M
mikä neuvoksi
Vieras
Poika nukkui aiemmin hyvin ja kokonaisia öitä. Mitä nyt välillä pyysi yöllä pissalle ja sitten meni kiltisti omaan sänkyyn nukkumaan. Tänä syksynä on ollut iso muutos elämässä, kun meidän lapset meni päiväkotiin ja minä palasin töihin. Koko syksyn on poika ollut levoton niin päivällä kuin yölläkin. Viime aikoina on usein herännyt kesken unien hysteerisesti itkien, koska lastenhuoneessa on kuulemma mörkö. Nyt herää joka ikinen yö n klo 2-3 ja itkien tulee meidän makuuhuoneeseen. Ensin haluaa pissalle ja sit meidän väliin, jossa sitten ei heti alakaan nukkua, vaan kääntää ja vääntää ja höpöttelee. Aamulla ollaan kaikki väsyneitä sekä vanhemmat että poika. Onneksi isompi lapsi ei sentään herää näihin öisiin mekastuksiin. Emme uskalla kokeilla "pakottaa" lasta takaisin omaan sänkyyn, koska meteli olisi melkoinen ja haluamme, että edes esikoinen saa nukkua. Mies menee aikaisin töihin, joten hänellä kello soi jo puoli kuusi. Meidän sängyssä nukkuva poika herää tähän, joten siihen loppuu munkin yöunet sitten, vaikka muuten saisin hetken pitempään nukkua. Ja lapsen unetkin jää mielestäni vajaaksi.
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä, et tilanne rauhoittuu. Poika on nukkunut omassa sängyssään lastenhuoneessa jo yli vuoden, mutta nyt tämä uusi elämäntilanne on sekoittanut ilmeiseti liikaa. Olen välillä töissä tosi väsynyt ja mietin, että mitä tulikaan tehtyä kun palasin töihin...
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä, et tilanne rauhoittuu. Poika on nukkunut omassa sängyssään lastenhuoneessa jo yli vuoden, mutta nyt tämä uusi elämäntilanne on sekoittanut ilmeiseti liikaa. Olen välillä töissä tosi väsynyt ja mietin, että mitä tulikaan tehtyä kun palasin töihin...