aikatauluttakaa mulle päivä!

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Päivään pitää sisältyä ulkoilua

4 lapsen kanssa ulkoilua,
pyykinpesua ja viikkausta,
tiskikoneen täyttö ja tyhjennys,
yhden ruuan tekeminen,
yleistä järjestelyä,
omaa aikaa,
miehen kanssa yhteistä aikaa,
kissojen ulkoiluttamista, ja sit olis kiva jos tulis lasten kanssa käytyä pyöräilemässä, puistoissa, kirjastossa tms.

Mä en meinaa millään saada tätä arkea toimimaan |O |O |O
sit illalla huomaan et osa hommista tekemättä eikä lastenkaan kanssa tullut tehtyä/ oltua yhtään :ashamed: :ashamed:

puuttuukohan mun listasta jotain...
niin ja ei mitään sika-aikasta ylösnousua, kahdeksalta aikaisintaan voin nousta ja laittaa aamupalaa pöytään. mut jäänkö mä sit liikaa ihmettelemään ja hohhailemaan etten saa mitään aikaseksi? :snotty:

ja oman vaikeutensa tekee kuopuksen päikkärihetki kun 3-v:n olis kans hyvä pötköttää ja itteänikin väsyttää ja sit toisaalta silloin olis hyvä sauma olla 6 ja 5 vuotiaiden kanssa vaikka uunon parissa tms.

Ainut vinkki mitä keksin on, että valmistaudu huomiseen jo illalla. Laita pyykkikone valmiiksi ja heti herättyäsi laita se käyntiin. Näin saat pyykit heti pihalle aamupäivä-ulkoilun aikaan. Lasten lepoaikana kannattaa siistiä keittiö ja valmistella sitä ruuanlaittoa, kuoria perunat tms. Itse teen aina niin, että mietin tietyt hommat, mitä teen kun lepohetki, tehtyäni ne voin itse oleilla loppuajan ja hommat tulee tehtyä kun tiedän, että mitä nopeammin teen ne, sitä enempi luppoaikaa itselle.

Minä aikataulutan päivän näin ( tosin nyt ei tämä toimi, kun nuorimmainen on ollut kuumeessa kaksi päivää ja olemme olleet sisällä)
- muksut heräävät siinä kahdeksan aikoihin
- aamupala, jolloin syön itsekin jotakin
- laitan ruoan + laitan astianpesukoneen pyörimään + tyhjennän koneen ennen lähtemistä ulos
- muksujen kanssa ulos. Ohjelmassa lenkki, joka toinen päivä kaupassa käynti ja leikkipuisto.
- sisälle, valmis ruoka odottaa
- muksut päiväunille
- pöydän raivaus astioista
- ns. omaa aikaa ( tai sitten ei, jos lapset eivät nukukaan samanaikaisesti) n. tunti pari
- välipala, kun lapset heräävät
- pyykkikone pyörimään
- askartelua, leikkimistä, laulamista, tanssimista
- lastenohjelmat alkavat ( laitan pyykit kuivumaan)
- isä tulee kotiin, syödään ja sitten hän lähtee usein illalla sinne kirjastoon tai muualle lasten kanssa
Minä lähden lenkille tai touhuan tätä yleissiivousta tms. Tähän väliin se kissojen ulkoiluttaminen?
- iltapala
- iltasatu + lapset nukkumaan n. yhdeksän aikoihin
- vanhempien omaa aikaa ( lukemista, tietokoneen äärellä, parisuhdetta, television katselua, usein toinen meistä lähtee lenkille)

Minulla on tosin vain kaksi lasta, joten kokemusta noin suuren porukan pyörittämisestä kuin sinulla ei ole. Mutta näin saan paljon aikaiseksi päivän mittaan ja saan vielä mielestäni aikaa itsellenikin.

Yhteistyössä