Korva lukossa ja rutisee?

  • Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti
......
Mulla oli korvatulehdus, jonka antibioottikuuri juuri loppui. Nyt mulla on ollut usean päivän se toinen korva (jossa ei tulehdusta ollut) lukossa. Piippaa,suhisee,rutisee ja yleensä illalla menee eniten lukkoon. Mikäköhän siinä on? :/
 
Voisko siellä olla korvavaikkua?
Onko sulla jotain öljyä (esim Ceridal) tai jotain muuta tököttiä, joka pehmentäisi ja avittaisi vaikun poistumista?

Tai sit siinä korvassa voi olla korvakäytävän tulehdus, se ei yleensä ole särkevä, mutta voi oireilla kutinana ja esim. juuri sellaisena ”tukossa olevana korvana”. Se vaatii yleensä parantuakseen korvatipat.

Mie ehkä varaisin ajan sairaanhoitajalle, joka voi huuhdella korvan, jos siellä on vaikkua ja yleensä he myös näkevät ja osaavat sanoa, jos korva näyttää siltä, että kannattaisi käydä lääkärissä.
 
"vieras"
Mulla rutisi korva muutama viikko sitten. Välillä kamala kutina ja välillä rutisi todella ihmeellisesti. Mies väitti, että siellä olisi vaikkua. Audisprayta suihkuttelin muutamana iltana. Yks päivä sitten katsoin telkkua ja taas alkoi korvaa kutittaan. Talouspaperin kulman työnsin korvaan ja pyörittelin ja sitten otin pois. Siinä samassa alkoi tv:n ääni kuulostaa hirmu kovalta ja siinä korvapaperissa oli sitten koirankarva mytyssä. Se siis korvassa oli vaivannut. Sulla voi siis olla korvassa vaikkua tai sitten sitten jotain aivan ihmeellistä.
 

Yhteistyössä