Aikuisopiskelu (lähihoitaja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia lähihoitajaksi opiskelusta aikuispuolella? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Varsinkin Tredun verkkopainotteinen linja kiinnostaisi. Kiitokset jo etukäteen vastauksistanne! :)

Onko kenelläkään kokemuksia lähihoitajaksi opiskelusta aikuispuolella? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Varsinkin Tredun verkkopainotteinen linja kiinnostaisi. Kiitokset jo etukäteen vastauksistanne! :)

Pistävät työharjoitteluun muistisairaiden kanssa, paska lentää päällesi, tutustut uusiin hajuihin, näet kammottavia asioita (paskan syömistä, makuuhaavoja, surkeaa hoitamista) ja sinut jätetään yksin tekemään vakituisen työntekijän työt. Tämä ei ole provo...

Olen itse aloittanut aikuispuolen opinnot alkuvuodesta,en tosin ko paikassa,vaan ihan lähiopiskeluna suoritan täyspäiväisesti opiskellen. Olen tykännyt joka hetkestä,porukka on mukavaa ja hyvin samanoloista kun itsekkin olen ja tehtäviä on ollut kohtuullisesti tähän mennessä.

Laajaan kysymykseen laakea vastaus: lähihoitajaopinnot on opintoja siinä missä muutkin, jos ala soveltuu niin tehtävät tuskin tuottavat sen suurempia ongelmia. Niihin on kuitenkin yleensä löydettävä aikaa ja kiinnostusta, vaikka asiat käsitelläänkin melko pintapuolisesti.
Näytöt on helpohkoja, koulukiusaamista esiintyy myös aikuispuolella, työharjoittelut ei mielestäni sisällä sen suurempaa dramatiikkaa kuin muunlainenkaan työskentely.

Tärkeintä on halu ja sopivuus alalle. Potilaiden ja asiakkaiden asema ei saa vaarantua, joten ainoastaan itsekkäistä syistä, ei alalle tulisi tähdätä.

Yhteistyössä