aina välillä käy ärsyttämään miehen tapa toimia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
ensin ollaan koitettu herätellä sitä muutaman tunnin ajan, ei noussu ylös.
ollaan sitten pojan kanssa oltu kahestaan ja lopulta kahestaan myös syötiin myöhäinen aamupala.
kun nyt sitten vihdoin mies nous ylös, niin hirveä "möykkääminen" siis sellainen huomioikaa nyt minua, jutelkaa minulle, miksi ette tule pöyutään istumaan kanssani.. joko me ollaan lähtö valmiita.. siis ei tod. olla, kun ollaan odoteltu et se nousis ylös että selviäis monelta ollaan lähdössä sen vanhemmille kyläilemään. (annoin pojan aloittaa leffan katselun tossa odotellessa) nyt se sitten on hirveällä tohinalla tekemässä lähtöä ja kettuilee kun me ei olla valmiita.. |O

(pieni ärsytys, joulu ei siis ole pilalla :D)

muutenkin tuossa aatonaattona ja aattoaamuna aloin ymmärtämään miksi oma äitini on ollut aina niin kovin stressaantunut jouluisin, menee siinä itselläkin hermot kun mies vaan makaa eikä tee mitään mitä pyydetään, poika kiukkuaa ja itse siinä yrittää tehdä 10 asiaa saman aikaisesti kun kukaan ei vaivaudu auttamaan.. sitte tuntia myöhemmin mies kyseli et ai teitkö sen jo ja sitten palas sohvalle rötköttämään..

mutta kaiken kaikkiaan on ollut hyvä joulu, aatto meni hyvin

Melkeinpä samoja fiiliksiä täälläkin, tosin ei olla menossa mihinkään. Mies jättää kaiken viimetinkaan, ja sitten joudun kuitenkin tekemään itse. Onneks pahin joulustressi on ohi jo, enää on paikkojen raivaus ja uusien tavaroiden sijoittelu. :)

Sama täällä, kaikki saan tehdä yksin.. Mies oli aattona vielä ostoksilla 4 tuntia ja meille tuli tupa täyteen vieraita.. Miks kaikki pitää jättää aina viime tinkaan, tosin ne lahjat mitä oli hankkimassa oli minulle, mutta mielummin kuitenkin olisin ottanut sen ajan yhdessä..

Mää jo tos aattelin eilen että varan lapsille ja mulle ensi jouluksi jonkin pakettimatkan jonnekkin. Jääköön ukko yksistään mököttämään tänne.

Mä ymmärrän että hää on väsnyt työviikon jälkeen, mutta siltikkin joulu on lasten juhla ja tenaville tiuskiminen EI kuulu asiaan.

Huh huh mitä miehiä! kyllä saa taas olla kiitollinen omasta miehestä joka tekee yhtä lailla kaikkea kuin minäkin. Ja pelastaa minun joulun aina kun tuppaan stressata siivouksesta ja ruuanlaitosta niin siivoaa yleensä minun puolesta niin saan rauhassa kokata :)
En kyllä ite ikinä jaksais katella tommosta miestä joka ei mitään viitti tehä.

En vaan ymmärrä. Miks siedät tollasta tilannetta?

koska ei tää nyt oo mikään jatkuva tila, ja koska en halua siirtää yhtä jouluperinnettä eteenpäin, eli riitelyä joulurauhan julistukseen asti.. tämä oli eka joulu mikä vietettiin kotona, joten ensi vuonna osaan välttää tämänkin ongelman :D
mitä tulee tuohon lähtöön niin, sitä se harrastaa ja se on helkkarin ärsyttävää.. eli ensin itse nukkuu/rötvää jne ja me odotetaan.. sitten yhtäkkiä se on sinkoamassa 30min varoajalla johki ja meidän pitäis olla valmiina, vaikkei ole sovittu mitään aikaa ja vaikka se on itse vetkuttanut lähtöä, lähtöajan sopimista/kertomista... muttan onneksi omaan just tasan v-mäisen luonteen eikä näin ollen olla edelleenkään lähtövalmiita.. eli ihan kaikessa rauhassa tehdään lähtö, miehen oma moka kun nukkui niin pitkään :D

[QUOTE="vierailija";25294955]Huh huh mitä miehiä! kyllä saa taas olla kiitollinen omasta miehestä joka tekee yhtä lailla kaikkea kuin minäkin. Ja pelastaa minun joulun aina kun tuppaan stressata siivouksesta ja ruuanlaitosta niin siivoaa yleensä minun puolesta niin saan rauhassa kokata :)
En kyllä ite ikinä jaksais katella tommosta miestä joka ei mitään viitti tehä.[/QUOTE]

mä oon ihan varma että tämä johtuu samasta mistä ex miehenkin ongelmat asiassa... ainoa lapsi, poika sellainen ja äitee on passannut, eli aina valmiiseen pöytään on saanut saapua.. mä voin vaan koittaa opettaa toisille tavoille

Mä saan kyllä miehen tekemään joulunakin oman osuutensa, mutta tuo lähteminen kuulosti kyllä tutulle :D Että pitäisi minuutissa olla valmiina lähtemään johonkin. Ja silloinkin minä olen se joka tekee ne lähtövalmistelut eli mies ei hoksaa että auttamalla oltaisiin nopeammin lähdössä ;) Ja mikä ärsyttävintä kun ollaan lähdössä jonnekin reissuun: minä pakkaan ja huolehdin että kaikki tarvittava on mukana ja sitten AUTOSSA, kun ollaan jo lähdetty niin mies alkaa kyselemään "muistitko ottaa sen ja sen" :kieh: Vähän myöhäistä siinä vaiheessa enää miettiä, voisi vaikka edes joskus ennen lähtöä vähän ajatella että mitä tarvitaan ja itse vaikka huolehtia sen mukaan.. tai edes ajatella sen ääneen niin että minä sen kuulisin ennen lähtöä :D

Mutta joo, pikkujuttuja :D

Ehkä se ei vaan ota ressiä kaikesta niin kuin te. Meillä mies samanlainen, mutta meillä se ero että myös itsekin olen sellainen:) Se on piirre, jota en usko että voi muuttaa helposti ihmisessä. Itse tiedostan sen että ärsyttää muita ja yritän joissain asioissa toimia toisin. Mutta kun se toiminta tulee selkärangasta, ei sitä noin vain muuteta, tai tuskin edes ollenkaan.

Jos mies on tuon luontoinen ja et häntä siedä, niin miten olet yhteen edes eksynyt. Nyt en usko nuihin että oli erilainen silloin aikaisemmin. Tai ehkä mies tosiaan on alussa yrittänyt mieliksesi olla toisenlainen, nyt vain enää ei jaksa esittää. Mutta sinä joko hyväksyt nyt tuon piirteen tai et. Takuu varmaa on että jokaisessa ihmisessä alkaa jokin piirre myöhemmin ärsyttämään. Jos ei niitä kestä, niin ehkä tosiaan on paras olla yksin. Tai sitten aina vaihtaa miestä muutaman vuoden välein:) Toista ihmistä ei voi muuttaa. Se muutos tosiaan lähtee siitä ihmisestä, ei sinusta! Hän pitää omia toimintamallejaan oikeina. Miksi hän niitä muuttaisi?

Mä tiedän itse kuinka vaikeaa on yrittää aina miellyttää toisia, tai tehdä toisten tavalla. Se on henkisesti todella raskasta. Koska itse en samoin ajattele, niin aina tulee tehtyä kuitenkin jotain väärin. Koska jokainen ihminen ajattelee asioista ihan omalla tavallaan ja toimii sen mukaan. On erilaisia arvoja ja toimintatapoja.

Olipas pitkä sepustus, mutta jos jotenkin miestäsi ymmärtäisit.

[QUOTE="petite";25295135]Ehkä se ei vaan ota ressiä kaikesta niin kuin te. Meillä mies samanlainen, mutta meillä se ero että myös itsekin olen sellainen:) Se on piirre, jota en usko että voi muuttaa helposti ihmisessä. Itse tiedostan sen että ärsyttää muita ja yritän joissain asioissa toimia toisin. Mutta kun se toiminta tulee selkärangasta, ei sitä noin vain muuteta, tai tuskin edes ollenkaan.

Jos mies on tuon luontoinen ja et häntä siedä, niin miten olet yhteen edes eksynyt. Nyt en usko nuihin että oli erilainen silloin aikaisemmin. Tai ehkä mies tosiaan on alussa yrittänyt mieliksesi olla toisenlainen, nyt vain enää ei jaksa esittää. Mutta sinä joko hyväksyt nyt tuon piirteen tai et. Takuu varmaa on että jokaisessa ihmisessä alkaa jokin piirre myöhemmin ärsyttämään. Jos ei niitä kestä, niin ehkä tosiaan on paras olla yksin. Tai sitten aina vaihtaa miestä muutaman vuoden välein:) Toista ihmistä ei voi muuttaa. Se muutos tosiaan lähtee siitä ihmisestä, ei sinusta! Hän pitää omia toimintamallejaan oikeina. Miksi hän niitä muuttaisi?

Mä tiedän itse kuinka vaikeaa on yrittää aina miellyttää toisia, tai tehdä toisten tavalla. Se on henkisesti todella raskasta. Koska itse en samoin ajattele, niin aina tulee tehtyä kuitenkin jotain väärin. Koska jokainen ihminen ajattelee asioista ihan omalla tavallaan ja toimii sen mukaan. On erilaisia arvoja ja toimintatapoja.

Olipas pitkä sepustus, mutta jos jotenkin miestäsi ymmärtäisit.[/QUOTE]

ehkä se on ollu alusta asti tuollainen, täytyy sanoa etten muista :D
ehkä rakkaus on sokaissut mut luulemaan ettei ole mitään pikkuvikoja tai asioita jotka käy pidemmän päälle ärsyttämään :D
mutta siis kyse ei ole mistään maailman kaatavasta ongelmasta, menee samaan kategoriaan kuin hammastahnatuubin keskeltä puristaminen.. välillä nyppii mutta ei silti jatkuva ärsytyksen aihe

ONNEKSI ei tarvi ressata joulunakaan miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, juomisista tai juomattomuudesta.... kun ei pingota itsekään turhasta ei toinenkaan ärsytä=)

[QUOTE="Vieras";25299590]ONNEKSI ei tarvi ressata joulunakaan miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, juomisista tai juomattomuudesta.... kun ei pingota itsekään turhasta ei toinenkaan ärsytä=)[/QUOTE]

enpä nyt turhasta tiedä.. mun mielestä pyyntö siivoatko kissan potat että pääsen imuroimaan heti kun oon saanut rosollin valmiiksi, niin päästään sitten saunaan ennenkuin vieraat tulee.. mä kuitenkin tein ruuat, katoin ja koristelin pöydän, imuroin, siivosin keittiön jne. et ei ehkä olis ollut niin paha rasti siivota niitä pottia, mutta koska mies ei eväänsä heilauttanut kun olihan se herännyt vasta 11 aikaan.. niin teinpä senkin homman itse, ja siitä sitten ärsyynnyin, hetkellisesti ainakin :D

[QUOTE="Neith";25299612]enpä nyt turhasta tiedä.. mun mielestä pyyntö siivoatko kissan potat että pääsen imuroimaan heti kun oon saanut rosollin valmiiksi, niin päästään sitten saunaan ennenkuin vieraat tulee.. mä kuitenkin tein ruuat, katoin ja koristelin pöydän, imuroin, siivosin keittiön jne. et ei ehkä olis ollut niin paha rasti siivota niitä pottia, mutta koska mies ei eväänsä heilauttanut kun olihan se herännyt vasta 11 aikaan.. niin teinpä senkin homman itse, ja siitä sitten ärsyynnyin, hetkellisesti ainakin :D[/QUOTE]

mä tein rosollin ym valmiiksi jo pe niin lauantaina ei tarvinnu ku olla vaan ja mieskin lähti sitten kavereidensa luo 100km päähän päiväksi, kerkes takas 15min ennen pukin tuloa. oli kivan rento ja kiireetön joulu noin yleensä, eilenki käytiin kaverin luona lasten luona ja sitten nukuttiin kunnon päikkärit sen päälle=)

Toi lähteminen kuulostaa nii-in tutulle. Varsinkin jos lähdetään johonkin reissuun eli ollaan vähntään yksi yö ja pakkaamista riittää. Mä pakkaan omat ja lasten 5kpl kamat (tosin nyt olen jo 2 isoimman laittamaan kamansa itse). Pakkaan ne autoon ja sen jälkeen alkaa mies kauhealla kiireellä ja rymimällä pakkaamaan omiaan. Mutta ei hän löydä puoliakaan, joten joudun niitä vielä etsimään... siis siinä vaiheessa, kun pitäisi jo kiinnittää lapset autoon, niin mä etsin miehen sukkia ja kauluspaitoja. Kun ne on löydetty ja lapset paketoitu autoon, mies tulee ja hyppää kyytiin.

Toi lähteminen kuulostaa nii-in tutulle. Varsinkin jos lähdetään johonkin reissuun eli ollaan vähntään yksi yö ja pakkaamista riittää. Mä pakkaan omat ja lasten 5kpl kamat (tosin nyt olen jo 2 isoimman laittamaan kamansa itse). Pakkaan ne autoon ja sen jälkeen alkaa mies kauhealla kiireellä ja rymimällä pakkaamaan omiaan. Mutta ei hän löydä puoliakaan, joten joudun niitä vielä etsimään... siis siinä vaiheessa, kun pitäisi jo kiinnittää lapset autoon, niin mä etsin miehen sukkia ja kauluspaitoja. Kun ne on löydetty ja lapset paketoitu autoon, mies tulee ja hyppää kyytiin.

:D meillä mies tosissaan ensin itse vitkuttelee, esim nukkuu tai löhöilee sohvalla, ja mä odottelen et millon mentäis.. sitte yhtäkkiä se saa sen hepulin et nyt mennään, käy pikaseen suihkussa, pakkaa omat kamansa (ja niistäkin mun pitää tietää puolen sijainti paikka) ja on menossa ovesta ulos kun totean et ei viittis odotella meitä, kun me ei olla valmiita koska herra ei ole suvainnut sopia/keskustella mun kanssa et monelta mennään.. sitte se istuu sohvalla huokailemassa ja murisemassa kun aina pitää odotella.. mä saan siis pakata lapsen ja mun kamat (ja puolet miehen kamoista) huolehtia et kissojen potat on siistit, kalat ja kissat ruokittu, sähkölaitteet sammutettu, kaikki noin suurinpiirtein kunnossa ja ovet lukittu ja siinä sivussa etsiä miehen lompakon, puhelimen ja ne auton avaimet.. ja ongelmahan olis ratkottu ihan vain sillä että sovittais joku kellonaika et monelta mennään (tai jos mies on sellaisen sopinut tai mielessään päättänyt niin kertois sen mulle :D)

[QUOTE="Neith";25299725]:D meillä mies tosissaan ensin itse vitkuttelee, esim nukkuu tai löhöilee sohvalla, ja mä odottelen et millon mentäis.. sitte yhtäkkiä se saa sen hepulin et nyt mennään, käy pikaseen suihkussa, pakkaa omat kamansa (ja niistäkin mun pitää tietää puolen sijainti paikka) ja on menossa ovesta ulos kun totean et ei viittis odotella meitä, kun me ei olla valmiita koska herra ei ole suvainnut sopia/keskustella mun kanssa et monelta mennään.. sitte se istuu sohvalla huokailemassa ja murisemassa kun aina pitää odotella.. mä saan siis pakata lapsen ja mun kamat (ja puolet miehen kamoista) huolehtia et kissojen potat on siistit, kalat ja kissat ruokittu, sähkölaitteet sammutettu, kaikki noin suurinpiirtein kunnossa ja ovet lukittu ja siinä sivussa etsiä miehen lompakon, puhelimen ja ne auton avaimet.. ja ongelmahan olis ratkottu ihan vain sillä että sovittais joku kellonaika et monelta mennään (tai jos mies on sellaisen sopinut tai mielessään päättänyt niin kertois sen mulle :D)[/QUOTE]

meillä tuota ongelmaa ei ole kun mies kulkee omalla autollaan ja minä lsten kanssa omallani. kumpikin huolehtii oman autonsa pakkaamisen. ja jos ollaan menossa jonnekin pakkaan tavarani ja muksut autoon ja lähden, mies tulee kun kerkiää ja sama toisinpäin.