Eli meillä tyttö 4 kk ja tähän asti muuten täysimetyksellä paitsi iltaisin saanut vähän lisämaitoa ennen nukkumaanmenoa. Alusta asti vauva on puklaillut tosi paljon ja ollut enemmän tai vähemmän vatsavaivoja. Allergialääkärilläkin käytiin, mutta koska oireet ei kauhean pahoja niin sanoi että ei tarvitse jatkotoimenpiteitä ja että voin itse päättää jatkanko imetystä. Maitoallergiaa ei uskonut olevan. Jatkoin vielä lääkärissäkäynnin jälkeen imetystä. n. pari viikkoa sitten maito tuntui loppuvan, mutta viikon verran imetin ja imetin ja vielä imetin ja maidon määrä nousi taas vauvan tarpeiden tasolle. Olen yrittänyt myös ruokavalion avulla saada puklailua ja vatsavaivoja kuriin ja olenkin huomannut, että esim. kananmuna ja suklaa ehkä aiheuttavat oireiden pahenemista. Nyt yöt ovat menneet taas pahemmiksi oltuaan hetken jo tosi hyviä. Eli tyttö sätkii, ähisee, puhisee, itkee, kipristelee jne koko yön. Ja pieruja tulee tasaiseen tahtiin. Kakka on taas vihreää ja limaista. Tuntuma on myös ollut, että korviketta käytettäessä oireet helpottuisivat (kun tyttö ollut hoidossa tai isänsä kanssa).
No siis, kaiken tämän sekavan sepustuksen pointti on, että nyt kun 4 kk olen lähes koko ajan miettinyt, onko maitoni tytön vatsavaivojen syy, olen päättänyt nyt antaa vuorokauden verran pelkkää korviketta ja katsoa mitä tapahtuu. Jos ensi yö on helpompi ja muutenkin jos puklailu ja kitinä ja vääntelehtiminen loppuu, aion lopettaa imetyksen. Mielestäni lapseni on saanut tarvittavat vasta-aineet ja hyvän alun elämälleen 4 kk:n täysimetykellä. Mitä mieltä olette, onko tarpeeksi hyvä syy lopettaa imetys? Itselläni kyllä itku pääsi kun päätin asian viime yönä, läheisyys on kuitenkin niin iso osa imetystä.
Kiitos jos jaksoit lukea ja vastata!
No siis, kaiken tämän sekavan sepustuksen pointti on, että nyt kun 4 kk olen lähes koko ajan miettinyt, onko maitoni tytön vatsavaivojen syy, olen päättänyt nyt antaa vuorokauden verran pelkkää korviketta ja katsoa mitä tapahtuu. Jos ensi yö on helpompi ja muutenkin jos puklailu ja kitinä ja vääntelehtiminen loppuu, aion lopettaa imetyksen. Mielestäni lapseni on saanut tarvittavat vasta-aineet ja hyvän alun elämälleen 4 kk:n täysimetykellä. Mitä mieltä olette, onko tarpeeksi hyvä syy lopettaa imetys? Itselläni kyllä itku pääsi kun päätin asian viime yönä, läheisyys on kuitenkin niin iso osa imetystä.
Kiitos jos jaksoit lukea ja vastata!