Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä toivon, että lasteni puolisot eivät koskaan laskeskele mun rahojani. Käytän omat rahani juuri niinkuin itse haluan. Vien vaikka naapurin Reiskan maailmanympärysmatkalle tai lahjoitan 10 000 e kodittomille kissoille. Tai annan lapsilleni sen mukaan, miten itse parhaimmaksi katson.
Lapsiani aion kuitenkin auttaa tarvittaessa. Tai siis olen jo auttanutkin. Myös lahjoittaa rahaa sen mukaan, minkä katson itselleni sopivaksi. Mua ihmetyttää vähän tuo, että miehesi ei saanut sitä tonnia muutamaksi päiväksi vanhemmiltaan lainaksi, jos vanhemmilla kerran tonni lompakossaan oli. Mä olisin omilleni lainannut.
En ole koskaan omien lasteni kohdalla ajatellut, että kummankin pitäisi saada tasan yhtä paljon. Eiväthän nuo saaneet syntymässäänkään yhtä paljon vaan toinen on terve ja toinen on vammainen. Nyt tosin mietin, että esikoinen on saanut parin viime vuoden aikana niin suhteettoman paljon rahaa matkusteluun yms ja kuopus ei, että voisin kuopukselle antaa jonkun "extrabonuksen". Mutta en ala euroja enkä edes satasia siinä laskemaan. Ja onhan noiden lapsuus ja nuoruuskin ollut ihan erilainen eli esikoinen joutunut tyytymään taloudellisen tilanteen takia paljon vähempään kuin kuopus.
Appivanhemmillasi on varmaan syynsä auttaa toista poikaansa enemmän kuin toista. Meillä oli aikoinaan systerin kanssa lastenhoidon suhteen samankaltainen tilanne paitsi että systerillä oli myös puoliso ja mä olin yh. Tosiasia kuitenkin oli, että mä pärjäsin vähemmällä lastenhoitoavulla kuin siskoni, joten oli aika loogista, että vanhempani antoivat apua sille, joka sitä enemmän tarvitsi.
Mä luulen, ettei ap:tä ei haittaisi, vaikka miehen veli euromääräisesti enemmän rahaa yms. saakin, mutta mä luulen, että ei ihmistä löydy, joka ei olisi siinä vaiheessa kateellinen, kun tarvetta olisi saada lainaan rahaa, eikä saa, vaikka toinen veli saisikin jatkuvasti.
Mun vanhemmat, jos antavat jommalle kummalle meistä siskoksista rahaa johonkin hankkeeseen, antavat saman summan myös toiselle, vaikka hänellä ei tarvetta olisikaan. Mulla sille ei olisi väliä, mutta ei se mua haittaakaan.