Aina minä, joka herää lasten kanssa vapaapäivinä aikaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsymys v***taa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama juttu täällä. Siis mies aamu-uninen ja -äreäkin eikä herää lasten heräämiseen vaikka nämä tyyliin tulisivat päälle hyppimään. Itse taas en kerran herättyäni pysty nukahtamaan uudelleen, poju tietty aloittaa vielä aamut siinä kuuden pintaan.

Olen hyväksynyt tilanteen ja pistän miehelle sitten enemmän vastuuta iltaisin. Pojun kanssa laitetaan usein aamulla filmi pyörimään ja hautaudutaan sohvalle peiton alle ensimmäiseksi tunniksi, sitten keretään vielä rauhassa syödä aamupalat ennen kuin muut heräilee.
Tiesitkö, että minä tykkään jutuistasi? Nyt tiedät ja Hauskaa Vappua sinulle ja perheellesi :)

[QUOTE="minää";26178013]Ettekö voisi miestenne kanssa jutella ja sopia asioist toisin? Meillä ainakin on ihan puheyhteys asiasta, kun jompikumpi on väsynyt, niin toinen sanoo, että mä huolehdin, nuku sinä ja laita korvatulpat. Olipa kyse yöunista tai päikkäreistä.[/QUOTE]

Me teemme näin.

Meillä mies on aamuvirkku, joten mä saan nukkua kyllä aamuisin. Nuorimmainen on meillä myös aamunukkuja, joten hän heräilee usein samoihin aikoihin, kun minä... Isommat jo pärjää keskenään, kun heräävät. Joskus isommat vahtii meillä nuorimman (ikää 4-v) aamuisin, jos jostain syystä meitä molempia nukuttaa. Mutta puheyhteys meillä toimii. Jos miestäni väsyttää, niin sit hän nukkuu aamusta. Niitä aamuja vaan on tosi harvoin. Mutta suosittelen kyllä puhumaan, ei kukaan voi tietää jos ei puhu. Kukaan ei osaa toisen ajatuksia lukea.

Mies tekee vuorotyötä, joten ei välttämättä ole koko viikonloppua kotona. Ja ne aamut kun on, nukkuu... Ei siis onnistu vuorottelu.
Ja arki-aamuisin(kin) on pakko herätä klo 6, jotta yksi lapsista ehtii koulubussiin ja itse töihin.

Onhan sillä vuorotyöläiselläkin vapaapäiviä ja iltavuoroja jolloin voi hoitaa lasten aamuhommia. Meillä olen se joka herää aamulla ekana tuon aamuvirkun kanssa. Viikolla laitan siinä aamupalat kuntoon ja katson että vaatteet on valmiina. Seitsemän aikoihin herätän miehen aamupalalle jos tällä on vapaapäivä tai iltavuoro sekä tietty tytön kahdeksan aikaan mies lähtee viemään isompia lapsia hoitoon/kouluun ja jos on treenipäivä jatkaa siitä salille.

Viikonloppuisin jos miehellä on vapaapäivä tai ilta hän saa nukkua niin pitkään kuin lystää.

Uusimmat

Yhteistyössä