ihanaAlkuperäinen kirjoittaja miemie:Sen olen huomannut, että ainoat lapset ovat usein tosi sosiaalisia mutta tavallaan "pehmeitä", vähän ylikilttejä toisia lapsia kohtaan. Puuttuu se tietty kierous, joka sisarusparvessa kehittyy.
Ja mullakin paras kaveri ainoa lapsi.
Totta tämäkin!Alkuperäinen kirjoittaja miemie:Sen olen huomannut, että ainoat lapset ovat usein tosi sosiaalisia mutta tavallaan "pehmeitä", vähän ylikilttejä toisia lapsia kohtaan. Puuttuu se tietty kierous, joka sisarusparvessa kehittyy.
Kierous todellakin puuttuu, olen huomannut. Mun lapsi on monessa asiassa todella oikeudenmukainen eikä useinkaan ymmärrä jos joku pistää niin sanotusti 6-0. Mutta toisaalta on myös itsekäs, ja koska on myös temperamenttinen niin on aika kova komentelemaan ja ohjailemaan leikeissä.Alkuperäinen kirjoittaja miemie:Sen olen huomannut, että ainoat lapset ovat usein tosi sosiaalisia mutta tavallaan "pehmeitä", vähän ylikilttejä toisia lapsia kohtaan. Puuttuu se tietty kierous, joka sisarusparvessa kehittyy.
Mun tyttö on todella sosiaalinen tapaus, aina ollut. Mutta tuo on totta että tyttö vähän "pehmeä" toisia kohtaan. Muistan itsestäni kaikki kieroilut ja tappelut veljen kanssa. Mun tytössä en ole tälläista huomannut. Tiedä sitten miten eskarissa, kieroileeko ne tytöt siellä vai eiAlkuperäinen kirjoittaja miemie:Sen olen huomannut, että ainoat lapset ovat usein tosi sosiaalisia mutta tavallaan "pehmeitä", vähän ylikilttejä toisia lapsia kohtaan. Puuttuu se tietty kierous, joka sisarusparvessa kehittyy.
Kyllä näin, on, mutta en kuvaisi sitä sanalla 'pehmeys' vaan ehkä ennemminkin harkintakyky ja rauhallisuus. Kiltteydellä ei asian kanssa ole välttämättä mitään tekoa, mutta ainoa lapsi on ehkä luottavaisempi eikä tosiaan omaa sitä kieroilun tarvetta mitä sisarusparvissa esiintyy kun taistellaan siitä kuka saa ja mitä ja kuinka paljon. Huomiota ei tarvitse jakaa. Mutta tosiaan mitä sosiaalisuuteen tulee niin ainoa lapsi on ehkä jopa sosiaalisempi kun kouluikä alkaa ja omaehtoinen toiminta lisääntyy sillä yksinäisessä kodissa tekeminen on vähäistä ja sitä lähdetään aina hakemaan muualta. Minulla on yksi ja ainoa lapsi. On avoin, iloinen ja sosiaalinen lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja miemie:Sen olen huomannut, että ainoat lapset ovat usein tosi sosiaalisia mutta tavallaan "pehmeitä", vähän ylikilttejä toisia lapsia kohtaan. Puuttuu se tietty kierous, joka sisarusparvessa kehittyy.
Täällä kanssa toinen. Lapsena toosi ujo ja arka. Tai on mulla 10v vanhempi isosisko, mutta ei olla oltu pahemmin tekemisissä.Alkuperäinen kirjoittaja oskariolematon:No mä olen sitten se poikkeus. Olen ainoa lapsi ja todella epäsosiaalinen.