Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon eri mutta lisäisin tähän vielä että onnellinen loppu ei ole oletusarvo ficeissä ja jos surullista loppua ei mitenkään kestä niin kannattaa lukea vain ficcejä joihin on tägätty onnellinen loppu. Tuon ficin asetelma oli jo alun perusteella hyvin selvästi se että suhteen jatkuminen on todella hankalaa eikä onnellista loppua ollut tägeissä niin ehkä kannattaisi varoa.
Tuota, onnellinen loppu on melkolailla oletus ficeissä. Totta kai se on, kun ihmiset haluavat nähdä suosikkihahmojensa päätyvän yhteen ja olevan onnellisia. Päinvastoin onnettomat loput ovat harvinaisempia ja siksi ne pitäisi tägätä.
 
vierailija
Sanon vain, että ei, selvästi et ole ymmärtänyt sitä, mitä ajan takaa, joten tuntuu aika turhalta edes yrittää puolustaa näkökantaani. Pysyn kannassani ja toivon, että kirjoittajat varoittaisivat tietyistä asioista heti alussa, jotta lukija voi itse tehdä sen valinnan, lukeeko vai ei.
Eihän kirjoittaja välttämättä edes tiedä miten tarina tulee loppumaan tai haluaa muokata loppua tarinan edetessä. Ja tässä ficissä vielä heti alussa huomautetaan että se alkaa kepeästi ja etenee haikeaan suuntaan.
 
vierailija
Oon vähän tai ehkä paljonkin eri mieltä tosta varoittamatta jättämisestä, et se olis noin kauhea asia ja lukijaa kohtaan suorastaan "välinpitämätöntä", saa olla melkoisen herkkä tapaus, jos pahoittaa mielensä tai tuntuu "tosi pahalta" joku asia, mikä tulee eteen jonkun toisen ihmisen kirjottamassa tarinassa, tekstissä. En ymmärrä tämmöstä. Aikuisena ihmisenä (toivottavasti olet?) vastuu on sinulla, jos menet lukemaan fanficceja. Tai ylipäätään mitään mistään koskaan. Tägit on kivoja, koska niistä näkee millasta sisältöä tarina sisältää, kiinnostaako itseä vai ei, itse nimenomaan saatan etsiä itselleni sopivia ficcejä sitä kautta, tietysti, mut harvemmin tapahtunut niin et ficissä joku asia olis tuntunut pahalta, ja jos sattuskin eteen tulemaan jotain, mistä en välitä, voin lopettaa lukemisen tai hypätä yli. Ehkä sinäkin voisit tehdä näin jatkossa etkä vaatia kirjoittajalta liikoja?
Jos kirjoittaja olisi kohtelias ja muut huomioonottava, niin hän varoittaisi s.kohtauksista tekstin alussa. Usein ne s.kohtaukset ovat mauttomia, päähenkilöitä halventavia ja siten pilaavat koko ficin.
 
vierailija
Jos kirjoittaja olisi kohtelias ja muut huomioonottava, niin hän varoittaisi s.kohtauksista tekstin alussa. Usein ne s.kohtaukset ovat mauttomia, päähenkilöitä halventavia ja siten pilaavat koko ficin.
Seksi mainitaan tägeissä ja/tai sen voi päätellä ficin ratingistä. Ehkä sun ei pitäisi lukea ficcejä ollenkaan, seksi on ihan tavallinen positiivinen asia.
 
vierailija
Jos kirjoittaja olisi kohtelias ja muut huomioonottava, niin hän varoittaisi s.kohtauksista tekstin alussa. Usein ne s.kohtaukset ovat mauttomia, päähenkilöitä halventavia ja siten pilaavat koko ficin.
Älä lue niitä ficcejä hyvä ihminen! Kirjoita vaikka itse itsellesi sopiva hyvänmielen satu ja lue sitä. Älä arvostele ihmisten kirjoituksia täällä. Miten voit vaatia tällaisia asioita, etenkin jos itse et kirjoita ficcejä?
 
vierailija
Sanon vain, että ei, selvästi et ole ymmärtänyt sitä, mitä ajan takaa, joten tuntuu aika turhalta edes yrittää puolustaa näkökantaani. Pysyn kannassani ja toivon, että kirjoittajat varoittaisivat tietyistä asioista heti alussa, jotta lukija voi itse tehdä sen valinnan, lukeeko vai ei.
Kiitos tästä.🙏 Komppaan sua täysin. Onneksi jotkut kirjoittajat varoittavat alussa asioista tyylin, sisältää kahden miehen välistä K18 seksiä, väkivaltaa jne. Valitettavasti suurin osa ei kerro, vaikka seksikohtauksien liika rivous sitä edellyttäisi.
 

Yhteistyössä