Aion kasvattaa lapsistani erilaisia persoonia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on nyt kolme lasta, joista kaksi on poikaa ja yksi tyttö.

Olen suunnitellut, että vaaleahiuksinen pojista kuopus tulee olemaan runoilijasielu oikea taidesielu!!!!!!!! Hän on nyt 5v. ja olen pienestä pitäen lukenut hänelle iltasatuja, piirtänyt ja maalannut hänen kanssaan. Nyt on aloteltu myös muovailu ja palapelien rakentaminen. Olen antanut hänelle tehtäväksi suunnitella oman huoneensa sisustus. Ostin eilen hänelle pianon tuttavaltani hintaan 200e. Aion laittaa hänet ensi syksynä pianokursseille. Kesän aikana aion opettaa hänelle pari biisiä pianolla, jotta on jotain tiedossa ennen pianokurssejakin.

Poika 8v. tummatukkainen komistus tulee olemaan luokkansa urheilullisin poika ja sitä varmana jo onkin! Hän pelaa jalkapalloa ja harrastaa pikajuoksua. Pienestä pitäen hän on potkinut palloa isänsä kanssa ja on keskenämme palloteltu. Me ollaan harrastettu pojan kanssa paljon urheilua... on pyöräilty, uitu, hypitty hyppynarua ja ennen kaikkea juostu. Nykyään poika on minua nopeampi juoksija!

Tyttö 3v. tulee olemaan luokkansa käsityötaituri ja samalla muodikkain. Olen ostanut hänelle kaikki vaatteet hennesiltä uutena. En ole käyttänyt poikien vanhoja vaan ostanut kaikki uutena. On opeteltu tytön kanssa pukeutumaan sävy sävyyn ja nyt hän jo sen taitaa melko hyvin. :) Kunhan tyttö varttuu, niin aion aloittaa hänen kanssa marttakerhon ja niin hän osaa itsekin tehdä itselleen vaatteita ja tietysti muodin mukaisia vaatteita, muodin uusimpia tuulia.

Minun lapsistani on kasvanut aikamoisia persoonia ilman aktiivista muokkausta, kunhan olen antanut heidän kukoistaa. Yksi on tuleva proffa, yksi on selvästi muodikas esiintyjä ja nuorimmainen on kaikkien kanssa toimeentuleva urheilija. Enkä ole ainoa joka sanoo että he ovat persoonia ja kuulemma hyvällä tavalla.

Jos provoaa, niin pitää pysähtyä edes hetkeksi miettimään: jos 5-vuotiaan kanssa vasta aloittelee muovailua tai palapelien rakentelua, niin ei ole ehkä ihan hahmottanut lasten kehitysvaiheita ja taitojen kehittymistä. Siis sulla ap ei ilmeisesti ole 5-vuotiasta lasta?

Voihan sitä yrittää :laugh:

Voi käydäkin niin, että yhtäkkiä huomaat sen 8 v:n vähän kasvavan ja innostuvan muodikkaista vaatteista ja innostuvan pianon pimputuksesta. Tyttö pukeutuu omaan tyyliinsä, mitä ei voi muodikkaaksi sanoa ja mistä et lainkaan tykkää. Sen lisäksi hän päättääkin ruveta maratonjuoksijaksi ja kehonrakentajaksi ja runosieluksi. Taidesieluisesta pojastasi tuleekin yllättäen täysi nörtti, jota sisustus ja runot eivät voisi vähemmän kiinnostaa. Räiskintäpelit ovat hänen mielestään kaikkein parhainta.

[QUOTE="vieras";25665406]Jos provoaa, niin pitää pysähtyä edes hetkeksi miettimään: jos 5-vuotiaan kanssa vasta aloittelee muovailua tai palapelien rakentelua, niin ei ole ehkä ihan hahmottanut lasten kehitysvaiheita ja taitojen kehittymistä. Siis sulla ap ei ilmeisesti ole 5-vuotiasta lasta?[/QUOTE]

Saati sitten miten huono juoksija ap on, kun ei voita kahdeksanvuotiasta, oli hän miten hyvä tahansa. Meinaako hän tosiaan että esimerkiksi hippaa leikkiessä hänen pitää juosta täysiä?

[QUOTE="vieras";25665406]Jos provoaa, niin pitää pysähtyä edes hetkeksi miettimään: jos 5-vuotiaan kanssa vasta aloittelee muovailua tai palapelien rakentelua, niin ei ole ehkä ihan hahmottanut lasten kehitysvaiheita ja taitojen kehittymistä. Siis sulla ap ei ilmeisesti ole 5-vuotiasta lasta?[/QUOTE]

Tai jos on, niin vähän jälkeenjäänyt.

Peesi,meidän 6-v tekee jo 250 palasia.
Muovaili taidettiin aloittaa 1.5v vanhana ja muskarissakin aloitti konservatoriossa jo vuoden vanhana.
Ap on auttamattomasti myöhässä.

Mun pojasta piti tulla NHL pelaaja, mutta nyt 3vuotiaana tykkää nukeistä ja auttaa mielellään kotitöissä taitaa tulla meidän pojasta koti-isä. :) ja meidän tyttö 2.vee piti tulla ballerina, mutta autot kiinnostaa enemmän, tuleva automekaanikko?

Mikä järki tossa jutussa oli? Jos joku tekee provon niin yleensä tekee sen suututtaakseen toisia tai saadakseen aikaan keskustelua tai vaan osoittaakseen miten tyhmiä jotkut ihmiset ovat, ja siis täten esittää röyhkeää korostetusti.

Mutta tää juttu nyt oli vaan säälittävä. ei kukaan noin toimi. ei mun lapsia edes kiinnostanut palapelit enää 5v. ne teki niitä noin 2v. sen jälkeen on nää tietsikkapelit kiinnostaneet.

Yhteistyössä