naapurissa on hirveät :saint:

Noh, meidän edellisessä rivarikämpässä naapurilla oli rajaaitaan kiinnitettynä (omalle puolelleen) siniset VILKKUvalot ja voin sanoa että jos oisin migreeniin taipuvaista sorttia niin sen joulun oisin viettänyt pimeässä huoneessa. Aina kun ne valot oli päällä niin meillä välkky sisällä sininen hohde..

Rupeis varmaan suakin kiinnostamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Siis kyllähän se teidän vastuulla olis ollu jos teidän koirat olis purru naapurin puolelta johdot poikki! Että hyvä sanoa että omalla vastuulla..

Siis naapuri oli laittamassa niitä valoja meidän yhteiselle piha-alueelle (nyt ne valot on niiden omalla puolella, enkä luonnollisestikaan ole siihen sanomaan yhtään mitään ). Selvennöksen vuoksi, vaikka tää ei tietenkään kelpaa sulle selitykseksi. :D Mutta jokatapauksessa oon tyytyväinen pihan valottomuuteen juuri nyt. :D :D

Häh? Ei kelpaa mulle? Jos katot, niin en ollu ehtiny lukea että teillä on yhteinen piha.. Ja kai jokaisen pitää oma koiransa valvoa ettei käy toisen omaisuuden kumppuun.. Siis olihan tosi ovelasti ajateltu..

Miksi ei siniset ja punaiset sovi sinne teidän talon pihalle? Minusta mikä tahansa valo on kaunis jos se kauniisti asetellaan. Tosin nykyisten led-valojen kanssa on kyllä sitä, että ne on niin turkasen kirkkaita Suomen pimeässä jouluyössä.

Yhteistyössä