Aikuisia, joilla ollut korvatulehdus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasm

Vieras
Mulla toisessa korvassa tulehdus ja korva on myös lukossa kolmatta päivää!
Onko muilla ollut tulehduksen yhteydessä korva lukossa? Kauanko on ollut? Ab-kuuri menossa...

Kipu kesti pari päivää. Korva oli vähän väliä lukossa ainakin kaksi viikkoa eli kuurin jälkeenkin. Kävin vielä hoitajalla ja hän kertoi sen olevan tyypillistä aikuisilla. Parani aikanaan.

Siis mulla on ihan tosi tosi lukossa koko ajan. Tää on ihan kamala tunne. Muuten vois olla jopa ihan ok olo mutta tää tekee ihan sairaaks. En kestä jos kestää kaksi viikkoa tai yli!
Eikö kellään ole mennyt tukkoisuus suht nopeasti ohi?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30612389:
minulla on ollut. mutta lukko ei ole auennut ollenkaan, ja lisäksi korva alkoi tinnittää, ollut tälläinen nyt kaksi vuotta

Ei hemmetti!

Mä revin mieluummin koko korvan irti ku kestän tällästä...

Kai nyt jollain jotain positiivistä???

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30612446:
siihen on vaan pakko oppia, tiukkaa teki, mutta minkäs voit

Siis miksi se on edelleen lukossa? Ja miksei sitä voi parantaa?

Mä en ainakaan kuule sillä korvalla juurikaan.. Täähän on ihan invalidisoivaa, varsinkin jos olis pysyvä tila...

Korvatulehdukseen söin lääkekuurin. Kun korva sen jälkeenkin oli lukossa, se puhkaistulla ja imettiin tyhjäksi. Sen jälkeen meni viikko pari, kunnes kuulo pikku hiljaa palautui.

Mulla korva oli puhjennut itsekseen ja silloin tuli vähän nestettä ulos.. Nyt ei ole enää pariin päivään tullut mitään ulos ja mietinkin, että onko korva täys niin paksua limaa, että se ei mahdu ulos vai onko reikä jo mennyt umpeen...

Neste on sellaisessa paikassa, ettei se tule ulos vaikka tärykalvo puhkeaisi, näin ainakin mulla. Itselläni oli korva lukossa KUUKAUDEN, joten en ihan vähällä päässyt. Kuulo oli tosi heikko ja ärsytti, kun vaikkapa kaupassa en kuullut myyjien puhetta tms.

Onko ok keino yrittää puhaltaa korva auki nenästä kiinni pitämällä? Oon aina tehnyt niin mutta nyt kun on korvatulehdus ja korva täys limaa niin en tiedä voiko siitä olla jotai haittaa..?

useasti Ikuisena keskimääärin lukossa kaksi viikkoa joskus komekin, todella kiusallista kun tulee välikorvan tulehduksia aikuisena, viimeksi tuli vielä korvakäytävän tlehdus päälle eli siihen sain ihan antibioottitippoja laitettavksi korvakäytävään välikorvantulehdus hoituu ab kuurilla.

Mulla ollu aikusena muutaman kerran ja se korvan tukkoisuus kestäny useamman päivän. Vaikka muuten alkanu kipu ja tuska helpottaa. Viimeksi oli sekä välikorvassa että korvakäytävässä tulehus. Tuli tabua ja tippoja. Tukkosuus helpotti itsestään sitte paranemisen myötä.

Yhteistyössä