Alkuperäinen kirjoittaja väärin vai ei:
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhana:
Aika pimeeltä kuulostaa! Lapsi vaan oppii, että vihaisena on ok rikkoa toisen tavaroita. Meillä lelut laitetaan jäähylle, eli niillä ei voi leikkiä tiettyyn aikaan, jos ei sana mee perille.
Meillä kans näin.. Ja vaikka miten on v*tuttanu, niin en oo kyllä rikkonu mitään leluja
kyllä mä uhkaan viedä naapuriin tai roskiin jollei "totella" itse miettiny onko se henkistä väkivaltaa mutta todennut sitten että jokin "toimiva" tapa täytyy olla jollei muuten tule kuriin ja fyysistä väkivaltaa en halua toteuttaa,edes uhkailla sillä..
Oikestaan viittasin sillä henkisellä väkivallalla tuohon toisen ketjun ap.hen kun hän kertoi jossain kirjoituksessaan, kuinka kivalta tunuu kun barbin kädet menee katki...tai jotain sinnepäin.
No jokatapauksessa, mun mielestä lelujen poisheittämisellä ei lapselle jää "käytöksenparannusmahdollisuutta" heti, eli kannatan itse lelujen poisviemistä siksi aikaa kunnes lapsi toimii oikein,,,siis palkitsemista sitten hyvästä käytöksestä. Ja jos nyt sitten leluja kasvatukseen ylipäätään käytetään. Meillä tehos aikoinaan esikoiselle pelibreikit..kone kiinni, nintendo hyllylle ja erilaiset "pikkuporkkanat"( palkinnot) käytöksen oikeaan suuntaan viemiseksi. Tänä päivänä on ihan fiksu nuori mies.