Lapsen äiti tuli kuvioihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annukka"

Vieras
Olen ollut yhdessä nykyisen mieheni kanssa 7vuotta. Meillä on yksi yhteinen 2v poika ja toinen yhteinen lapsi tulossa. Miehellä on entisestä suhteestaan 6v tyttö. Tyttären äiti oli hyvin huonossa kunnossa ja häntä ei kiinnostanut tyttärensä asiat ollenkaan, joten huoltajuus annettiin kokonaan isälle aikoinaan. Viikko sitten tyttären äiti kuitenkin alkoi ottaa yhteyttä mieheeni ja haluaisi kovasti, että tyttö kävisi hänen luonaan viikonloppuisin kylässä. Hän soittaa päivittäin ja mieheni ei sano koskaan hänelle mitään. Sanoo vain, että jutellaan myöhemmin. Välillä tytölle on lähetellyt viestejä numerosta, että " Tuletko tänä iltana Leikkipuistoon X kuudelta illalla? T: Äiti "

Olen puhunut miehen kanssa asiasta kovasti ja olen sanonut hänelle ettei tytön kannata äitiään tavata. Tyttö on itsekin sanonut ettei halua tavata oikeaa äitiään, koska hän ei tätä juurikaan tunne. Hän on pienestä asti aina kutsunut minua äidiksi ja tavatessaan oikean äitinsä hän on ollut lähinnä peloissaan, koska äitinsä on aina ollut umpikännissä.

Mitä tehdä tässä tilanteessa kun mies ei sano lapsensa äidille mitään? Tytön äidillä on ollut ongelmia huumeiden, lääkkeiden ja vakavia ongelmia alkoholin kanssa. Soittaessaan miehelleni hän on ollut vähän hönössä äänestä päätellen ja puhunut sekavasti kuulemma. Mielestäni tytön ei kannattaisi olla tekemisissä tuollaisen naisen kanssa, saa vain huonoa mallia elämästä.

"Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin" eli kaikkein ongelmaisinkin vanhempi saa tapaamisoikeuden vaikka oikeuden kautta jos haluaa. Tapaamisiin luovuttavan vanhemman vastuulla on arvioida onko toinen vanhempi kykenevä ottamaan lapsen.

T. ex-miehellä skitsofrenia

äiti saattaa olla paremmassa kunnossa kuin aiemmin, muttei tarpeeksi hyvässä. tekstiehdottelut lapselle ei osoita mitään hyvää makua. asiat täytyy kulkea teidän kautta, se nyt on vähimmäisvaatimus.

pienen lapsen äiti ei ole päihteiden orja pelkästään koska niistä tulee niin hyvä olo. luonteessa on kaikenlaista pahasti vialla, jonkunlainen narsismin ja sentimentaalisuuden yhdistelmä taitaa olla sääntö pikemmin kuin poikkeus. jos sellainen ihminen saa vapaan pääsyn lapsen elämään, asiasta ei voi seurata mitään hyvää.

Mä en oikein tiedä mitä sun kannattais tehä, mutta esimerkkinä meidän perheestä:

Mun isä on alkoholisti ja soittanut vaan ja ainoastaan kun on humalassa (ehkä jouluisin ym) antaa katteettomia lupauksia eikä ole koskaan ollut isä.
Äitini ei ole koskaan sanonut pahaa sanaa siitä ihmisestä eikä ikinä kieltänyt minua tai häntä tapaamasta, vaikka on aiheuttani äidilleni pelkkää tuskaa ja pahaa oloa. Isäpuoleni on ollut elämässäni 12 vuotta ja parempaa isää en voisi itselleni toivoa. Olen saanut itse tehdä päätökseni että näänkö isääni vai en..

Enkä ole nähnyt, kuin sen muutaman kerran kun suostuin menemään hänen luokseen lomalla ja sekin oli virhe. Tiedän että äitini on hyvä kasvattaja ja isä uuno. Voin vastata joskus jos hän soittaa ja jopa nähdä jos tulee tapaamaan. Mutta tiedän kuka on minulle se oikea vanhempi ja kuka ei.

Kyllä se niin on, ettet sinä voi kieltää lapsen ja äidin tapaamisia, eikä sinun sanomiset siinä asiassa paina. Mutta siinä olet oikeassa, että lapsen on outoa tavata "tuntematonta" äitiään ja yksin leikkipuistossa tms ei ehkä ole fiksua.Mutta jos äiti vie asian oikeuteen, hän saanee tapaamisoikeuden, ainakin valvotun. Ja lapsi voi murrosikäisenä, kapinavauheessa, olla sinulle erittäin katkera, jos nyt tapaamista koitat kieltää. Koittakaa mielummin sopia äidille ja lapselle turvalliset tapaamiset vaikka 1 -2 kertaa kuukaudessa aluksi. Voisivatko tavata äidin puolen mummilassa? Aluksi ei yö kylään sinnekään, jos mummi ei ole läheinen. Mutta kompromissi olisi tässä parempi kuin mehevä riitä. Soittakaa lastenvalvojalle ja koittakaa saada asiallinen ratkaisu.

Toivottavasti lapsi saa jossain vaiheessa mahdollisuuden tavata äitiään. Kannattaa varmaankin sopia asia virallisia teitä pitkin. Mutta mun mielestä te ette..tai teidän ei kannata kieltää mahdollisia tapaamisia.

Lapsen numero pitää vaihtaa, niin että äiti ei saa lapseen suoraan yhteyttä. Kerrotte äidille, että kaikki tapamiset ja yhteydenpito sovitaan teidän kauttanne. Ihan ensin varaatte ajan lastenvalvojalle ja kerrotte äidille, että saapuu myös paikalle. Siellä sitten aikuisten kesken keskustelette selvät pelisäännöt virallisen tahon hyväksymällä tavalla. Yhteydenotoa suunnitellessa on tärkeää edetä hitaasti ja lapsen ehdoilla, jos hän ei tunne äitiään. Äidille ehdoton vaatimus siitä, että lasta saa tavata vain selvinpäin. Ja tapaamiset tietenkin ovat lyhyitä ja tapahtuvat valvotusti; missään tapauksessa lasta ei pidä viedä äitiään tapaamaan ja jättää tilanteeseen yksin.

Ette tosiaan voi estää bioäidin tapaavan lastaan lain mukaan, joten kannattaa vaan heti lähteä selvittämään asiaa viralliselta taholta.

Olen kirjoittanut tuohon viestiin väärin näköjään, siis yhdessä ollaan oltu se 6v ja entisestä liitosta jäänyt lapsi on 7v :D

kiitoksia vastauksista. Olemme ajatelleetkin vaihtaa tytön numeron. Tyttö on itse aina ihmetellyt, kun jokakerta eri numerosta tulee joku tuon tyylinen viesti. Olemme sanoneet tytölle ettei saa vastata noihin numeroihin mitään.

Kun tyttö oli nuorempi niin tapasi äitiään ja muistaa jotain tapaamiskertoja, mutta kun hänen äitinsä sekosi kunnolla niin mies ja hänen exä sopivat yhteismielin että siitä lähtien he eivät enää tapaa. Tyttö oli myös tyytyväinen, koska pelkäsi oikeaa äitiään. Hän tuntee siis äitinsä joten kuten, mutta ei kovin hyvin mikä minustakin on harmillista. Tytön äidin puolen mummit ja ukit eivät ole koskaan edes halunneet ottaa yhteyttä lapsenlapseensa eivätkä ole koskaan edes tavanneet.

Puhuin äsken miehen kanssa ja ei sanonut mitään tapaamisen liittyen. Lupasi kuitenkin jutella asiasta enemmän, kun / jos tytön äiti soittaa uudelleen.

Voisiko sellainen järjestely olla mahdollinen, että miehesi sopii exänxä kanssa, että tämä saa puhua tytön kanssa, jos suraavan kerran soittaa selvinpäin. Valmistelette tyttöä tähän. Miehesi kyllä voisi myös sanoa, että tyttöä pelottaa ajatus tavata bio-äiti.

Mies soitti tänään tytön äidille ja mies sanoi, että he voivat tavata joku päivä, siis tyttö, hänen äitinsä ja mieheni kolmestaan. Tytön äiti kuitenkin raivostui ja sanoi, ettei halua tavata ketään. Tunti sitten hän soitti kuitenkin takaisin ja pyysi tapaamista. Laittoi tytöllekkin viestin kännykkään, vaikka mies kielsi ettei saa ottaa tyttöön mitään yhteyttä.