Aikuisena on yksinkertaisesti mahdotonta saada parisuhde. Taaskohan mua vedätetään?

  • Viestiketjun aloittaja "Lammas"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olin 31 jäädessäni viimeisen kerran sinkuksi. Lapsia ei ollut, eikä niin vauvakuumettakaan, joten ei mikään stressi sen miehen suhteen. Pari kuukautta ehdin "rillutella" ja sitten vastaan käveli mies, joka vei jalat alta. Ikää 33, sinkku, eronnut reilu vuos sitten pitkäaikaisesta suhteesta ja siitä lähtien vapailla markkinoilla, vakityössä, talous kunnossa (oma rivarinpätkä kohta maksettuna). Ihana, ihana mies, jonka kanssa minulla on nyt kaksi lasta ja okt.

Eli väittäisin näin omalla, suppealla kokemuksella, että on niitä tuonkin ikäisenä niitä normaaleja miehiä vapaalla jalalla, vaikka harvassa ovatkin. Onneksi löysin omani.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28941109:
Markkina-arvoteoriasta en ota kunniaa itselleni ja minun mielestäni vaimoni on paras kuviteltavissa oleva. :)

Huomauttaisin vielä, että MA-teoriaa pitää ajatella väestötasolla, ei jokaisen yksittäisen pariskunnan kohdalla.
Mä luulen, että ne ei ole naiset, jotka arvioi markkina- arvonsa väärin. Ainoastaan sinä arvioit miesten markkina- arvon väärin :)
 
Mutta joo, tämä lie kuitenkin sivuseikka siinä, isketäänkö kaikkia naisia paljon vai ei. Minua ei isketä paljon, vaan keskimäärin kerran kahdessa vuodessa. Jokaisen parisuhteeni eteen olen itse joutunut tekemään aloitteet, joskus hyvinkin sinnikkäästi. Olenko siis oikeasti mies, vai jokin todella outo tilastopoikkeama samoin kuin kaveripiirinikin?
Oletko vielä paikalla? Antoivatko mitään ajattelemisen aihetta ne ketjut, joissa tiedusteltiin naisilta ja miehiltä heidän iskuyritysten kohteeksi pääsemistensä/joutumistensa määrää?
 
Vela
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28941352:
Oletko vielä paikalla? Antoivatko mitään ajattelemisen aihetta ne ketjut, joissa tiedusteltiin naisilta ja miehiltä heidän iskuyritysten kohteeksi pääsemistensä/joutumistensa määrää?
Tarkoitat tätä? http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2293995-tavisnainen-kuinka-usein-sinua-yritetaan-iskea/sivu2.html

Siellähän nimenomaan osa naisista sanoo että heitä isketään ärsyttävän paljon, ja osa ettei ollenkaan tai juuri ollenkaan. Joka käsittääkseni kumoaa väitteesi kaikkien naisten iskujen kohteena olemisesta - josta muutes kätevästi luistit kääntämällä keskustelun markkina-arvoihin...

Et voi vain myöntää olevasi väitteessäsi ("[naiset] voivat jättäytyä passiivisiksi ja silti valita tarjokkaiden joukosta sopivimmat.") väärässä? Kerrataan, että minä olen nainen, minä en ole ikinä voinut jättäytyä passiiviseksi, minulle ei ole tarjokkaita. Ja em. ketjun perusteella en todellakaan ole ainoa. Väitteesi ei siis päde.
 
Tarkoitat tätä? http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2293995-tavisnainen-kuinka-usein-sinua-yritetaan-iskea/sivu2.html

Siellähän nimenomaan osa naisista sanoo että heitä isketään ärsyttävän paljon, ja osa ettei ollenkaan tai juuri ollenkaan. Joka käsittääkseni kumoaa väitteesi kaikkien naisten iskujen kohteena olemisesta - josta muutes kätevästi luistit kääntämällä keskustelun markkina-arvoihin...

Et voi vain myöntää olevasi väitteessäsi ("[naiset] voivat jättäytyä passiivisiksi ja silti valita tarjokkaiden joukosta sopivimmat.") väärässä? Kerrataan, että minä olen nainen, minä en ole ikinä voinut jättäytyä passiiviseksi, minulle ei ole tarjokkaita. Ja em. ketjun perusteella en todellakaan ole ainoa. Väitteesi ei siis päde.
Joo, viittasin juuri tuohon (jossa naisia iskettiin keskimäärin ihan hemmetin usein) ja tähän miesten vastaavia kokemuksia kartoittavaan ketjuun (jossa miehiä iskettiin poikkeuksetta ihan hemmetin harvoin). http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2294017-mies-kuinka-usein-sinua-yritetaan-iskea/

Oletko tyytyväinen, jos tarkennan aiempaa lausumaani kahdella sanalla; eli suurin osa naisista voi jättäytyä hyvinkin passiiviseen rooliin ja silti valita tarjokkaista itselleen mieluisimman?
 
Vela
Jos taas tarkoitat tätä: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2294017-mies-kuinka-usein-sinua-yritetaan-iskea/ niin sehän ei millään lailla kumoa minun argumenttejani. Se, että/jos miehiä isketään VÄHEMMÄN kuin naisia, ei millään lailla tarkoita sitä että KAIKKIA naisia isketään jatkuvasti. Vertaa:

* Ladakuskit ajavat vähemmän ylinopeutta kuin bemarikuskit.
* kaikki bemarikuskit eivät silti aja ylinopeutta.
--> Väite "Jokainen bemarikuski saa ylinopeussakot vähintään kerran kuussa" on väärä.
 
Vela
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28941403:
Oletko tyytyväinen, jos tarkennan aiempaa lausumaani kahdella sanalla; eli suurin osa naisista voi jättäytyä hyvinkin passiiviseen rooliin ja silti valita tarjokkaista itselleen mieluisimman?
Tämä on jo paljon enemmän oikein, joskin siitä voitaisiin vielä vääntää että mikä on "suurin osa". Onko se 20, 40, 60 vai 80%. Ja paljonko se on 20v naisista ja paljon 40v naisista, paljon helsinkiläisistä ja paljonko pienestä maalaiskunnasta jne. Mutta joka tapauksessa "suurin osa":kin on oikeammin kuin "kaikki". Itse veikkaisin että prosentti on lähempänä tuota 40 kuin 80%:ia, mutta tästä tuskin on kovin tieteellisiä tutkimustuloksia olemassa.
 
Jos taas tarkoitat tätä: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2294017-mies-kuinka-usein-sinua-yritetaan-iskea/ niin sehän ei millään lailla kumoa minun argumenttejani. Se, että/jos miehiä isketään VÄHEMMÄN kuin naisia, ei millään lailla tarkoita sitä että KAIKKIA naisia isketään jatkuvasti. Vertaa:

* Ladakuskit ajavat vähemmän ylinopeutta kuin bemarikuskit.
* kaikki bemarikuskit eivät silti aja ylinopeutta.
--> Väite "Jokainen bemarikuski saa ylinopeussakot vähintään kerran kuussa" on väärä.
Eli viittaat nyt siihen minun ja ruutiksen yhteiseen havaintoon, että tällä palstalla yksittäisen ihmisen yksittäinen kokemus on aina vakuuttavampi, kuin mikä tahansa jotain ilmiötä yleisellä tasolla kuvaava teoria?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2293992-koyhan-ja-varattomasta-suvusta-olevan-naisen-kannattaa-ottaa-varakkaan-suvun-poika-mieheksi/
 
Tämä on jo paljon enemmän oikein, joskin siitä voitaisiin vielä vääntää että mikä on "suurin osa". Onko se 20, 40, 60 vai 80%. Ja paljonko se on 20v naisista ja paljon 40v naisista, paljon helsinkiläisistä ja paljonko pienestä maalaiskunnasta jne. Mutta joka tapauksessa "suurin osa":kin on oikeammin kuin "kaikki". Itse veikkaisin että prosentti on lähempänä tuota 40 kuin 80%:ia, mutta tästä tuskin on kovin tieteellisiä tutkimustuloksia olemassa.
Ok, eli kyse oli tuosta "kaikki" sanasta, jota en alunperin edes käyttänyt. Kuvittelin asiayhteydestä selviävän, että kun kirjoitan "naiset", niin tarkoitan suurinta osaa tai tyypillistä tapausta tms., enkä siis joka ikistä maapallolta löytyvää naiseksi määritettävissä olevaa otusta.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäinen85;28940499:
Mistäköhän teitä löytyy enempi??? Kovin montaa "kypsää" miestä en ole löytäny. Mutta mukava kuulla että teitäkin on. :)
Kuulostaa kovin ylimieliseltä sun ja AP:n jutut. Aivan kuin olisitte jalustalla, muita parempia kun elätte jo "rauhallista aikuisen elämää". Ei ihme että ette miestä saa.
 
Vela
Mitä muuta "naiset" voi tarkoittaa kuin kaikkia naisia, tai ainakin lähes kaikkia naisia? Varmasti tuo ilmiö ei koske niin suurta osaa naisista, että poikkeus olisi täysin marginaalinen ja siten sivuutettavissa oleva. Johan tuossa minun kyselyssänikin meitä "friikkejä" oli monta, eli kyse ei ole siitä että joku yksittäinen "yksisilmäinen jalaton kalju täyteen tatuoitu 80v nainen" jäisi ilman miesten suosiota.
 
"Elina"
Se voi äkkiseltään kuulostaa oudolta, että 26v nainen ei meinaa löytää vakavasti otettavaa miestä, mutta harvinaisen totta tuo on. Suurin osa "parhaista kandidaateista" löytää kumppaninsa jotakuinkin viimeistään 22-24 ikävuosien välillä, hyvin monet toki jo nuorempana. Nämä "parhaat kandidaatit" ovat oman kategoriointini mukaan tavallisia mukavia miehiä. Heillä on työpaikka, säännöllinen elämä, kohteliaat tavat, eikä alkoholin kanssa läträtä alvariinsa. He uskovat parisuhteeseen, ovat uskollisia ja osaavat rakastaa.

Jäljelle jäävä miesjoukko on toki heterogeeninen ryhmä, jolle ei voi määrittää vain yhtä nimittäjää. Joukkoon mahtuu ikisinkkuja, bailaajia ja pelimiehiä. Joukossa on ihmisiä, jotka eivät arvosta parisuhdetta tai eivät siinä ole ennenkään onnistuneet. Joku on jo ehtinyt juoda aikaisemman parisuhteensa ja joku on masentunut elämään. Paljon tapaa myös itselleni liian arkoja, vetäytyviä ja liikaa tietokoneen ruudusta kiinnostuneita miehiä.

Tarkoitukseni ei ole mollata näitä miehiä, mutta ymmärtänette silti kirjoitukseni pointin? Se on erilainen miesryhmä, kuin silloin parikymppisenä mitä oli "tarjolla". Ei tuolla yökerhossa astele vastaan fiksua, urheilullista, koulutettua ja hyvin käytöstavoin varustettua prinssiä kovin helposti. Ja jos asteleekin, hän on usein kännipäissään vain flirttailemassa.

Nyt tietenkin osa ajattelee, että mikä prinsessa tuo itse kuvittelee olevansa. No en ole prinsessa, vaan tavallinen nainen. Ei ole lapsia, ylipainoa tai talousvaikeuksia. En etsi puolijumalaa, vaan tavallista oman elämäni prinssiä. Prinssiä jolle voisin olla se prinsessa.

Karu fakta on se, että se ykkösluokan juna on mennyt jo asemani ohi. Pitää käydä melkoinen tuuri, että kakkosluokan junasta löytää sen oikean. Fakta on myös se, että huomaan samalla olevani myös itse tuon kakkosluokan matkustaja. En haluaisi, mutta peilistä kai sen näkee. En omaa enää 18-vuotiaan vartaloa ja ehkä itsenäiseen elämäänkin olen jo liiaksi tottunut.
 
Vela
Toisesta ketjusta vielä isämiestä matkien:

"Voihan tuo tietysti miehen näkökulmasta olla hiukan raskasta uskoa. " - siis se, että on olemassa paljon ihan tavallisia naisia, joissa ei ole mitään "vikaa" mutta joita ei kuitenkaan isketä. Se tuntuu olevan todella hankalaa uskoa monelle, ettei kyseessä ole jokin täysin marginaalinen ilmiö.
 
"Vieras"
Kyllä aikuisessa parisuhteessa seksiä harrastetaan, jos ei vielä ekojen treffien jälkeen niin viimeistään seuraavien. Sellaista joka odottaa ja koittaa saada selville, että onko kyseessä kunnon mies, ennen kuin antaa, ei kauaa katsella. Kannattaa antaa ja sitten katsoa muuttuuko mies mihinkään. Sen jälkeen näkee, onko mies vain seksin perässä vai tosissaan. Jos ootat että ihastut ensin ja sitten vasta seksiä, voi käydä niin että onkin huono mies joka lähtee saatuaan sinut kaadettua. Näin välttää sydänsurut kun antaa heti ja vasta sitten alkaa ihastumaan tms.
En tiedä millaisia jakorasioita olette, mutta itse pihtasin naiseltani jotain 1,5kk ja ainakin 30 treffit/yöt. Hän oli tottunut antamaan ja saamaan nopeasti. Niin vain odotti minua :)
 
"Vieras"
[QUOTE="Elina";28941527]Se voi äkkiseltään kuulostaa oudolta, että 26v nainen ei meinaa löytää vakavasti otettavaa miestä, mutta harvinaisen totta tuo on. Suurin osa "parhaista kandidaateista" löytää kumppaninsa jotakuinkin viimeistään 22-24 ikävuosien välillä, hyvin monet toki jo nuorempana. Nämä "parhaat kandidaatit" ovat oman kategoriointini mukaan tavallisia mukavia miehiä. Heillä on työpaikka, säännöllinen elämä, kohteliaat tavat, eikä alkoholin kanssa läträtä alvariinsa. He uskovat parisuhteeseen, ovat uskollisia ja osaavat rakastaa.

Jäljelle jäävä miesjoukko on toki heterogeeninen ryhmä, jolle ei voi määrittää vain yhtä nimittäjää. Joukkoon mahtuu ikisinkkuja, bailaajia ja pelimiehiä. Joukossa on ihmisiä, jotka eivät arvosta parisuhdetta tai eivät siinä ole ennenkään onnistuneet. Joku on jo ehtinyt juoda aikaisemman parisuhteensa ja joku on masentunut elämään. Paljon tapaa myös itselleni liian arkoja, vetäytyviä ja liikaa tietokoneen ruudusta kiinnostuneita miehiä.

Tarkoitukseni ei ole mollata näitä miehiä, mutta ymmärtänette silti kirjoitukseni pointin? Se on erilainen miesryhmä, kuin silloin parikymppisenä mitä oli "tarjolla". Ei tuolla yökerhossa astele vastaan fiksua, urheilullista, koulutettua ja hyvin käytöstavoin varustettua prinssiä kovin helposti. Ja jos asteleekin, hän on usein kännipäissään vain flirttailemassa.

Nyt tietenkin osa ajattelee, että mikä prinsessa tuo itse kuvittelee olevansa. No en ole prinsessa, vaan tavallinen nainen. Ei ole lapsia, ylipainoa tai talousvaikeuksia. En etsi puolijumalaa, vaan tavallista oman elämäni prinssiä. Prinssiä jolle voisin olla se prinsessa.

Karu fakta on se, että se ykkösluokan juna on mennyt jo asemani ohi. Pitää käydä melkoinen tuuri, että kakkosluokan junasta löytää sen oikean. Fakta on myös se, että huomaan samalla olevani myös itse tuon kakkosluokan matkustaja. En haluaisi, mutta peilistä kai sen näkee. En omaa enää 18-vuotiaan vartaloa ja ehkä itsenäiseen elämäänkin olen jo liiaksi tottunut.[/QUOTE]

Noinhan se on että se isojako on menossa siinä parinkymmenen ikävuoden paikkeilla. Itse olen lähes 40, tunnen itseni nuoreksi mutta tiedän että muu maailma helposti näkee minut toisin...
 
Kyllähän miehet itsekin myöntävät, että naisen ulkonäkö on hyvin korkealla heidän prioriteeteissään. En ole väittänyt että _ylivertaisessa_ asemassa, mutta korkealla kuitenkin. Ulkonäkö ei lähtökohtaisesti korreloi luonteen kanssa, joten tulee verrata saman luontoisia mutta eri näköisiä. Ei vittumaista missiä ja mahtavan ihanan luontoista tavista.

Niinpä, se olikin pointtini. Jos puhutaan saman luontoisista ihmisistä, niin sitä kaunista isketään ja tavista enintään sitten kun häneen on muuten tutustuttu ja mukavaksi huomattu. Kaunis saa siis sekä ulkonäön että luonteen vuoksi tulevat lähestymiset, tavis enintään luonteen vuoksi tulevat. Eli huomattavasti vähemmän, se ulkonäkö kun on paljon enemmän esillä kuin luonne.
Ihan yhtälailla naisetkin katselee komeita miehiä, eikä se katselu mitään tarkoita. Jokainen sinkku nainen, kyllä varmasti iskee omasta mielestään komeita miehiä ja ne, jotka on omasta mielestään rumia, niin nihin ei katsota enää sen kummemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko
"vieras"
Sitä en ole noissa markkina-arvoteorioissa ikinä ymmärtänyt, että miksi sitä pidetään jotenkin surullisempana, että on osa miehiä, jotka eivät saa ketään kuin, että on niitä naisia, joita kukaan ei kanssa halua muuta kuin sitten satunnaisesti polkaista. Että miehet tuossa olsiivat jotenkin huonommassa asemassa. Ei mene kaaliin. Saa kertoa mitä tuo tarkoittaa, kun ei minulle oikein avaudu. Ilmeisesti miehen ja naisen eroavaisuudesta kyse, että miehen näkökulmasta naiset saavat edes seksiä. Yksinäisiä naisia se ei tunnu lohduttavan juurikaan.
 
"alex"
Ajatusmaailmani on melko samanlainen kuin sinulla ap. Pidän lapsistakin paljon. Mutta olen jo viisikymppinen. Omat lapseni ovat jo aikuisia. Ajattelin kolmikymppisenä aivan eri tavalla kuin nykyään. Olin silloin epäkypsä ja pinnallisempi, kuten varmaan monet sen ikäiset. Nyt odottaisin suhteelta pysyvyyttä, luottamusta, kumppanuutta, keskustelutaitoa. Seksistä pidän kovasti, mutta vain jos mukana on syvempiä tunteita ja luottamusta. Tähän ikään tultua on kyllä sellainen varjopuoli, että on ehtinyt pettyä muutamiin naisiin melko pahastikin. Tiedän silti, että on olemassa myös luotettavia ja ihania naisia.
 

Yhteistyössä