aikataulut pielessä?

Haluaisin tietää että miten hyvin pitää perheiden aikataulut ruoka-ajasta,nukkumaanmenosta,päikkäreistä tai ulkoilusta.Tapahtuuko teillä aina tietyt asiat tiettyyn aikaan?Meillä vaikka kuinka yritän niin aikataulut ovat aika pielessä.Haluaisin jotain kontrollia arkeen.Haluaisin kuulla miten muilla vai olenko ainoa? :/
 
Meillä ei ainakaan ole aikataulua. Silloin syödään ku on nälkä,silloin nukutaan ku väsyttää ja joinakin päivinä käydään pihalla joko aamupalan jälkeen tai iltapäivällä päiväunien jälkeen.
Joskus esikoinen ei nuku ollenkaan päiväunia ja kuopus taas joskus nukkuu 1-3 päiväunet.
 
Meillä oli esikoisen vauva-aikana lähes minuuttiaikataulu, jonka mukaan elettiin, mutta nyt kuopuksen synnyttyä ollaan eletty vähän vapaammin. Olen kuitenkin aika tarkka edelleen eli joka päivä syödään lounas 12.00-12.30, välipala noin 14.30, päivällinen 16.30-17.00 ja iltapala noin 18.30. Nukkumaan meidän lapset menevät noin 19.00. Eli noin puolen tunnin tarkkuudella olen pyrkinyt pitämään kiinni noista ruoka-ajoista. Kuopuksen päiväuniajat ovat myös tarkat. Aamupala-aika riippuu siitä, mihin aikaan heräillään, mutta jos herätään ennen seitsemää, ollaan silti yleensä syöty vasta kahdeksan aikoihin (tällä olen yrittänyt estää sen, että maha tottuu seiskan aamupalaan ja sitten lapset heräävät aikaisin nälän vuoksi, en tiedä toimiiko...).
 
Yritän pitää jotain summittaista aikataulua, mut lomilla ja viikonloppuisin kaikki heittää häränpyllyä. Kun käy töissä ja lapset päiväkodissa niin arkisin rytmi on aika helppo säilyttää. Kyllä mä parin tunnin tarkkuudella tiedän mitä tapahtuu... yleensä... :whistle:
 
Meillä myös noudatetaan puolen tunnin tarkkuudella päivärytmiä. Kaikki pyörii ruokailun ja unien rytmissä. Eli aamupala klo.8, päiväruoka klo.12-12.30, sitten päiväunet. Välipala klo.15-15.30, iltaruoka klo.17.30 ja iltapala klo.20. Nukkumaan menevät klo.21 Meille se sopii parhaiten. Ulkoillaan yleensä aamulla ja välipalan jälkeen. Ainakin aamupäivällä lähdetään ulos/kerhoilemaan, vaikka taivaalta sataisi pikku-ukkoja ;)
 
meillä on arkisin tarkka aikataulu ja rytmitys ja hyvin pitää paikkansa, tietysit joitain lipsumisia esim: sairastelut tuottaa, mutta muuten ok. olen tehnyt aikatauluista listan jääkapin oveen josta tarkistaa päivän työt ja menot. aikataulut muokkautuu esikoisen kerhon mukaan. =)
 

Yhteistyössä