Aikuinen nainen kiristi alaikäisiä poikia seksisuhteisiin kanssaan. Suomessa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005727780.html

SEKSUAALIRIKOS
Nainen kiristi alaikäisiltä pojilta seksiä alastonkuvilla ja valehteli olevansa raskaana, jotta pojat olisivat jatkaneet seurustelua hänen kanssaan.
26-vuotias Fia Maria Nyholm tuomittiin Turun hovioikeudessa kahden vuoden ja 8 kuukauden ehdottomaan vankeuteen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kolmesta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja kahdesta pakottamisesta.

Seksuaalirikoskokonaisuus koostui neljästä eri jutusta, joissa kaikissa oli uhreina 15–16 -vuotiaita poikia.

Varhaisimmat rikokset ajoittuvat vuoden 2013 syyskesään. Tuolloin Nyholm oli sukupuoliyhteydessä 15-vuotiaan pojan kanssa. Hän oli painostanut poikaa seksiin uhkaamalla muutoin laittaa nettiin uhristaan alastonkuvia.

Kun poika täytti 16 vuotta, Nyholm valehteli olevansa raskaana ja pakotti uhrin sietämään seurustelusuhdetta ja siihen liittyviä jatkuvia yhteydenottoja ja seksuaalista kanssakäymistä kanssaan.

Tässä tapauksessa Nyholm velvoitettiin maksamaan uhrilleen korvaukseksi kärsimyksestä 9 000 euroa.

Uhkauksia, viestittelyä, seksiin painostamista
Muut teot tapahtuivat vuonna 2015 ja ne ovat kuvaukseltaan samankaltaisia kuin ensimmäinenkin.

Silloin hän oli jälleen pakottanut erilaisin uhkauksin 15–16 -vuotiaan pojan sietämään jatkuvaa soittelua ja viestittelyä vuorokauden kaikkina aikoina, ja painostanut tätä toistuvasti tapaamisiin ja seksiin kanssaan.

Hän väitti jälleen olevansa raskaana, uhkasi levittää uhrista intiimejä valokuvia ja pakotti uhrin katkaisemaan kaverisuhteitaan.

Tälle uhrille Nyholm velvoitettiin maksamaan korvaukseksi kärsimyksestä 8 000 euroa, rikoksen aiheuttamasta psyykkisestä haitasta 5 000 euroa ja sen hoitamisesta aiheutuneita kuluja yhteensä 4 000 euroa.

Kiisti kaiken
Nyholm kiisti kaikki rikokset ja siksi valitti asiasta hovioikeuteen.

Varsinais-Suomen käräjäoikeuden antama tuomio rikoksista oli kaksi vuotta ja 10 kuukautta.

Hovioikeus kuitenkin katsoi, että kahden pakottamisteon osalta ajankohdat olivat syyksiluettuja lyhyempiä, ja täten rangaistusta alennettiin kahteen vuoteen ja kahdeksaan kuukauteen.

Asia käsiteltiin hovioikeudessa yleisön läsnä olematta. Julkista selostetta lukuun ottamatta hovioikeus määräsi tuomiot ja uhrien henkilöllisyydet salassa pidettäviksi 60 vuodeksi.

Hovioikeuden ratkaisu jutussa oli yksimielinen.

Ja sitten kysymys: onko se tämä bloggari???

http://fia-nyholm.blogspot.com/?m=1

Sen kummemmin vähättelemättä totean, että kun 21-vuotias ja 15-vuotias harrastavat seksiä, mielestäni siinä ei ole mitään ikään liittyvää kauhisteltavaa. Joo, suojaikäraja on 16, mutta sen ei pitäisi olla. 15-vuotiaat harrastavat aina välillä seksiä. Kiristämiset ja muut tuomitsen, mutta iästä en suostu tekemään numeroa, vaikka juuri se tuntuu olevan kohun keihäänkärkenä.

Sen kummemmin vähättelemättä totean, että kun 21-vuotias ja 15-vuotias harrastavat seksiä, mielestäni siinä ei ole mitään ikään liittyvää kauhisteltavaa. Joo, suojaikäraja on 16, mutta sen ei pitäisi olla. 15-vuotiaat harrastavat aina välillä seksiä. Kiristämiset ja muut tuomitsen, mutta iästä en suostu tekemään numeroa, vaikka juuri se tuntuu olevan kohun keihäänkärkenä.

No laki on laki, mitä siitäkin tulisi jos kaikki päättäisivät itse koska joku on kiellettyä ja koska ei.
21v ja 15v on ihan eri elämänvaiheessa eläviä, ilmanmuuta rangaistavaa siis.

Kyllä naisissa on pedareita siinä missä miehissäkin. Aina välillä näitä tulee julki, mutta kulttuurin takia luulen että isoin osa tapauksista jää piiloon. Ja kulttuurilla tarkoitan, että mies/poika aina ”saa” ja nainen/tyttö ”antaa”.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Suojaikäraja on liian korkea. 15 v. olisi parempi ja sekin useissa tapauksissa olisi vain raja joka ei mitään merkitse. Nuoret ovat paljon aikuisempia kuin entiset nuoret, siis mitä nykyiset sääntöjen vahtijat.
Itse olin 14v. tosin kohta täyttämässä 15, kun ensimmäisen kokemukseni koin. Vapaaehtoisesti. Sitten niitä seurasi useampikin. 15 vuotiaana oli parikymppisiäkin pari kappaletta, eikä kukaan minua pakottanut.
Nyt jo kolmekymmentä täyttänyt, naimisissa ja kaksi lastakin,1 ja 3 vuotiaat.
Olkaa hyvä, saatte tuomita jos olette sen arvoisia!

Suomessa on epätavallisen korkea suojaikäraja. Olemme omituisia puritaaneja tässä asiassa (pikku-Amerikka taas kerran). Useimmiten se taitaa Euroopassa olla 15 vuotta.

Suojaikäraja on liian korkea. 15 v. olisi parempi ja sekin useissa tapauksissa olisi vain raja joka ei mitään merkitse. Nuoret ovat paljon aikuisempia kuin entiset nuoret, siis mitä nykyiset sääntöjen vahtijat.
Itse olin 14v. tosin kohta täyttämässä 15, kun ensimmäisen kokemukseni koin. Vapaaehtoisesti. Sitten niitä seurasi useampikin. 15 vuotiaana oli parikymppisiäkin pari kappaletta, eikä kukaan minua pakottanut.
Nyt jo kolmekymmentä täyttänyt, naimisissa ja kaksi lastakin,1 ja 3 vuotiaat.
Olkaa hyvä, saatte tuomita jos olette sen arvoisia!
Eli jos suojaikää laskettaisiin 15 vuoteen, sun tytärtä sais panna sun mielestä sen jälkeen kuka tahansa vanhempi mies, kunhan se tapahtuu yhteisymmärryksessä?

Eli jos suojaikää laskettaisiin 15 vuoteen, sun tytärtä sais panna sun mielestä sen jälkeen kuka tahansa vanhempi mies, kunhan se tapahtuu yhteisymmärryksessä?
Ja sun mielestäsi sun 16-vuotiasta tytärtä saa panna kuka tahansa vanhempi mies? Tuntuu vähän oudolta ajatella, että se kuuluu lapsen vanhemmille kuka sitä lasta saa panna ja kuka ei. Eiköhän se ole kuitenkin sen lapsen päätettävissä oleva asia. Ja tässä on kyse siitä minkä ikäinen lapsi on valmis siitä päättämään haluaako panna ja kenen kanssa. Itsekin olen sitä mieltä, että 15-vuotias osaa jo ihan hyvin sellaisen päätöksen tehdä (ja varmaan jo 14-vuotiaskin). Luulen, että enemmistö tuon ikäisistä päättäisi ihan itsenäisesti, että heitä ei saa kukaan panna vielä hetkeen.

Yhteistyössä