Aikuisten pakkaspukeutumisesta

Kylymä
Rakastan pakkasta ja ulkoilen mielelläni. Toppavaatteissa tulee kuitenkin meikäläiselle liian kuuma, joten ns. tavallisilla vaatteilla pärjäilen. Vähänhän siinä pakkanen kirpaisee, mutta hyvin on tähänkin mennessä pärjätty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25600766:
Kuinkas tämä farkkukansa osallistuu lasten kanssa lumiukkojen ja -linnojen rakenteluun? Voipi tulla pillifarkuissa kolea kun polvillaan ryönää lumihangessa lumipalloja pyöritellen. Vai kärvistelettekö vaan rööki huulessa tuulikaapissa kun "ulkoilette" lastenne kanssa?

Minä ainakin osallistun lasten kanssa lumitouhuihin ihan kuten lapsetkin ja teccitoppikset pitää kylmän ja kostean ulkopuolella.
Ihan sujuvasti pystyy hangessa kulkemaan farkuillakin.
 
"äiti"
Mulla on kyllä ulkoiluvaatteet keliin ku keliin, jopa kurapuku löytyy. Ja en olisi nuorena uskonut kulkevani vielä tuulipuvussa, mutta mulla onkin hienoja tuulipukuja =P ...

Mutta joo 3 koiraa ja 4 lasta, ulkoiluvaatetuksen on oltava kunnossa kengitä lähtien ja kun on oikeanlaiset kengätkin niin ei ne varpaatkaan palele.
 
"Minda"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25600766:
Kuinkas tämä farkkukansa osallistuu lasten kanssa lumiukkojen ja -linnojen rakenteluun? Voipi tulla pillifarkuissa kolea kun polvillaan ryönää lumihangessa lumipalloja pyöritellen. Vai kärvistelettekö vaan rööki huulessa tuulikaapissa kun "ulkoilette" lastenne kanssa?

Minä ainakin osallistun lasten kanssa lumitouhuihin ihan kuten lapsetkin ja teccitoppikset pitää kylmän ja kostean ulkopuolella.
Mä en ymmärrä miksi kaikilla pitäisi olla toppahousut ja vielä vähemmän ymmärrän ap:ta ja muita jotka päivittelevät asiaa kun kaikilla ei ole toppahousuja.

Mulla on yleensä jalassa mustat kankaiset housut ja siellä alla tavalliset pitkikset tai microfleecepitkikset. Ei tuo vaatetus mua mitenkään estä ulkoilemasta ja touhaamasta pihalla. Käytän pipoa eli ei tarvitse seuraavaksi alkaa sitä jeesustelemaan.

Jotenkin huvittavaa tämä touhu nyt. Koittakaa nyt hyvät ihmiset hyväksyä muitakin kuin omat tapanne. En mäkää soita suutani teidän toppahousuista. Huomioikaa myös se, että jotkut ovat hyvin lämminverisiä eivätkä tarvitse paksua vaatetusta edes 30 asteen pakkasissa.

Ja kyllä, nyt mä vähän jo ärsyynnyin näistä teidän kirjoitteluista.
 
Yleensä en laske mäkeä itse vaan poika ihan itekseen istuu siinä pulkassa. Ei edes halua mua mukaan jos pyydän. Ja eipä ole sen kerran mitä oon laskenut mitenkään ylivoimasen hankalalta tuntunut.

Lumipalloja osaan pyöritellä farkutkin jalassa, pillejä en omista enkä röökiä polta. Ei ole mahottomasti paleltanut etenkin kun liikkuu.
 
"SALLY"
Minä rakastan toppahousujani!!! Olen niin onnellinen, kun löysin basicit, mustat toppishousut, jotka sopivat hyvin farkkujen päälle. Minulla on ne aina työmatkoillakin (kuljen bussilla ja on myös vähän kävelymatkaa töihin). Mulla on sellainen nätti musta pitkähkö toppatakki ja sitten muutamat eri paksuiset rukkaset ja tosi hyvännäköinen lämmin pipo. Olen mielestäni suorastaan tyylikäs kun lähden töihin! Eikä ole kylmä :)
 
"vieras"
Ihmettelin kans, kun työkaveri sanoi ettei omista toppahousuja. Oli meinannut viime viikolla ostaa, mutta sitten oli ajatellut että pian tämä talvi taas on ohi. On kylläkin lapseton, mutta koiria löytyy eli ulkoilemaan joutuu.

Melkoinen ero siis pukeutumisessa, kun minä menen täysin topattuna töihin ja jopa ihan kävellen kun toinen tulee jossain trikoissa autolla. :D
 
Rollolainen
Tottakai talvella on toppikset. HUlluahan se on itsensä jäädyttää. Vaikka seisioisin näillä pakkasilla ppysöäkillä, suojaan itseni hyvin. Voihan ne toppahousut koulussa otta pois, ei oo viakea. Nykyäänhän on ihan hienojakin toppahousuja josta ei edes päältä näe että ovat toppahousut.
 
Olen palelevaa sorttia ja toppahousut on aina olleet talven must-vaatetus. Tosin minulla on nuoresta asti ollut koiria ( joiden kanssa aikanaan harrasteltiin) ja sittemmin lapsia jotka ovat vaatineet osallistumista lumileikkeihin.

Farkuilla ja välihousuilla pärjään kaupungilla, työmatkat jne mutta paikallaan seisoskelu saa jo helposti hytisemään. Monia välihousuja mukavammaksi ja kätevämmäksi koen ne toppahousut sisähousujen päällä. Helpommat myös riisua pois kun tulee sisälle.

Sinänsä sama miten muut pukeutuu.
 
"vieras"
Mulla on jo niin isot lapset, että ne hoitaa ulkoilunsa ihan kavereidensa kanssa. Yli 20 asteen pakkasilla en ulkoile, koska mulla jäätyy naama ja on vaikea hengittää. Muuten laitan lenkille mennessä fleecepuvun ulkoilupuvun alle ja ihan hyvin tarkenen.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";25600944]Mulla on jo niin isot lapset, että ne hoitaa ulkoilunsa ihan kavereidensa kanssa. Yli 20 asteen pakkasilla en ulkoile, koska mulla jäätyy naama ja on vaikea hengittää. Muuten laitan lenkille mennessä fleecepuvun ulkoilupuvun alle ja ihan hyvin tarkenen.[/QUOTE] joskus o pakko ulos lähteä silloinkin. koulun ja töihinkin on lähdettävä vaikaa olis pakkasta miljona astetta.
 
"Tiina"
"vieras"
Mä hommasin ensimmäiset toppikset (aikuisena) 25-vuotiaana. Nyt omistan jo kahdet. On ne niin ihanat pakkasella. Lapsen kanssa lumessa peuhatessa farkut ja tavishousut ei välttämättä kovin kätevät, kun menevät märäksi. Kun taas ohuemmat veden/kosteuden pitävät housut on ihan jees pakkasellakin, kun on vaan kerrasto alla. Itellä tulis kyllä kylmä niillä, siksi suosin toppiksia.
 
En omista enkä hanki toppahousuja. Vaikka mulla ois kolmet toppahousut niin se ei poista sitä tosiasiaa että pakkasella mun silmät ja naama jäätyy heti.
Eikä kiinnosta ulkoilla pakollista enempää pakkasella.
 
"Minda"
Tottakai talvella on toppikset. HUlluahan se on itsensä jäädyttää. Vaikka seisioisin näillä pakkasilla ppysöäkillä, suojaan itseni hyvin. Voihan ne toppahousut koulussa otta pois, ei oo viakea. Nykyäänhän on ihan hienojakin toppahousuja josta ei edes päältä näe että ovat toppahousut.
Hullua ajatella, että jokainen tarvitsee toppahousut. Miksi ette voi tajuta, että jotkut pärjää ilman niitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Katherine Wheel
[QUOTE="Minda";25600997]Hullua ajatella, että jokainen tarvitsee toppahousut. Miksi ette voi tajuta, että jotkut pärjää ilman niitä?[/QUOTE]

Mikäs siinä, jos pärjää ilman. Mutta sitten kun on näitä valittajia, kun ei pakkasen takia pääse kauppaan, kun pitäs peräti kilometri kävellä.
 
kps
Mulla on toppahousut ja takki. Pitävät tuulta ja lämmittävät paljon paremmin kuin farkut. Mutta jos märkään suojalumeen istuu niin kyllä takamus kastuu toppahousujenkin läpi.
 
"vieras"
Täytyy kyllä yhtyä ihmettelijöihin. ilmeisesti kaikki eivät vain ulkoile niin paljon kuin toiset.

Itselleni olisi ollut tänä talvenakin sula mahdottomuus tehdä koiran kanssa lenkkejä jäällä ilman kunnollisia toppahousuja.
Sama lasten kanssa lumessa remutessa, miten niillä kastuneilla farkuilla voi seistä ulkona vaikka tunnin?
 
Toki mulla on jossain kaapinpohjalla laskettelutakki ja -housut, mutta enköhän mä pärjää ilmankin kun tuosta kävelen parisataa metriä ratikkapysäkille ja menen keskustaan :D Siellähän ei sitten niinkään tarvitse ulkona kulkea, stockalta pääsee maan alta foorumiin, foorumista kamppiin ja rauttikselle, rauttikselta pääsee taas metrolla mukavasti vaikka kaisaniemeen tai hakaniemeen.
 
"vieras"
Mun on tosi vaikea löytää sopivia toppahousuja. Olen aikas lyhyt, lantio on leveä ja pyllyäkin löytyy ;)
Jos löytyy sopivan mittaiset housut, ne jumahtaa reisiin eikä nouse siitä ylemmäs. Jos taas löytyy housut jotka nousevat ylös asti ja mahtuvat vielä kiinnikin, niin sitten on puntit 30cm liian pitkät :D Ja mä en ainakaan saa nätisti lyhennettyä toppiksia.

Mä käytän kovilla pakkasilla farkkujen alla lämpösukkiksia. Takki on pitkä, melkein polviin ulottuva.
Käyn lapsen kanssa pulkkamäessä, luistelemassa, hiihtämässä ja touhutaan pihalla muutenkin.
 

Yhteistyössä