[QUOTE="Elina";28941527]Se voi äkkiseltään kuulostaa oudolta, että 26v nainen ei meinaa löytää vakavasti otettavaa miestä, mutta harvinaisen totta tuo on. Suurin osa "parhaista kandidaateista" löytää kumppaninsa jotakuinkin viimeistään 22-24 ikävuosien välillä, hyvin monet toki jo nuorempana. Nämä "parhaat kandidaatit" ovat oman kategoriointini mukaan tavallisia mukavia miehiä. Heillä on työpaikka, säännöllinen elämä, kohteliaat tavat, eikä alkoholin kanssa läträtä alvariinsa. He uskovat parisuhteeseen, ovat uskollisia ja osaavat rakastaa.
Jäljelle jäävä miesjoukko on toki heterogeeninen ryhmä, jolle ei voi määrittää vain yhtä nimittäjää. Joukkoon mahtuu ikisinkkuja, bailaajia ja pelimiehiä. Joukossa on ihmisiä, jotka eivät arvosta parisuhdetta tai eivät siinä ole ennenkään onnistuneet. Joku on jo ehtinyt juoda aikaisemman parisuhteensa ja joku on masentunut elämään. Paljon tapaa myös itselleni liian arkoja, vetäytyviä ja liikaa tietokoneen ruudusta kiinnostuneita miehiä.
Tarkoitukseni ei ole mollata näitä miehiä, mutta ymmärtänette silti kirjoitukseni pointin? Se on erilainen miesryhmä, kuin silloin parikymppisenä mitä oli "tarjolla". Ei tuolla yökerhossa astele vastaan fiksua, urheilullista, koulutettua ja hyvin käytöstavoin varustettua prinssiä kovin helposti. Ja jos asteleekin, hän on usein kännipäissään vain flirttailemassa.
Nyt tietenkin osa ajattelee, että mikä prinsessa tuo itse kuvittelee olevansa. No en ole prinsessa, vaan tavallinen nainen. Ei ole lapsia, ylipainoa tai talousvaikeuksia. En etsi puolijumalaa, vaan tavallista oman elämäni prinssiä. Prinssiä jolle voisin olla se prinsessa.
Karu fakta on se, että se ykkösluokan juna on mennyt jo asemani ohi. Pitää käydä melkoinen tuuri, että kakkosluokan junasta löytää sen oikean. Fakta on myös se, että huomaan samalla olevani myös itse tuon kakkosluokan matkustaja. En haluaisi, mutta peilistä kai sen näkee. En omaa enää 18-vuotiaan vartaloa ja ehkä itsenäiseen elämäänkin olen jo liiaksi tottunut.[/QUOTE]
Noinhan se on että se isojako on menossa siinä parinkymmenen ikävuoden paikkeilla. Itse olen lähes 40, tunnen itseni nuoreksi mutta tiedän että muu maailma helposti näkee minut toisin...